Alla fyndtips från Amazon Spring Deal Days
Permalänk
Medlem

Köpa monitor fot

Tja, var i Sverige kan jag hitta monitor fötter? Alltså som står på bordet, med fäste osv så jag kan sätta monitorn på den. Den ska gå att justera i höjdled, det är det ennda jag bryr mig om.

Tyvärr har mina nuvarande 3 monitors inget sätt att höjas i höjdled, de sitter så himla lågt.

Det är alltså något sånt här jag vill ha:

Permalänk
Medlem

Kjell & Co?
Amazon?

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk

ganska säker på att komplett iaf förr sålt liknande.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Bildexpert 📺

Du söker efter ett helt vanligt fristående skärmstativ. Det finner du hos i princip alla butiker som säljer hårdvara.

Nu är det produkter som räknas som tillbehör och sällan det som pushas på första sidan. Men det räcker med att söka efter "stativ" hos svenska ÅF eller "monitor stand" så finner du fler modeller än du trodde fanns.

Permalänk
Medlem

Om ditt skrivbord tillåter det så skulle jag rekommendera nåt sånt här för att spara plats på skrivbordet och göra det snyggare. Jag har själv en iiglo MM200 för två skärmar men den verkar inte säljas längre.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cranzle:

Tja, var i Sverige kan jag hitta monitor fötter? Alltså som står på bordet, med fäste osv så jag kan sätta monitorn på den. Den ska gå att justera i höjdled, det är det ennda jag bryr mig om.

Tyvärr har mina nuvarande 3 monitors inget sätt att höjas i höjdled, de sitter så himla lågt.

Det är alltså något sånt här jag vill ha:

https://www.scan.co.uk/images/products/largethumbnails/3556025-lt-b.jpg

https://www.kjell.com/se/produkter/dator/skarmfaste/bordsfast...

Jag har ett sånt här, dock från Andersson... verkar ha utgått på netonnet men plexgear ser ut att vara samma, har bärt upp min 32 tums skärm i snart 4 år utan strul och kan höjas och vridas

Sparar otrolig plats på skrivbordet då man kan skjuta det hela vägen in till väggen.

ursäkta dammet

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren. Ja jag hittade några diverse jag kollade på, men var inte säker vilka som bra var/dåliga osv. De skiljer ju rätt mycket i pris med.

Skrivet av Arzei:

Om ditt skrivbord tillåter det så skulle jag rekommendera nåt sånt här för att spara plats på skrivbordet och göra det snyggare. Jag har själv en iiglo MM200 för två skärmar men den verkar inte säljas längre.

Jag hade ett sådant innan, men med mitt nuvarande skrivbord så kunde minsta rörelse på bordet få alla skärmar att gunga. Så tills jag har ett nytt skrivbord tänker jag inte köpa en sån igen. Bara att jag tryckte lite på tangentbordet medan jag skrev kunde få detta gungande att ske. Plus att min hjärna är besatt av att saker ska vara jämna osv (har nog något odiagnostiserat).

I alla fall, jag har nog tillräckligt med data för att göra ett informerat köp nu, tack så mycket!

Permalänk
Skrivet av Cranzle:

Tack för svaren. Ja jag hittade några diverse jag kollade på, men var inte säker vilka som bra var/dåliga osv. De skiljer ju rätt mycket i pris med.

Jag hade ett sådant innan, men med mitt nuvarande skrivbord så kunde minsta rörelse på bordet få alla skärmar att gunga. Så tills jag har ett nytt skrivbord tänker jag inte köpa en sån igen. Bara att jag tryckte lite på tangentbordet medan jag skrev kunde få detta gungande att ske. Plus att min hjärna är besatt av att saker ska vara jämna osv (har nog något odiagnostiserat).

I alla fall, jag har nog tillräckligt med data för att göra ett informerat köp nu, tack så mycket!

ta en större bit trä och skruva fast på undersidan av skrivbordsskivan i bakkant så den fördelar viken på en större yta så blir den stabilare. (såvida det inte är bikakeskiva eller spån/mdf dvs för då kan man inte riktigt dra ordentligt innan skivan ger med sig...)

är nackdelen med dessa klämmfästen de behöver antingen en väldigt rigid skiva den vråldras fast mot eller föstärkning runt där den ska fästas.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows