Senaste klarade spel?

Permalänk
Medlem

Banishers: Ghosts of New Eden (PC).

Action rpg äventyr av Don't Nod, som bl.a. gjort Vampyr tidigare.

Jag gillade Vampyr, men här har man tagit (minst) ett steg upp i nästan alla avseenden. Spelet är väldigt välgjort och putsat och jag stötte inte på några större buggar eller dylikt under min genomspelning.

Det visuella tilltalade mig och jag tycker det är ett bra exempel på när design (art style) och visuell kvalité möts på ett bra sätt. Jag gillade verkligen storyn och karaktärerna. Röstskådisarna gör över lag ett riktigt bra jobb och min favorit var nog Amaka Okafor, som gör rösten till Antea. Jag tycker hon påminner lite om Claudia Black i stilen. Jag tyckte personligen att kontrollerna (spelade med dualsense) och känslan att spela spelet var riktigt bra. Aktiviteterna runt om main storyn tyckte jag också över lag var riktigt bra, speciellt "Haunting Cases", där man bl.a fick lite mer story om karaktärer och världen. Jag gillade verkligen den övergripande stämningen i spelet också.

Allt höll väl kanske inte absoluta toppklass, men enligt mitt tycket så var det bara lite smådetaljer här och där som hade kunnat vara bättre. Man hade t.ex. kunnat önska sig lite mer variation av fiender, lite mer djup i vissa avseenden o.s.v. Det kan ju givetvis variera vad man tycker om olika grejer med det här spelet, en del tycker kanske att striderna är undermåliga o.s.v, men jag tyckte det var bra personligen.

Jag gillade verkligen det här spelet och det är nog ett av dom bästa jag spelat det senaste året iallafall. Om jag skulle ge det ett betyg så skulle det nog hamna på (minst) 9 av 10.

Permalänk
Medlem

Moonscars PS5.

Soul like med lite metroidvania element.
Skoj spel med annorlunda men snygg grafik.
Är svårt i början men ganska enkelt när man spelat någon timme och lärt sig hur saker funkar.
Lagom långt, tog väl runt 8-10 timmar och då klarade jag alla trophies förutom de som kräver att man kör spelet en gång till.
7/10.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Witcher 3: Wild Hunt

Körde igenom spelet en andra gång. Nu med maxad grafik + Next Gen patchen och OLED bildskärm.
Första genomspelningen gjordes någon gång år 2015 eller 2016 tror jag.
RTX 3080 i 1440p + Tvingad DLSS4 Balanced ger riktigt sjysst grafik och ganska stabila minimum +55fps, upp till ca 90fps.

Genomspelningen tog mig 55h, fixade alla Witcher contracts, nästan alla main quests (failade några) och en del side quests.
Om man kör Normal så blir man ganska fort för kraftfull så jag drog upp svårighetsgraden till näst högsta när jag nådde level 8.
Sen senare blir man igen för kraftfull så det går att vrida upp svårighetsgraden ett snäpp till och även aktivera level scaling via inställningarna.

Mästerligt spel, 5/5 poäng! Spelas bäst med PS5 handkontroll tycker jag.

Nu blir det något casual ett tag och sen ska jag ta mig ann DLCs, Hearts of Stone och Blood and Wine.

PS: Ifall någon känner sig manad att spela igenom spelet så kan jag säga att Novigrad området speciellt kräver ganska mycket RAM så stäng ner webbläsaren med mera och ha så mycket ledigt ram som möjligt.
Jag har 32gb ram och krascherna upphörde efter att jag klurade ut detta med ram och stängde ner webläsaren och annat som tog upp det.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | AOC 27" AG276QZD2 | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Körde genom en klassiker.
Batman Arkham Asylum på Steam Deck.
riktigt bra.
Blev på automatik efteråt att installera Batman Arkham City och fortsätta med det

Hur flöt Arkham Asylum på Decken? Några grafikbuggar eller annat skumt?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Hur flöt Arkham Asylum på Decken? Några grafikbuggar eller annat skumt?

Fungerade hur bra som helst 60FPS konstant med allt som gick på max på min Steam Deck LCD
enda irriterande var att satte man steam decken i viloläge så hamnade man tillbaka till main menu pga tappad kontakt med nätverket.
Spelet är officiellt unsuported men laddar man ner en annan proton version går det bra.
följ denna guiden

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Fungerade hur bra som helst 60FPS konstant med allt som gick på max på min Steam Deck LCD
enda irriterande var att satte man steam decken i viloläge så hamnade man tillbaka till main menu pga tappad kontakt med nätverket.
Spelet är officiellt unsuported men laddar man ner en annan proton version går det bra.
följ denna guiden
https://youtu.be/WL5_s-ZDixw?si=tjhBN9wwQYTN-VHO

Tack för tipset! Får ge det en genomspelning igen då jag inte lirat om det sedan det släpptes.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

The Quarry.
Inte lika bra som Dark Pictures serien men i överlag ett trevligt spel som gjorde sig bra med vänner i soffan och ett glas vin eller tre.

Visa signatur

Skräddaren säger nej.

Permalänk
Medlem

Klarade Indiana Jones igår.
Hatten av (no pun intended) till Machine Games. Deras spel är så fruktansvärt bra. Av mina top 5 spel någonsin hamnar nog Wolfenstein 1+2 (utan expansioner) där.... och Indiana Jones åtminstone på top 10

Permalänk
Medlem

God of War Ragnarök

Permalänk
Medlem

Jag klarade nog av ett spel 2024, GoW: Ragnarök

I år, inget (om man inte räknar PoE2 där jag är i endgame). Det är tunnt på tidskontot nuförtin.

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem

Black Myth: Wukong

Visa signatur

| 9800X3D | MSI B650 Tomahawk | 2x16 GB 6400 cl36 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 TUF

Permalänk
Medlem

Resident Evil 4 Remake. Första genomspelningen. Stundtals riktigt bra, men är alldeles för långt och för mycket "zombiehorde"-ställen. Fick tvinga mig igenom det de sista timmarna, då jag bar duktigt trött på det.

Permalänk
Medlem

Half Life 2:Episode 2

EDIT:
Iofs kanske räknas med Left4Dead, Left4Dead2 och Back4Blood?
Isf dessa också =D

Visa signatur

Atari Mega 2

Permalänk
Medlem

Xenonauts 1

Visa signatur
Permalänk
Medlem

A game about digging a hole.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch

Permalänk
Medlem

Dragons dogma 2. Såhär i efterhand är jag förvånad över att jag orkade ta mig igenom eländet.

Permalänk
Medlem

Har nog aldrig tagit mig igenom ett enda spel. Nära nog i Subnautica men pallade inte hela vägen innan jag tröttnade. Så nä, 0 är min gissning..

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Final fantasy 7 remake

Permalänk
Medlem

call of duty black ops.. den första

Permalänk
Medlem

Även jag har spelat igenom Indiana Jones. Riktigt bra spel, även om jag inte 100% allt.

Visa signatur

Intel i7 10700KF | RTX 3070 OC | ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | Corsair Vengeance LPX 4x8 3200 mhz | Phanteks Eclipse P600S | ADATA XPG SX8200 Pro 2tb | Corsair RM850 | Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem

Blev klar med Stalker 2 för någon månad sedan. Fullt upp med KCD2 nu.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Avowed.

Det var ärligt ganska tråkigt. De borde skippat allt side questande, det tillförde inget annat än grind, och gjort ett mer linjärt spel likt Dark Messiah. Storyn är säkert intressant om man är inbiten i Pillars of Eternity. Men för en annan var den ganska ointressant och förutsägbar.

Mekaniskt fungerade det. Men striderna var ganska tråkiga. Jag spelade fighter/ranger med svärd och sköld. Man fick aldrig riktigt nyttja doding och blocking till annat än att manövrera mängder med mobs. Alla strider, förutom kanske en eller två, hade mängder med mobs så man kunde aldrig riktigt fokusera på en intressant strid mot en enskild stark fiende.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av k4rst3n:

A game about digging a hole.

Detta. 3 ggr. förra helgen.

Visa signatur

If buying isn't owning, then piracy isn't stealing.
To middle management every problem is someone else's problem.
Smarter machines will create dumber humans.
I'm not rude, I have Aspergers. Deal with it.

Permalänk
Medlem

Final Fantasy XII (Zodiac Age): jag växte upp med tidigare Final Fantasy (främst VI-VIII), och de är fortfarande de som ligger mig varmast om hjärtat (särskilt storymässigt), men jag tror faktiskt stridssystemet här är bättre. Gambits for the win!

Blev runt 130 timmar sammanlagt, inklusive att få alla achievements.

Visa signatur

Ryzen 5 5700X3D, 32GB RAM, Asus TUF RTX 3080 OC, Cooler Master NR200P, LG OLED55C1
i7-9700K, 32GB RAM, MSI RTX 2080 Gaming X Trio, Fractal Design Meshify 2 Compact, Xiaomi Curved Gaming Monitor 34

Permalänk

Indiana Jones. Bra spel förutom alla filmer man inte kunde trycka bort. Sen är det första spelet jag spelar som kraschar när man har för hög grafik inställt. Har bara upplevt lagg innan, inte utkastat till skrivbordet med en varning om low vram.

För tillfället har jag inte pågående spel. Blir mer Roblox.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3300mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk
Medlem

Core Keeper var det senaste. Innan det var det nog Enshrouded eller någon Total War Warhammer III kampanj.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

The Witcher 2 för ca 2 veckor sedan. Bättre sent än aldrig
Är nu ca 20 timmar in i The Witcher 3. 2:an var inte dålig men 3:an springer cirklar om det i mina ögon.

Permalänk
Medlem

indiana jones and the great circle (älskade det), nu 10 timmar in i KC:D II

Permalänk

Senua's Saga: Hellblade II. Vacker och spännande berättelse

Visa signatur

Asus B550 F Gaming, AMD Ryzen 7 5800X3D, Radeon RX 7900 XT (Saphire Nitro+)
32 GB Corsair Vengeance RGB RT @3600 Mhz (cl 18), 2 TB Samsung 980 Pro + 2 TB Samsung 860 Evo.
Skärm: Asus ROG XG27WQ (1440p @165hz)
Övrigt: Nintendo Switch och Xbox series S

Permalänk
Medlem

Jagged Alliance 3, tyvärr alldeles för lätt även på den högsya svårighetsgraden. Men jag missade många quest så finns ett rikigt bra omspelsvärde i det.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|