Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Medlem

Titan Fall 2. Spelade precis klart SP kampanjen. Bättre sent än aldrig.

Fattar äntligen varför det är ett av de mest hyllade spelen. Vilken upplevelse.

Visa signatur

OS: Win 11 Home | Chassi: Fractal Design North | PSU: BeQuiet Pure Power 1000W | Moderkort: ASUS Strix B650E-F Gaming | CPU: AMD 7800X3D @ 5 Ghz | RAM: Corsair Vengeance 32 GB @ 6000 Mhz | GPU: ASUS TUF RTX 4070 ti 12 GB | Kylning: BeQuiet Dark Rock Pro | Fläktar: Noctua Chromax Black x4 | Ljud: HyperX Cloud 2| Lagring: Kingston NV3 500 GB, Crucial P3 Plus 2 TB | M/K: Logitech G915 TKL & G502 X | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Efter en kort paus (på bara några dagar haha) så är jag tillbaka i Mass Effect-universumet med den tredje upplagan i serien. Kan knappt tro att jag är här igen 🥲

Permalänk
Medlem

FF16.

Fantastiskt spel!

Permalänk

Letar efter ett spel att sätta tänderna i, helst ett FPS, men det känn som att man spelat alla okej fps spel nu. En ständig jakt på spel, är det så här narkomaner känner sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnSegTechy:

Letar efter ett spel att sätta tänderna i, helst ett FPS, men det känn som att man spelat alla okej fps spel nu. En ständig jakt på spel, är det så här narkomaner känner sig?

Singleplayer eller multiplayer/co-op?

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk

Kör en ny runda sandbox på Anno 1800.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W11

Permalänk
Skrivet av Markusas:

Singleplayer eller multiplayer/co-op?

Singleplayer. Multiplayer är jag för gammal för numera, får bara stryk!

Permalänk
Medlem

Bra tråd att få tips i.

Kör Avowed nu via Game Pass for Pc och har väldigt kul med det. Fint att de har ett native 3e persons vy att köra på då jag föredrar det framför 1st person.

Älskar den här sortens spel där man belönas av att utforska och gå utanför main storyn. Och till skillnad från Veilguard tycker jag de lyckats väldigt bra med character models och röstskåderiet - men det är ju bara rent subjektivt.

Och måste nämna ljuddesignen - kör med premiumlurar och en liten dac vid datorn och jädrar vilket tryck det är i fighter och liknande. Love it.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR 1440p/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem

Började spela "Astronomics" igår. Blev sent.

Permalänk

Spelar demon för "As we descend". Kul med svårt. Kommer definitivt bli ett köp när det släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnSegTechy:

Något av dessa kanske: Stalker 2, Metro Exodus, Cyberpunk, Doom, Wolfenstein.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Rise of the Tomb Raider. Galet snyggt för att vara ett spel från 2016! NVIDIAs senaste drivrutiner har dock gjort att man måste stänga av Tesselation, annars blir Lara helt svart i ansiktet i cutscenes och snön blir svarta voxlar.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 | Corsair Vengeance RGB 32GB (2x16GB) DDR5 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | Intel 510 120GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Börjat på New World : https://www.newworld.com/en-us/

Visa signatur

Proud AMD customer since 1998!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnSegTechy:

Vad för slags fps genre gillar du? Snabbt som Doom Eternal eller långsamt som Metro?

Är du mera oldschool som mig kan jag tipsa om följande spel.

Cultic
Selaco
Ion Fury
Dusk
Prodeus
Nightmare Reaper

Visa signatur

OS: Win 11 Home | Chassi: Fractal Design North | PSU: BeQuiet Pure Power 1000W | Moderkort: ASUS Strix B650E-F Gaming | CPU: AMD 7800X3D @ 5 Ghz | RAM: Corsair Vengeance 32 GB @ 6000 Mhz | GPU: ASUS TUF RTX 4070 ti 12 GB | Kylning: BeQuiet Dark Rock Pro | Fläktar: Noctua Chromax Black x4 | Ljud: HyperX Cloud 2| Lagring: Kingston NV3 500 GB, Crucial P3 Plus 2 TB | M/K: Logitech G915 TKL & G502 X | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Skrivet av toboraton:

Vad för slags fps genre gillar du? Snabbt som Doom Eternal eller långsamt som Metro?

Är du mera oldschool som mig kan jag tipsa om följande spel.

Cultic
Selaco
Ion Fury
Dusk
Prodeus
Nightmare Reaper

Gillar allt som ahr med FPS att göra nästa. Half life 2, Doom eternal, Stalker 2, Avowed, Roboquest, Envoy, Outer Space, Overkill osv. Så länge det är first person och jag kan skjuta så är jag nöjd.

Cultic var roligt, Dusk med, resten ska jag kika in på mer när jag kommer hem i eftermiddag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Slutat på New World

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Homdax:

Slutat på New World

Vad hände? Blev du så besviken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bloodshed:

Vad hände? Blev du så besviken?

Fick inte rätsida på Easy AntiCheat. Systemet kastade ut mig varannan minut periodvis under de c:a 4 timmarna jag lyckades åstadkomma innan jag blev less på skiten. Följde en rad vanligt förekommande tips och instruktioner för att bli av med utkastandet men efter 7-8 olika åtgärder (drivare och kontroll av steamfiler bland annat) och 3-4 omstarter av burken, sedan gav jag upp.

Jag kan inte ge något bra eller dåligt betyg av spelet, det verkade ok och flyta på bra, men jag var aldrig utanför intro-arean.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Homdax:

Fick inte rätsida på Easy AntiCheat. Systemet kastade ut mig varannan minut periodvis under de c:a 4 timmarna jag lyckades åstadkomma innan jag blev less på skiten. Följde en rad vanligt förekommande tips och instruktioner för att bli av med utkastandet men efter 7-8 olika åtgärder (drivare och kontroll av steamfiler bland annat) och 3-4 omstarter av burken, sedan gav jag upp.

Jag kan inte ge något bra eller dåligt betyg av spelet, det verkade ok och flyta på bra, men jag var aldrig utanför intro-arean.

Det är ändå helt galet att det något sånt här händer 2025, tröttsamt! Jag har ca 35h i spelet och tyckte det var rätt roligt. Lite segt men det är ju trots allt ett MMO.

Permalänk

Jag spelar RollerCoaster Tycoon 2 med OpenRCT2-modden. Kul spel.

Permalänk
Medlem

Spelade Darkstone när det kom 1999 och köpte det igen på GOG för 12kr för 2 veckor sedan och nostalgin är så stark. Börjar närma mig slutet nu dock.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Skrivet av Markusas:

Något av dessa kanske: Stalker 2, Metro Exodus, Cyberpunk, Doom, Wolfenstein.

Många fina tips. Jag skulle även slänga in bubblaren "Robocop". Blev förvånadsvärt nöjd med det köpet, dessutom på rea nu (steam).

Permalänk
Medlem

Testar just nu om Kingdom Come Deliverance (fick gratis via Epic Games Store) kan vara nåt för mig. Har inte hunnit gjord så mycket än, men en sak är klar iallafall, rida häst är näst intill ospelbart med mus och tangentbord (enligt mitt tycke). Har försökt att hitta (googlat) om spelet har stöd för PS kontroller (dualsense), men har inte lyckats hitta nåt klart svar. Det skulle räcka om kontrollen funkar och får rätt knappsymboler i spelet, går det bara att få XBox symboler så får jag försöka att fortsätta med mus och tangentbord. Vet inte om det är nån som har spelat det på PC och vet?

Permalänk
Medlem

Spelar mestadels Heroes of newerth, jag fastnade för det spelet efter att ha lanat massor på warcraft3 DOTA och det var en av dom bästa uppgraderingarna på det

Permalänk

Atomic Heart finns på Steam för 20€. Tänker ge den en chans.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Började spela Astrobot under gårdagen, jävlar vad kul det är!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Började spela Astrobot under gårdagen, jävlar vad kul det är!

Inte på steam antar jag? För jag hittar inget spel med det namnet.

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av VinterSolen:

Inte på steam antar jag? För jag hittar inget spel med det namnet.

Ah nej, just nu enbart på PS5 men med tanke på hur de släpper allt fler titlar på PC skulle det inte förvåna mig om det kommer så småningom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Testar just nu om Kingdom Come Deliverance (fick gratis via Epic Games Store) kan vara nåt för mig. Har inte hunnit gjord så mycket än, men en sak är klar iallafall, rida häst är näst intill ospelbart med mus och tangentbord (enligt mitt tycke). Har försökt att hitta (googlat) om spelet har stöd för PS kontroller (dualsense), men har inte lyckats hitta nåt klart svar. Det skulle räcka om kontrollen funkar och får rätt knappsymboler i spelet, går det bara att få XBox symboler så får jag försöka att fortsätta med mus och tangentbord. Vet inte om det är nån som har spelat det på PC och vet?

Jag spelade ganska nyligen igenom det med mus och tangentbord.

Vad är det, mer specifikt, du tycker gör det spelbart? Jag hade ganska mycket problem med att ta mig ifrån första slottet när man ska undkomma ett par soldater på hästrygg. Efter det, när jag väl lärde mig hur det funkade kändes det som ett helt okej system.

Permalänk
Medlem

Fick igång NFSU2 på min Steam Deck igår. Jag tycker det har åldrats väl, men såklart saknas detaljer. Spelet är trots allt väldigt gammalt vid det här laget

Fortfarande kul, kul att bygga bilar, kul att krocka och kul att trimma och styla… svårt att sätta betyg så här efter en timme, men bra!