Samlingstråd - Avbrutna ordrar vid ’prisfel’

Permalänk
Medlem

Liknade här. Laddare annullerad men tillbehören gick igenom. Så får skicka tillbaka dessa.

Visa signatur

C64 eller A500

Citera så jag hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Spännande! Jag beställde MXS 7an som va bundle med ett gummiskydd. Skyddet är skickat redan, får se om det blir någon laddare med ^^

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, 5700x3d, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Asus RTX 4070 Dual White OC, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Seasonic G12 GM-850, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Min MXS 3.8 och MXS 7.0 blev annullerade. Däremot verkar CT5 plus lite tillbehör fortfarande ligga kvar. Preliminärt ska det leveras imorgon men verkar inte vara skickat. Återstår att se vad som händer där.

Permalänk
Medlem

Beställde totalt 6 laddare och en massa kablar och tillbehör men dom skickade bara 3st förlängningssladdar. Kul

Visa signatur

-5700x3D-7900xt-

Permalänk
Medlem

Jag fick precis mail om att laddaren skickats, så verkar vara lite random vilka som får då jag läst att flertalet fått mail om annullering.
Beställde 1st CTEK MXS 10 och inga tillbehör.

Visa signatur

Intel i7 10700KF | RTX 3070 OC | ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | Corsair Vengeance LPX 4x8 3200 mhz | Phanteks Eclipse P600S | ADATA XPG SX8200 Pro 2tb | Corsair RM850 | Acer Predator X34P

Permalänk
Expertgissare

De två varianter av CT5 blev skickade strax innan 16.
Verkar vara lite beroende på vilken laddare man köpt om man får den eller ej.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Det som är lite intressant är när man läser denna tråd i anslutning till "Scalpers och Nvidia 5000"-tråden...
Givetvis har man ett behov av en hel hög med laddare på ett bräde, och såklart har väntat på att göra den investeringen just precis när Amazon klantar till sin prisangivelse...
För man skulle väl inte... Sälja dem vidare?

stavfel
Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrTLU:

Det som är lite intressant är när man läser denna tråd i anslutning till "Scalpers och Nvidia 5000"-tråden...
Givetvis har man ett behov av en hel hög med laddare på ett bräde, och såklart har väntat på att göra den investeringen just precis när Amazon klantar till sin prisangivelse...

Har man många fordon underlättar det att ha flera laddare. Äre värt 1400kr för besväret att flytta runt den, nej.
Är det värt 250kr ja absolut, då kan hojen står med laddaren på hela vintern och ha en fri till andra bilar som behöver nyttjas ibland.
(Beställde en, har redan 2st sedan tidigare men fick den cancellerad tyvärr).

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrTLU:

Håller med, de som köper med intentionen att sälja vidare och göra vinst på det har en speciell plats i helvetet! Ta till dig själv, alternativt någon vän, och var nöjd med det.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Edvin-89:

De två varianter av CT5 blev skickade strax innan 16.
Verkar vara lite beroende på vilken laddare man köpt om man får den eller ej.

Jag beställde en laddare som tyvärr blev annullerad redan vid kl 10-11. Att ha snabbkopplingar monterade i två bilar och en laddare som går att byta mellan bilarna hade varit perfekt för mig.

Jag hade beställt maxmodellen på 10 A så var väl kanske därför den fångades. Inte heller någon snabbleverans utan "gratis till ombud".

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag beställde en laddare som tyvärr blev annullerad redan vid kl 10-11. Att ha snabbkopplingar monterade i två bilar och en laddare som går att byta mellan bilarna hade varit perfekt för mig.

Jag hade beställt maxmodellen på 10 A så var väl kanske därför den fångades. Inte heller någon snabbleverans utan "gratis till ombud".

Det verkar som att det är mest beställningar med MXS varianter som blivit annullerade. Skulle tro att det beror på att de är den mest populära modellen de säljer och att trycket blev för högt för Amazon att vilja leverera dessa till det låga priset, tyvärr

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Edvin-89:

Det verkar som att det är mest beställningar med MXS varianter som blivit annullerade. Skulle tro att det beror på att de är den mest populära modellen de säljer och att trycket blev för högt för Amazon att vilja leverera dessa till det låga priset, tyvärr

Så kan det gå! Nästa gång!

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

En av laddarna skickades från England. Jag antar att det blir tull och moms då? Hur funkar det med hemleverans med Airmee?

Permalänk
Medlem

Intressant! Nu fick jag mail att min MXS 7.0 (bundle med "grepp") har skickats. Köpte den flera timmar efter MXS 10 som blev avbruten igår. Verkar vara ett lotteri vilka prylar de skickar ut.

Permalänk

Beställde en MXS 7 med skydd för 250 spänn, och båda är skickade 😆

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

En av laddarna skickades från England. Jag antar att det blir tull och moms då? Hur funkar det med hemleverans med Airmee?

Har för mig att det bara är att prata med Amazon om du måste betala extra, för att "priset du ser är det du ska betala". Har för mig att andra har gått genom liknande och det gick bra att få pengar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Har för mig att det bara är att prata med Amazon om du måste betala extra, för att "priset du ser är det du ska betala". Har för mig att andra har gått genom liknande och det gick bra att få pengar tillbaka.

Tack, ja jag hittade precis den infon i en annan tråd. Antingen är det Amazon som löser momsen internt, eller så får jag lägga ut och be om återbetalning.

Permalänk
Medlem

Min laddare anländer imorgon, beställde en MXS 10 Klarade mig ifrån att få den avbruten så det var la att man hade tur!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS Rog Strix B650E-I - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - WD Black SN850X 1TB - MSI GeForce RTX 3070 Suprim X - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Typiskt. Men laddare här hemma hade gett upp, och såg tipsen.
Toppen! Sparade en hel del... Nope... blev avbryten

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | ASUS Chakram X Ori | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x6TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Idag betalade Amazon tillbaka pengarna för paviljongen som beställdes för ett par veckor sedan.

"Denna återbetalning gäller följande artiklar:

Artikel: WOLTU Trädgårdspaviljong vikbar pergola lusthus med tak utomhus tält i oxfordtyg, 3 x 6 m, med sidoväggar, camping och strand, 4 st tomma sandpås
Antal: 1
ASIN: B0DB13WDGZ
Orsak till återbetalning: Item not satisfactory"

Visa signatur

Intel i7 10700KF | RTX 3070 OC | ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | Corsair Vengeance LPX 4x8 3200 mhz | Phanteks Eclipse P600S | ADATA XPG SX8200 Pro 2tb | Corsair RM850 | Acer Predator X34P

Permalänk
Skrivet av Bad Habit:

Beställde en MXS 7 med skydd för 250 spänn, och båda är skickade 😆

Fick hem laddare MXS 7 och skydd igår. 250 spänn 😅

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses