Trådlösa over-ear hörlurar med NC för barn till flygresa

Permalänk
Medlem

Trådlösa over-ear hörlurar med NC för barn till flygresa

Dags för nya hörlurar till barnen (3 och 6 år) för en kommande flygresa.

De ska ju så klart ha noise cancellation och vara av modell over-ear och vara trådlösa (ska anslutas till iphones och ipads)

Så tänkte kolla lite här efter rekommendationer på vilka som kan tänkas vara bäst för ändamålet.

Priset spelar väl egentligen mindre roll så länge det är bra lurar för barnen med bra noice cancellation och bekväma för barn. Men av uppenbara skäl så är jag ju inte ute efter high-end/audiofil grejer med medföljande prislapp.

Ljudkvaliten kommer väl ganska självklart sekundärt då de inte lärt sig vad bra ljud är än. Men med det sagt så ska ju inte vara uselt ljud för det. Ska nästintill uteslutande användas för att titta på videos/film (och för noice cancellationen funktionen) och i princip ingen musik.

Permalänk
Medlem

Jag är inte så vass på hörlurar, så andra kan säkert hjälpa dig bättre med bra tips.

Men då dina barn är relativt små, så glöm inte att hitta lurar där du som förälder lätt kan ställa in max-volymen. Med ANC så minskar ju risken att de skruvar upp ljudet under flygresan, men kan vara en bra investering för dina barns hälsa att den funktionen finns, då jag antar att de kommer använda lurarna även efter er flygresa.

Trevlig resa! 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

Jag är inte så vass på hörlurar, så andra kan säkert hjälpa dig bättre med bra tips.

Men då dina barn är relativt små, så glöm inte att hitta lurar där du som förälder lätt kan ställa in max-volymen. Med ANC så minskar ju risken att de skruvar upp ljudet under flygresan, men kan vara en bra investering för dina barns hälsa att den funktionen finns, då jag antar att de kommer använda lurarna även efter er flygresa.

Trevlig resa! 😀

Ja de flesta hörlurar som riktar sig till barn verkar ha denna funktion (med varierande resultat), men i iOS kan ljudet även begränsas så vitt jag vet (inte kollat på det än).

Permalänk
Medlem

Det är nästan så att ett alternativ skulle vara några kvalitativa hörselkåpor över några vanliga in ear-lurar. Annars är min erferenhet att om du ska ha bra ANC så är det dom bästa lurarna på marknaden som gäller. Så några från Sony eller Bose lutar det ju åt. Mina barn har Bose, en trådlös QC35-II och den andra QC25 kablade och dom är nöjda med dom. Men då har jag äldre barn så jag vet inte om dom lurarna skulle bli lite för stora för dina barn.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Det är nästan så att ett alternativ skulle vara några kvalitativa hörselkåpor över några vanliga in ear-lurar. Annars är min erferenhet att om du ska ha bra ANC så är det dom bästa lurarna på marknaden som gäller. Så några från Sony eller Bose lutar det ju åt. Mina barn har Bose, en trådlös QC35-II och den andra QC25 kablade och dom är nöjda med dom. Men då har jag äldre barn så jag vet inte om dom lurarna skulle bli lite för stora för dina barn.

Du kanske bara skrev fel, men det är INTE in-ear jag letar efter.

Jag har ett par qc35 själv så kan ju testa och se om de passar först. Tanken har inte ens slagit mig.

Hittat mest on-ear lurar för barn hittills bortsett från ett par från JBL som fick uselt betyg på brusreduceringen.

Permalänk

@naaw Hur blev din lösning med lurar till barnen? Försöker hitta något vettigt till syrrans unge...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swerkelina:

@naaw Hur blev din lösning med lurar till barnen? Försöker hitta något vettigt till syrrans unge...

Gav upp på att hitta ”barnlurar” som jag kunde lita på så fick bli ett par qc35 som vi redan har plus ett inköp av qc ultra over-ear (begagnande men oöppnade)