Veckans fråga: Vilka streamingtjänster prenumererar du på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rildiz:

Mitt hjärta dog lite när plex nu ska kräva att man betalar för att streama från sin egen server. 😔

Lifetime pass och så behöver man inte fundera på det.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Rildiz:

Mitt hjärta dog lite när plex nu ska kräva att man betalar för att streama från sin egen server. 😔

ja det är lite synd men de ska ju ha betalt också iom viss trafik kan gå via Plex själva. (relays, autentisering etc)
Samtidigt behöver man inte betala för appar och man får ju ganska mycket om man har abb hos dem:)

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av nadirian:

Ska man vara kräsen så heter inte tjänsten HBO längre, utan Max

Juste fan.

Permalänk
Musikälskare

Inga men använder päronens Netflix ibland

Kör mest PLEX

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Betalar (och använder) Nebula, Prime Video och Skyshowtime just nu.

Roterar när det tar slut på saker jag vill se.

Sen kollar jag på en hel del youtube, men betalar inte för premium där.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

Netflix, F1TV och Youtube Premium för tillfället. Netflix är dock uppsagt.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Har de flesta via Telia Play, primärt använder jag dock Max (Inte HBO som jag dumt kallade det i omröstningen) för allsvenskan i fotboll. Sen kör jag Infuse premium för att kunna spela Dolby Vision-innheåll från min Emby-server på Apple TV. Ska man räkna Youtube Premium kör jag detta också. Apple TV+ har jag via Apple One.

Permalänk
Medlem

Ingen.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Hon vet säkert mäst vad som kan va' bäst, o hon talar som en läsarpräst. 😊 Absolutely Vodka. 😊 Chili 🌶 Mobil = Nyskapande på GHz... ✅

Permalänk
Medlem

Youtube premium

Permalänk
Medlem

Bara Amazon Prime just nu.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A GPU: XFX AMD Radeon RX 6750 XT Core Gaming Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: NZXT C750 750W v2Hd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem

Netflix (tjejens konto)
Viaplay
Disney+
Max
Spotify
Plex
SVT Play (givetvis)

Permalänk
Medlem

Netflix, Max, TV4 Play för SHL-hockeyn samt MotoGP Videopass

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Prime Video, TV4 Play (m. reklam), samt MAX Basic (m. reklam).
/KenzoM

Korrigering!
Visa signatur

"Hopefully another 25 years with AMD!"

Permalänk
Medlem

YouTube Premium, Amazon Prime och HBO/Max.

Netflix/Disney periodvis.

Visa signatur

i9-10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition

Permalänk
Bildexpert

Ingen och har heller aldrig haft någon.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Det finns en hel del streamingtjänster där ute. Vilka betalar du för?

Läs hela artikeln här

bara Svtplay

Permalänk
Medlem

Netflix Premium, Max Premium och Youtube Premium, där jag tycker Youtube ger mig absolut mest värde.

Överlägset minst värde i förhållande till priset har jag av SvtPlay som jag gärna skulle säga upp om det gick.

Permalänk
Medlem

Prime för fri frakt.
Spotify ihop med tjejen Duo. Men ska gå över till Youtube premium igen.
Max inom snar framtid
Tesla Premium

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Lägger mig under övrigt. YouTube och Spotify. De enda jag prenumererar på. Resterande tar jag en månad i stöten och en åt gången, så det blir aldrig en prenumeration så att säga.

Just nu har jag Netflix denna månad, förra hade jag Prime. Får se vad jag tar nästa månad. Kanske ingen alls ett tag. Är lite flytande. Men aldrig mer än en av dem i stöten och bara en månad i stöten.

Funkar fint 🙂

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk

Netflix, F1TV och Spotify.

Visa signatur

Fractal Design North Svart TG * AMD Ryzen 9 7950X3D 4.2 GHz 145MB * ASUS ROG Crosshair X670E Hero * G.Skill 128GB (4x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo * Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 * ASUS ROG Ryuo III 240 A-RGB * ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X OC Edition * be quiet! Dark Power 13 1000W * ASUS ProArt PA32UCX-K * Dali Mentor Menuet SE 2.0 * Windows 11 Pro x64 Canary Insider

Permalänk
Medlem
Skrivet av UrgentAlert:

Svt play är den enda jag betalar för via Skatten.
Använder annars gratis:
Pluto tv
Rakuten tv
TV4 play Gratis versionen
Fawesome
Obs gratis innebär i detta fallet kortare reklamavbrott.

Du vet inte vad "kortare" betyder, va?

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Max
Netflix
Prime

Sedan har jag i mitt telefonabonnemang tillgång till Disney+, Viaplay och Sky Showtime

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

Bara Youtube Premium här, mateys.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk
Medlem

Netflix, YouTube och F1tv

Samtliga för dotterns skull, även om jag använder dem sporadiskt.Möjligen att jag skulle behålla YT Premium annars också.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Snusfri

Prime och Youtube Premium.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Prime i botten. Sen växla var annan månad mellan Netflix, HBO, Disney, Apple Tv, viaplay. Sparar några tusen / år om man inte har alla samtidigt. "Silo" på Apple TV var väl lite spännande. Annars är SVT Play grymt bra, Svenska nyheter, ekonomibyrån mfl. Serien om "Din Hjärna" borde alla se, kommer 31mars på svt. Dom börjar ta bort avsnitt om "Jorden", skynda och se den om ni gillar sånt.

Visa signatur

R1 --- Ryzen 5700X :: 16GB@3400MHz :: RTX 2070 :: 28" 4K.
R2 --- 3570K@4.5 GHz :: 16GB@1866MHz :: GTX 670 Ti

Permalänk
Medlem

Bara Max, till halva priset.

Har dock Apple TV+ andligt då jag tycker dom får fram mycket bra och unikt.

Visa signatur

-dool

Permalänk

Youtube Premium

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 7600X | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin | RAM: Kingston 32GB (2x16GB) 6000MHz | MB: Asus TUF Gaming B650-E | GPU: AMD Radeon RX 7700XT | Chassi: Phanteks XT Pro Ultra | PSU: Corsair RM1000e | SSD: Kingston NV3 NVMe 1TB | Monitor: LG 27GP850 | Tgb: Keychron K8 Pro | Mus: Keychron M2-A1 | OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Spotify och Youtube Premiums familjeplan. Jag skulle klara mig bra själv med adblocker, men frun tittar mest på Youtube via teven. Dessutom väntar vi tillökning, så när den lille kommer in i skärmtidsåldern och börjar kolla på Youtube Kids så ska det vara så lite reklam som möjligt.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F | Ryzen 9 5900X | be quiet! Dark Rock Pro 4 | Asus RTX 3070 Ti | 32GB Corsair Vengeance 3600MHz | Corsair RM650x | Corsair Carbide Air 540

Permalänk
Medlem

"streamingtjänster".... specifikt? ingen. men har tekniskt sett Primevideo som bonus på Amazon Prime men typ aldrig använt... körde igång appen en gång och kollade ett avsnitt på The Tick, tror det var allt.

Sen har jag youtube premium men jag räknar inte det som en "streamingtjänst" som så eftersom det inte är Långfilm och "TV Serier" i den traditonella synen.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+