Banishers: Ghosts of New Eden (PC).
Action rpg äventyr av Don't Nod, som bl.a. gjort Vampyr tidigare.
Jag gillade Vampyr, men här har man tagit (minst) ett steg upp i nästan alla avseenden. Spelet är väldigt välgjort och putsat och jag stötte inte på några större buggar eller dylikt under min genomspelning.
Det visuella tilltalade mig och jag tycker det är ett bra exempel på när design (art style) och visuell kvalité möts på ett bra sätt. Jag gillade verkligen storyn och karaktärerna. Röstskådisarna gör över lag ett riktigt bra jobb och min favorit var nog Amaka Okafor, som gör rösten till Antea. Jag tycker hon påminner lite om Claudia Black i stilen. Jag tyckte personligen att kontrollerna (spelade med dualsense) och känslan att spela spelet var riktigt bra. Aktiviteterna runt om main storyn tyckte jag också över lag var riktigt bra, speciellt "Haunting Cases", där man bl.a fick lite mer story om karaktärer och världen. Jag gillade verkligen den övergripande stämningen i spelet också.
Allt höll väl kanske inte absoluta toppklass, men enligt mitt tycket så var det bara lite smådetaljer här och där som hade kunnat vara bättre. Man hade t.ex. kunnat önska sig lite mer variation av fiender, lite mer djup i vissa avseenden o.s.v. Det kan ju givetvis variera vad man tycker om olika grejer med det här spelet, en del tycker kanske att striderna är undermåliga o.s.v, men jag tyckte det var bra personligen.
Jag gillade verkligen det här spelet och det är nog ett av dom bästa jag spelat det senaste året iallafall. Om jag skulle ge det ett betyg så skulle det nog hamna på (minst) 9 av 10.