Alla fyndtips från Amazon Spring Deal Days

Napster sålt för 2 miljarder

Permalänk

Grundaren går dock knappast med någon rejäl vinst med detta. Liksom mjukvara, trackers, webbservrar, fysiska servrar, personal, tiden efter varumärket dog... det har kostat pengar det.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 6700 | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-pax666:

så du menar att alla komponenter samt mönsterkort tillverkning och komponent montering på mönsterkorten i en Luxor smart tv tillverkas o sker i Turkiet ??

Individuella komponenter på kretskortet är nog en god blandning av fabrikat från olika länder men mönsterkortet är designat av Vestel självt och fabriceras i Turkiet i deras egna fabrik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

Grundaren går dock knappast med någon rejäl vinst med detta. Liksom mjukvara, trackers, webbservrar, fysiska servrar, personal, tiden efter varumärket dog... det har kostat pengar det.

Grundarna av Napster? De får inga pengar alls, Napster gick i konkurs för över 20 år sedan och det enda som överlevde var varumärket som bollats runt bland olika ägare sen dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klein:

Det är något white label skit. Går sölnder precis när garantin är har gått ut.

Jo, Vestel är en lågpris-OEM för tevear från alla olika företag från forna industriledare som Panasonic till lågpriskedjor som Aldi.

Permalänk
Skrivet av perost:

Grundarna av Napster? De får inga pengar alls, Napster gick i konkurs för över 20 år sedan och det enda som överlevde var varumärket som bollats runt bland olika ägare sen dess.

Vilket jag inte var informerad om, inte så att jag grävt i Napster på 20 år. Då har vi en vinnare där, förmodligen.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 6700 | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

DC ++ was the sh*t tills FBI skickade brev till bredbandsleverantören...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3200 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34BG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av JasBC:

Individuella komponenter på kretskortet är nog en god blandning av fabrikat från olika länder men mönsterkortet är designat av Vestel självt och fabriceras i Turkiet i deras egna fabrik.

Jag tror det först när jag ser det in live. Note jag är inte novis i detta..men bara sann info funkar för mig !

Permalänk
Medlem
Skrivet av JasBC:

Jo, Vestel är en lågpris-OEM för tevear från alla olika företag från forna industriledare som Panasonic till lågpriskedjor som Aldi.

Har Panasonic hamna under OEM skiten också? Har en Hitachi tv vars "SMART TV" är riktig sinnesslö. App utbudet är som en brödbutik i DDR, det finns inget alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klein:

Har Panasonic hamna under OEM skiten också? Har en Hitachi tv vars "SMART TV" är riktig sinnesslö. App utbudet är som en brödbutik i DDR, det finns inget alls.

Mja, utveckling sker inhouse men tillverkning sker av extern tillverkare. Så det är som Apples produkter.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 128GB 3600, RTX4060

Permalänk
Medlem

Tror live konsert i VR också kan bli stort.

Kommer ihåg att på PSVR så fanns det några artister som hade spelat in låtar med surround ljud och VR kameror i en liten studio, så man kunde ladda ner det som en ”upplevelse” - och det var riktigt coolt faktiskt. Hade lätt kunnat sitta i soffan och glo på en konserts som sänds live i det formatet. Vore ju ett sätt att se till att fler kan uppleva spelningarna när allt är slutsålt eller nå ut till en publik som inte kan resa till spelningen osv. Förstår att ingen artist vill spela för tomma läktare.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Jag hoppas mest det är nån/några med alldeles förmycket pengar som bara vill trolla Metallica en gång till

Permalänk
Skrivet av holo:

Jag hoppas mest det är nån/några med alldeles förmycket pengar som bara vill trolla Metallica en gång till

Det är inte första april än

Visa signatur

System 1: MSI B550 Gaming plus | Ryzen 5900x | 4x8 gb DDR4 3200 mhz | nVidia RTX 4080 | Corsair 750w | 480 gb Kingston SSD | 2 tb WD Black SN850x NVME

System 2: MSI Z370-a pro | Intel i7-8700k | 4x4 gb DDR4 2666 mhz | Radeon RX 6800XT | EVGA Supernova G2 650w | 500 gb SSD Samsung 860 Evo | 512 gb Intel 660P M.2 NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av klein:

Bröbutik i DDR? Du menar alltså återhållsamt och lagom 😃

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Hoppas att de inte tänker licenstrolla och ge sig ut på jakt efter alla som använder deras tillgångar.

Hoppas också att någon kan rensa den här tråden på allt snack om TV-apparater. Maken till OT får man leta efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

En brödbutik i DDR kunde innebära 10 timmars kötid för en dåligt producerad limpa som troligen smakade skit. Det är bara att besöka något av de tidningsarkiv som finns och se hur nyhetsrapporteringen såg ut runt 1980 i Polen och DDR.

Men visst – gillar man marxistburgare, med två brödkuponger och en köttkupong i mitten, så kan det säkert vara något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klein:

En brödbutik i DDR kunde innebära 10 timmars kötid för en dåligt producerad limpa som troligen smakade skit. Det är bara att besöka något av de tidningsarkiv som finns och se hur nyhetsrapporteringen såg ut runt 1980 i Polen och DDR.

Men visst – gillar man marxistburgare, med två brödkuponger och en köttkupong i mitten, så kan det säkert vara något.

Jag var ironisk. Jag vet precis hur det var. Jag är så gammal att jag har stått i dessa köer IRL :-). Helt absurt rent ut sagt.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Ett fett skatteavdrag skapas.

Bortse inte från möjligheten att det är en fin förlust som skapats för att gömma vinster. Minns någon andelar i amerikanska filmrättigheter på 90-talet.

Permalänk
Medlem

Nu känner jag mig gammal......

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Snarare hårt, gammalt och otillgängligt. Till råga på allt så får man vänta innan man kommer åt innehållet (på bägge).

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Kommer ihåg när man satt med sin (eventuellt) Windows 95 / IBM Aptiva med CPU på 120Mhz och kunde inte göra nåt annat när man lyssnade på musik, allt annat hackade.

Nåja tacka fan för både Kazaa och Limewire som gav ens dator könssjukdomar som än idag är okända

Permalänk
Medlem

"Vilket år är det? Nej, du har inte råkat resa i tiden."

Vill @alundberg säga något med denna nyhet mer än att Napster sålts?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

"Vilket år är det? Nej, du har inte råkat resa i tiden."

Vill @alundberg säga något med denna nyhet mer än att Napster sålts?

Napster är väl inte lika vanligt i nyhetscykeln som det var en gång i tiden, han försökte nog pålysa att det var något nutida som hänt

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Napster är väl inte lika vanligt i nyhetscykeln som det var en gång i tiden, han försökte nog pålysa att det var något nutida som hänt

Kanske.. *shrugs*
Men det ÄR en nyhet i vilket fall...

Även om Du Ni är "uträknat* *förlorad i en svunnen tid* då dem ni har ett värde.
Som rubriken FÖRSÖKER spela på i detta fall..

"Click Bait!" imho...
Håll er till faktan i nyheter.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Sean Parker gick till Facebook och har det förmodligen ganska bra utan Napster.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)