GTA 5 med uppgraderad grafik släpps på PC 4 mars

Permalänk
Melding Plague

GTA 5 med uppgraderad grafik släpps på PC 4 mars

Den stora uppgraderingen av det tolv år gamla spelet är gratis.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

De hade kunnat bara släppa uppdateringar och SP DLC-er till GTA V för all framtid och skippa GTA VI. Låta världen växa successivt. Folk hade kastat sig över det och de hade tjänat massa pengar. Men neeej...

Permalänk
Medlem

Kommer man få samma prestanda på denna som när det begav sig 2015 tro?

Visa signatur

Gigabyte FO32U2P | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | 5TB NVMe | 80TB NAS | Seasonic Focus GX 850 | Audeze LCD2 Classic | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7+HS8S | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Förvånad att de inte tar betalt den här gången.

Permalänk
Medlem

härligt!

Permalänk
Hedersmedlem

Är det en remake på nå sätt?
Alltså blir det en egen titel av det här?

"All players who currently own GTAV on PC will be able to upgrade to this new version for free, with the ability to migrate your Story Mode and Online progress."

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 7 5700X3D • Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Jag antar jag måste tanka hem det och benchmarka.

Kanske köra igenom det en andra gång under året.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | AOC 27" AG276QZD2 | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk

Då kanske det är dags att ge det ett försök till. Jag tappar alltid sug på spel när det är för mycket hype.

Permalänk
Snusfri

Trevligt, väldigt roligt spel så bli till att spela om det för x gången.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Kul, kanske blir att lira om det. Det var ju ett tag sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Är det en remake på nå sätt?
Alltså blir det en egen titel av det här?

"All players who currently own GTAV on PC will be able to upgrade to this new version for free, with the ability to migrate your Story Mode and Online progress."

Remake nej.

Permalänk
Medlem

Inget mer Rockstar-spel för mig. Försökte logga in och upptäckte att e-posten går till comhem som inte finns längre. Försökte lösa med Rockstar support men till ingen nytta, oavsett vilka uppgifter jag skickar in. Inte ensam om detta såg jag vid en snabb googling. Så köpa ett spel igen som jag redan äger, nej. (Kanske hör hemma i gubbgnäll-tråden istället )

stavning
Visa signatur

Intel 9600K, 16GB RAM, Asus Rog Strix Z390-F Gaming, MSI 2060 super, SSD 1TB+1TB +500GB + några HD 1TB, 2 på 3 TB styck och 1 på 8TB. Blir så när man håller på med musik, bild och spel :-)

Dator 2: Intel I5-3570k , 8GB Ram, Asus P8z77-V- LX, och mycket mindre av allt det andra :-)

Permalänk
Medlem

Nice! Nu kan vi vänta 12 år till på 6:an!

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Gaminglaptop. 13700H, 32Gb RAM, RTX 4070, 4Tb SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bloodshed:

Då kanske det är dags att ge det ett försök till. Jag tappar alltid sug på spel när det är för mycket hype.

Tappar du suget på något när det blir för mycket hype över det? Så du kan gilla ett spel, som du spelar, men börjar märka att fler börjar gilla det och hypea spelet; då slutar du spela spelet, fast du gillar spelet egentligen? Jättekonstigt ju, varför skiter du inte bara i det och fortsätter spela spel som du tycker om?

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

Los Santos heter väl staden i GTAV iallafall....

"Själva spelet har också flera nyheter, bland annat nya fordon och vilda djur som lever runt om i naturen utanför staden San Andreas. "

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE -snart borta-
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av wly:

Remake nej.

Men ett separat spel ändå? Ett legacyspel, och ett nytt?

Eller vad är grejen annars med att migrera användardata för story mode och online progress?
Mellan två olika spel? Till samma spel?
I dont understand.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 7 5700X3D • Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC

Permalänk
Medlem
Skrivet av berch:

Inget mer Rockstar-spel för mig. Försökte logga in och upptäckte att e-posten går till comhem som inte finns längre. Försökte lösa med Rockstar support men till ingen nytta, oavsett vilka uppgifter jag skickar in. Inte ensam om detta såg jag vid en snabb googling. Så köpa ett spel igen som jag redan äger, nej. (Kanske hör hemma i gubbgnäll-tråden istället )

Har också haft problem med Rockstar. Köpte ett fysiskt exemplar av GTA 5 när det släpptes. På något vis hade spelet försvunnit från mitt konto efter att jag inte hade spelat det på ett par år. Försökte lägga in det igen med min cd key men det gick inte. Rockstar supporten var helt värdelös också.
Det sluta med att jag till slut fick köpa ett till exemplar av gta vilket tog emot.

Visa signatur

CPU: Intel i9 13900K 5.6Ghz, GPU: MSI 4090 SUPRIM X, MB: Gigabyte z790 Aorus Elite, Minne: 32Gb Corsair Vengance 6000mhz, Chassi: Fractal Design 7 Compact, Disk: Kingston kc3000 2tb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Los Santos heter väl staden i GTAV iallafall....

"Själva spelet har också flera nyheter, bland annat nya fordon och vilda djur som lever runt om i naturen utanför staden San Andreas. "

Ja, visst är det så.

Men Rockstar skriver San Andreas på sin egen hemsida.
https://www.rockstargames.com/newswire/article/akk98a4o755825...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Eller vad är grejen annars med att migrera användardata för story mode och online progress?
I dont understand.

De har gjort massa ändringar i motorn vilket gör nya inte kompatibel med gamla
Men är inte en remake för de har inte ändrat något med spelet, bara lagt på nya funktioner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

I dont understand.

Separat titel som installeras för sig. Verkar som man behöver ha vanliga GTA V installerat för att föra över sparfiler och onlinekaraktär till den nya, men kan ha fattat det fel, kan räcka att man har sparfilerna på disk. Oavsett kan man ta bort den äldre titeln efter att ha fört över allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

I dont understand.

Ja det blir två separata spel och det är bästa lösningen. Folk med low-end datorer får möjlighet att stanna på den äldre versionen. Samt FiveM som kommer stanna på Legacy versionen till nya versionen av FiveM är klar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Spawnbadboy:

De har gjort massa ändringar i motorn vilket gör nya inte kompatibel med gamla
Men är inte en remake för de har inte ändrat något med spelet, bara lagt på nya funktioner

Skrivet av underd0g76:

Separat titel som installeras för sig. Verkar som man behöver ha vanliga GTA V installerat för att föra över sparfiler och onlinekaraktär till den nya, men kan ha fattat det fel, kan räcka att man har sparfilerna på disk. Oavsett kan man ta bort den äldre titeln efter att ha fört över allt.

Ja men en remaster då.
Sure. Exakt benämning på vad det ska kallas är kanske av mindre intresse.
https://en.wikipedia.org/wiki/Video_game_remake

Grundfrågan var om det kommer ett separat spel här. Inte bara en patch.

Jag förstår liksom inte varför de inte bara uppdaterar spelet med en patch. Lite som de gjorde med witcher 3.
Jag ser inte mycket mervärde av att ha två separata GTA V på PC när det inte är ett helt omgjort spel liksom.

Såhär då. Utifrån pressmeddelandet upplever jag det mer som att de skriver om en patch - än en remaster.
Men upplägget tyder på att det är en remaster snarare än en patch bara.
Det är väl mest det här

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spelar uppdaterade versionen på konsol, helt klart nytändning pågrund av de grafiska och för att man inte spelat de på ett tag..! Kul spel som går att casual spela solo

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Pulsar Xlite V3, grips och glasskates | Logitech G PRO X Wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem
Skrivet av berch:

Man använder aldrig en email från en ISP till något viktigt

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Entash:

Ja det blir två separata spel och det är bästa lösningen. Folk med low-end datorer får möjlighet att stanna på den äldre versionen. Samt FiveM som kommer stanna på Legacy versionen till nya versionen av FiveM är klar.

Aha! Bra svar. Thanks.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

I dont understand.

Tänker mig att det är lite som Skyrim - Special Edition. Installeras som en egen titel.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Det kanske är en ’remaster’ som de andra hemska som släpptes för äldre spel?

Permalänk
Medlem

Mkt sjysst att det är gratis!
Blir att fixa när det kommer
Längtar till GTA 6

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Ja men en remaster då.
Sure. Exakt benämning på vad det ska kallas är kanske av mindre intresse.
https://en.wikipedia.org/wiki/Video_game_remake

Grundfrågan var om det kommer ett separat spel här. Inte bara en patch.

Jag förstår liksom inte varför de inte bara uppdaterar spelet med en patch. Lite som de gjorde med witcher 3.
Jag ser inte mycket mervärde av att ha två separata GTA V på PC när det inte är ett helt omgjort spel liksom.

Såhär då. Utifrån pressmeddelandet upplever jag det mer som att de skriver om en patch - än en remaster.
Men upplägget tyder på att det är en remaster snarare än en patch bara.
Det är väl mest det här

Ja man kan nog kalla det remaster
Eftersom det nya är inte kompatibel med gamla så kan det förstöra för dom som spelar nuvarande version på sina datorer
Tex om någon har gammal dator och det fungerar jättebra nu kan en sådan här patch göra så spelet slutar fungera för dom

Permalänk
Medlem