Vad tycker du om SweClockers utmärkelser?

Permalänk
Medlem

3 olika betyg.

1 På ren prestanda. 1-5
2 En på pris/prestanda (riktigt pris) 1-3
3 Så fort ett grafikkort kräver extra utöver vad som är specat i PCIe så kan den inte få ett A. 75W+ så är det B, osv.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 128GB 3600, RTX4060

Permalänk
Medlem

Jag tycker det ska finnas en utmärkelse som heter Fulgjort när det är en produkt som ökar prestandan med 5% men kostar typ 2000kr mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Jag är av åsikten att "Det finns inga dåliga produkter, bara dåliga priser". Tänk ifall man betygsatte typ bilar utan relation till priset? De enda bilarna med utmärkelse skulle ligga i kategorin där kanske 5% i Sverige har råd att köpa dem?

Produkter existerar inte heller i ett vakuum. 2 paket med bordssalt (för det finns typ ingen skillnad i dem) kan inte båda ha utmärkt produkt ifall det enda bordssaltet är 10x dyrare.

Tycker det här är ett konstigt resonemang. Om vi ska fortsätta på matspåret så blir inte en billig pizza som smakar illa en bra produkt oavsett hur billig den är.

En bil som stannar var femte mil och behöver bergas varje gång blir inte bra även om den är gratis.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeonHart:

Tycker det här är ett konstigt resonemang. Om vi ska fortsätta på matspåret så blir inte en billig pizza som smakar illa en bra produkt oavsett hur billig den är.

En bil som stannar var femte mil och behöver bergas varje gång blir inte bra även om den är gratis.

Fast jo? En billig pizza som smakar sämre kan vara en mycket bättre produkt för många. Sen finns det ju alltid en "minsta krav" för varje kategori. Om pizzan är rutten så spelar det ju ingen roll ifall den är gratis. Men om den är "gott nog" så är det kanske rätt produkt för många.

Det är ju här jämförelse kommer in mellan produkter. Säg att du har 2 pizzerior, där den enda kostar 400 kr och den andra 100kr. Den för 400kr smakar lite bättre, du får lite mer kött och det är lite bättre kryddat. Smak är subjektivt, men säg att den är 10% bättre.

Skulle du någonsin köpa den pizzan? Nej, 10% bättre pizza för 300% mer pengar, aldrig i livet.

Det samma gäller ju för hårdvara. Om AMD släpper den bästa gaming CPUn för 20.000kr, och den är 10% snabbare än den näst bästa för 5.000 kr. Hur kan man säga att den för 20k är en bra produkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Fast jo? En billig pizza som smakar sämre kan vara en mycket bättre produkt för många. Sen finns det ju alltid en "minsta krav" för varje kategori. Om pizzan är rutten så spelar det ju ingen roll ifall den är gratis. Men om den är "gott nog" så är det kanske rätt produkt för många.

Det är ju här jämförelse kommer in mellan produkter. Säg att du har 2 pizzerior, där den enda kostar 400 kr och den andra 100kr. Den för 400kr smakar lite bättre, du får lite mer kött och det är lite bättre kryddat. Smak är subjektivt, men säg att den är 10% bättre.

Skulle du någonsin köpa den pizzan? Nej, 10% bättre pizza för 300% mer pengar, aldrig i livet.

Det samma gäller ju för hårdvara. Om AMD släpper den bästa gaming CPUn för 20.000kr, och den är 10% snabbare än den näst bästa för 5.000 kr. Hur kan man säga att den för 20k är en bra produkt?

Fast nu sa jag ju att den smakar illa och det är det som är min poäng, Det finns produkter som är genuint dåliga oavsett pris.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Ni ska nog bedöma produkten som helhet utan priset först. Och sedan ha en utmärkelse som anger om den är värd sina pengar.

Permalänk
Medlem

Den äldre produkten, som recensionen ersätter, brukar ju oftast säljas till ett lägre pris. Kan man koppla utmärkelsen till pris/prestanda jämfört med den tidigare förlagan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeonHart:

Fast nu sa jag ju att den smakar illa och det är det som är min poäng, Det finns produkter som är genuint dåliga oavsett pris.

Priset på en vara slutar inte vid 0 kronor. För riktigt dåliga produkter kan man vara tvungen att betala någon för att ta emot den.

Permalänk
Medlem

Något som ofta är ett "problem" när man läser recensioner på hårdvara som inte är färska, det är om recensenten har viktat betyget mot priset. Tänk scenario man ska köpa äldre top of the line kort ett par år efter lansering.
Så vikta inte betyget mot priset.

Permalänk
Medlem

Själva produkten måste ”betygsättas” separerat från priset.
Är det ett grafikkort som skall betygsättas får man utlämna pris utan bara ha betyg på produktens egenskaper då ingen vet det slutliga priset.
För andra produkter där pris (tillgång etc) är mer stabilt kan man ange ”Bra och prisvärd produkt” då egenskaper och pris sammantaget är bra jämfört med andra liknande produkter.

Men överlag är betygsättning svårt.
Så kanske som andra skrivit anger Ni +- på olika egenskaper och sedan får var och en göra sin egen bedömning beroende på vad man prioriterar och hur den egna ekonomin ser ut.

Permalänk
Medlem

Den här diskussionen är lika gammal som dasspapperbladet datormagasin (RIP). Dom fick heller aldrig iordning på betygen så alla var nöjda, som tur var behövde man ta till en insändare och springa till postlådan för att klaga. Något som blivit lite för enkelt idag.

Det gnälls för mycket på betyget efter en recension, fast man på något sätt borde veta att man kan inte beskriva en produkt med ett ord. Omöjlig uppgift.

Visa signatur

- 5090

Permalänk
Medlem

Snälla håll fast med samma. Det tar lång tid att bygga upp en ikon som folk känner igen och som har ett värde vid köp.

Nu säger jag emot mig själv lite men det skulle vara bra med årtal så man vet när produkten testades.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Utmärkelser funkar hyfsat bra. Utmärkelser för att det är bästa prestandan som du kan få just nu, kanske inte är lika spännande som utmärkelser pga att prestandahoppet för detta prissegment har varit över förväntan. Så första utdelningen av "Toppklass" för allra bästa just nu skulle passa en som vill ha det bästa och den andra skulle passa mer den som vill se att utveckling är stor.

Tycker det funkar överlag bra. Men att 5800X3D fick "Utmärkt" medans 5900X/5950X/7800X3D/9800X3D får "Toppklass" är lite svårt för mig att förstå som sitter i den andra båt som vill se prestandaökning i spel. Det var ju som mest 10% prestandaökning i spelfps i 1440p. Det är ett exempel på när en som vill se utveckling inte tycker utmärkelsen är spännande även om det får "Toppklass". Däremot, med RTX 3080 så var det fullträff med "Toppklass".

Designen är cool. Fem utmärkelser är lagom. Svårt att säga vilken som används för ofta eller för sällan.

Det hjälper med utmärkelser men innehållet är viktigare, för jag är rätt petig när det kommer till ett köp av en produkt. Saknas det info som är väsentlig för en jämförelse mellan två produkter då kommer detta citatet på minnet: "Hans Rosling, i sin bok Factfulness, skrev: 'Att forma din världsbild genom att förlita dig på media skulle vara som att forma din bild av mig genom att bara titta på en bild av min fot.'"

Mer separata utmärkelser för olika kategorier som t.ex. hållbarhet, innovation eller prisvärdhet skulle vara toppen. Jag läser alltid motiveringarna till utmärkelser.

Som gamer jagar jag alltid fps i spel, dvs 1440p och 4K. Det ena är vad som spelas i, det andra är vad som man önskar spela i en dag. Det skulle vara coolt om man kunde välja profiler som tex: "produktivnisse", "produktiv gamer" eller "ren gamer" i Sweclockers profilen och då få utmärkelser speciellt anpassade efter behov!

Permalänk
Medlem

Jag tycker det vore bra om ikonerna kan stå för sig själva utan att man behöver känna till hela skalan innan. Ser man tex dagens ikon med en tumme upp (Bra produkt) första gången så är det svårt att veta om det är ett ok betyg men att det också finns symboler med två och tre tummar upp, eller om den här ikonen är toppbetyget av tumme upp, tumme åt sidan och tumme ner. För att lättare förstå sammanhanget direkt vore det enklare med mer etablerade skalor som tex 1-5 eller guld silver brons.

Annars stort tack för alla välgjorda recensioner ni producerar!

Permalänk
Medlem

Tror det lättaste är att dela upp betyget. Ett som betygsätter funktioner och prestanda och ett stycke där man betygsätter värdet och informerar läsarna om det är ett bra köp eller inte. Skulle nog till och med önska att det också uppdateras efterhand om priserna förändras inom en rimlig tidsperiod. Kanske går att automatisera på någotvis via kod. Typ om priser går över X kr så ändras betyget eller om det då sjunker så ändras det också.

Jag menar företagen ska ju inte komma undan med att köra ett lanseringspris på första batchen för att sedan höja utan att betyget ändras...

Måste man ens ha betyg? Räcker det inte att skriva ner era tankar om pris och förväntningar och vad ni fick för resultat? Sedan kanske ni kan ha så att ni väljer ut vissa produkter som ni ändå tycker är bra köp. "Sweclockers rekommenderar" som då absolut ska ta priset/värdet i åtanke. Kanske även en "rekommenderar inte" för särskilt dåliga köp.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer Viper v3 Pro Wireless
Mousepad:
Wallhack SP-004 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

<Uppladdad bildlänk>

I slutet av 2023 gjorde vi om våra utmärkelser som används i tester. Vi gick från tre till fem för att ge testarna större flexibilitet – och för att du som läsare lättare ska kunna se om en produkt är värd att satsa på eller inte.

Beskrivning av utmärkelserna

Toppklass

Det finns prylar och det finns Prylar. SweClockers mest åtråvärda utmärkelse reserveras för produkter som håller högsta klass i alla eller nästintill alla avseenden. Toppklass, helt enkelt!

Utmärkt

Medan toppklass snuddar vid perfektion innebär utmärkt produkt en god andraplats. Här handlar det om prylar som håller mycket hög standard med bara ett fåtal missar – ett säkert köp.

Bra produkt

Bra produkt delas ut till produkter som inte riktigt tävlar i den högsta ligan, men ändå har en hel del att erbjuda. Det kan röra sig om en konkurrenskraftig prislapp, god design eller innovativa lösningar. Det är en bit kvar till perfektion, men väl värt tummen upp.

Missar målet

En produkt som "missar målet" håller inte måttet hela vägen. Det kan vara en alldeles för hög prislapp, eller att produkten inte håller vad som utlovats. Kort sagt: Produkten missar målet. Trots acceptabla testresultat eller intressanta funktioner finns det helt enkelt bättre alternativ på marknaden.

Undvik

SweClockers nya anti-utmärkelse. Stämpeln "Undvik" tillägnas endast de produkter vi verkligen inte kan rekommendera. Det kan exempelvis bero på bristande säkerhet, taskig byggkvalitet, undermåliga testresultat eller någon annan allvarlig brist som resulterar i en riktigt usel användarupplevelse.

Visa mer

Nu har det gått ett tag sedan lanseringen och utmärkelserna har använts i flera recensioner, med varierad spridningsgrad, och vi vill gärna veta:

• Vad tycker du om utmärkelserna?

• Funkar de som tänkt? Är det något som känns otydligt? Saknas något?

• Tycker du att designen/ikonerna för utmärkelserna är tydlig och lätt att tolka?

• Tycker du att fem utmärkelser är lagom, för få eller för många?

• Är det någon av utmärkelserna du tycker används för ofta – eller för sällan?

• Hjälper utmärkelserna dig i dina egna köpbeslut?

• Finns det någon utmärkelse du tycker borde försvinna – eller någon du tycker saknas?

• Hade det varit intressant med en separat utmärkelse för t.ex. hållbarhet, innovation eller prisvärdhet?

• Läser du motiveringarna till utmärkelserna – eller går du mest på symbolen?

Dela gärna med dig av dina tankar, oavsett om du älskar dem, är skeptisk eller har konkreta förslag på förbättringar. All feedback är värdefull!

Jag tycker ju personligen att just utmärkelsen/betyget inte är det viktigaste i en recension, det är inte alls där recensionens värde finns.
Men utmärkelsen/betyget får mycket uppmärksamhet (och förväntas att det finns där, kanske?), så det blir uppenbart viktig ändå att reda ut hur det ska fungera, antar jag

Jag ser några stycken problem med dagens utmärkelser:

Utmärkelserna kan var för sig (så som de är i en recension, t.ex.) vara svårtolkade om man inte vet vilka andra utmärkelser som finns.
Hur bra är t.ex. "Bra produkt 👍"? Det låter ju som en bra grej, men det betyder typ "lite över medel" eftersom det finns två till nivåer som är bättre. Så det är mindre självförklarande än t.ex. "3/5" eller någon motsvarande sådan skala.

Ibland (ofta?) är det svårt, och framförallt högst subjektivt, hur man sammanfattar produktens olika egenskaper (varav en del kanske är positiva och andra negativa) i en enda förutbestämd utmärkelse (eller för den delen i en siffra på en betygsskala).
Om något är typ bäst någonsin men svindyrt, är det "Toppklass ⭐" eller är det "Missar målet 🎯"? Det valet beror mest på någon annans preferenser, till skillnad från beskrivningen av vad som är bra/dåligt.

Ur det perspektivet vore det kanske bättre att antingen sära på olika egenskaper och då t.ex. betygsätta prestanda separat från prisvärdhet eller något sådant. Eller att inte tvinga sig att alltid ge en utmärkelse, och spara det till de tillfällen där produkten inte är särskilt "spretig"; att den antingen är tydligt bra eller tydligt dålig (kanske med några varianter på hur den är bra, respektive hur den är dålig?).

Men det säger jag ju ur mitt perspektiv där jag inte tycker att utmärkelserna är så viktiga; testet och resonemanget om vad som är bra respektive dåligt väger mycket tyngre än vilken symbol som eventuellt klistras dit.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Jag är av åsikten att "Det finns inga dåliga produkter, bara dåliga priser". Tänk ifall man betygsatte typ bilar utan relation till priset? De enda bilarna med utmärkelse skulle ligga i kategorin där kanske 5% i Sverige har råd att köpa dem?

Produkter existerar inte heller i ett vakuum. 2 paket med bordssalt (för det finns typ ingen skillnad i dem) kan inte båda ha utmärkt produkt ifall det enda bordssaltet är 10x dyrare.

Det finns definitivt även dåliga produkter. Men det är inte så ofta genuint dåliga produkter testas av Sweclockers, så det är kanske inte så relevant i det sammanhanget.

Men om t.ex. kvaliteten är så dålig att något är mer eller mindre är elektronikskrot direkt ur lådan (om vi nu håller oss till elektronik) eller för den delen om produkten är farlig så spelar det ingen direkt roll om priset är lågt. Det är ett slöseri med tid att ens packa upp ur lådan, och eventuellt att försöka lämna tillbaka skräpet.

Däremot håller jag med om att när det är en produkt som fyller sitt syfte så blir det en prisfråga istället.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör

Hallå hörrni, vilken respons! Stort tack för all feedback!

Permalänk
Medlem

Tack SweC för att ni frågar oss läsare.

Jag gillar när prestanda och pris är tydligt separerade i recensioner och gärna redan i själva utmärkelsen.

Det är tydligt att vi som läser SweC har väldigt olika budget och användningsområden. En del har jobb, andra går fortfarande i skolan.

En del vill köpa det billigaste, själv köper jag baserat på det jag tror håller bäst (då det värsta jag vet med prylar är när de går sönder eller strular).

För mig är inte XXXXX kr för mycket för en välhängd Apple-laptop. För andra är priset på dessa maskiner och i princip ALLA Apples prylar rena skämtet. (En del av den teknik jag handlar använder jag privat, annat använder jag för att tjäna min lön.)

Transparens och en respekt för folks olika behov värderas högt.

Visa signatur

Kontor MacBook Pro 16" M4 Pro, 48GB, 512GB, Predator X38, TB4 dock
UHD ProArt 4070TiS, i5-13600K (U12A), 32GB 3200, Prime Z790 mATX, 2xNVMe, Prime 650 Platinum, Torrent Compact
QHD 1080Ti, i5-8400, ROG B360 mATX, 16GB, 2xSSD, 750W PSU, nåt Fractal-chassi

Permalänk
Medlem

Är det just "utmärkelser" så kanske det kan finnas flera på en produkt? Som tex "Otroligt bra produkt" "inte prisvärd", eller "väldigt prisvärd" "för svag för de flesta"

Permalänk
Medlem

tycker väl att dom är rätt bra, har fortfarande tillräckligt med IQ för att avgöra själv vad som passar mig angående pris prestanda förhållandet...

Visa signatur

PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm
Pimax Crystal Light

Permalänk
Medlem

Vad tyckte Jonas & co?
Undrar jag i alla fall..

Med det sagt, när dessa utmärkelsers valdes kom dem med en motivering.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk

De ser tydliga och bra ut. Seriösa. "Missar målet"-designen är min personliga favorit.
Utmärkelser kan göra att jag blir mer intresserad av att läsa hela artikeln i grund än bara blicka över den.

Är jag på jakt efter produkter så behövs inga utmärkelser, då vet jag titlar jag söker efter.
Men skumläser jag och stöter på en dubbel tumme-upp på en produkt jag aldrig hört talas om kanske den får sig en klick. Varför och vad är den här bra till för?

---Tycker du att fem utmärkelser är lagom, för få eller för många?
Har ni med särskild anledning att - så addera någon.
(Sidenote: Jag blev så förvånad när "alla kidsen i klassen" fick varsin medalj på deras friidrotts-tävling. Ja, de fick varsin. Alla glada! - Påtal om fler utmärkelser).

---Finns det någon utmärkelse du tycker borde försvinna – eller någon du tycker saknas?
En grön färg har ni inte - den kanske kan representera något inom värde/pris? "Hög money for the buck worth".

---Hade det varit intressant med en separat utmärkelse för t.ex. hållbarhet, innovation eller prisvärdhet?
Det vore enklare om ni skrev i slutet av texten att den har "hög\mellan\låg prisvärdhet vid lansering" eller annat särskild extra. Det göres ju iofs i fördelar/nackdelar redan så...

"Fördelar: Utmärkt rastrerad prestanda i upp till 4K, Testlabbets lägsta ljudnivå.
Nackdelar: ____Prissatt för högt_____, även om det ger ordentligt mervärde, Otillräcklig ray tracing.
Pris vid publicering: 8 490 - 9 299 kronor inklusive moms.

Vad som skulle kunna diskuteras är (om?) vilka staplar som alltid ska ingå i fördelar/nackdelar-listan istället för fler symboler. Den här boxen hintar ju lite också om produkten, "små utmärkelser skrivna i text"?.

---Hjälper utmärkelserna dig i dina egna köpbeslut?
---Läser du motiveringarna till utmärkelserna – eller går du mest på symbolen?
Det grafiska i symbolen drar till sig ögonens uppmärksamhet som senare leder vidare till texten... Eller skippar folk och går på bilderna i en recension?? Heheheheheeeeeeeeeeeeeeee. Nu går jag och lägger mig!

Permalänk
Medlem

Kanske är nämnt med toppklass är något jag nästan håller synonymt med dyrt och utanför iallafall min realistiska prisklass. Det är så klart jätte svårt att ha utmärkelser som passar min prisklass.

Men ett sätt att se snabbt om en produkts kvalitet och prisvärdhet hade varit en väldig funktion. Dela loggan på mitten där ena halvan är produktens betyg och andra halvan är prisvärdigheten. Eller enklare som när man söker restaurang är priset $, $$ eller $$$ säger mycket om restaurangen utan att behöva öppna menyn.

Smakar det så kostar det, precis som toppklassen det är just därför det blir hög intressant i de få fall då pris och prestanda överraskar

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pe3:

tycker väl att dom är rätt bra, har fortfarande tillräckligt med IQ för att avgöra själv vad som passar mig angående pris prestanda förhållandet...

Du har rätt, vi skippar utmärkelser och betyg helt, för jag har också hjärnkapacitet nog att bilda min egen uppfattning.

Permalänk

Är detta en respons på de två kränkta användarna av forumet som gjorde en enorm deal utav erat betygsystem?

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 6700 | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Många har sagt många bra saker. Själv tycker jag att nuvarande system funkar bra. Jag hade dock gärna sett att "bra produkt" döps om till "OK produkt" och "utmärkt" blir "bra produkt".

Ord är viktiga och i motiveringarna i slutsatserna så menar ni just det. När en produkt är "bra", så sätts "utmärkt". Utmärkt som ord är för starkt. Samma relation ett steg ner, de produkter som får "bra produkt" är i motiveringarna nästan uteslutande produkter som gör det de ska utan att excellera på något sätt. Det är för mig en "OK produkt".

Härlig tråd att läsa!

Permalänk

Bevara minnet av får nätaggsguru jonas.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Håller med de som tycker priset i förhållande till prestanda skall spela större roll.

Permalänk
Medlem

Sweclockers.com har hög trovärdighet så som jag ser det.

Det förvånar mig att Sweclockers inte (vågar?) uttalar sig om frågor som rör IT relaterade frågor, delta i SOU utredningar, ta ställning till / för / mot saker som ligger i "alla it nördars intresse"..

Billigare internet för utsatta grupper. Till exempel.^^

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

If you see Rainbows and Unicorns 🦄 in the room, it's changed...You see 'em? 🤣 🤣 Absolutely Vodka. 😊