Övriga Fynd – Diskussionstråd

Permalänk

Hade inte en aning om att folk faktiskt använde den portalen istället för forumtråden. Är det unika med portalen att den har en massa köpta annonser från olika återförsäljare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av terun:

<Uppladdad bildlänk>

Första jag ser

Jahaja.
Ja, som antyds i inlägg ovan här, så kan jag bekräfta att jag bara tittade i trådarna i forumet. Visste inte ens att det fanns en sida med tips...

Noterar på denna sida att "SweClockers får provision för kvalificerade köp" samt att allt är flaggat med "annons".
Så då kan man ju tycka att amazon ska stå för det, eller berätta att erbjudandet är slutsålt. Finns kanske också en chans här, att amazon har ändrat priset efter utskick av materialet som SC-fyndsida är baserad på.
Lite tråkigt, men har ändå svårt att se att SC är boven.
Inte direkt lokaltidningens fel om osten på ICA är slutsåld eller annonsen i tidningen är felaktig.

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av terun:

Det står 764kr för Philips Airfryer 2000 från Amazon, men när man klickar länk är det nästan 1000kr. Gick med o blev Prime medlem då, men samma pris kvarstod ändå. Kontaktade Amazon kundtjänst och de sa de inte ansvara för detta.

Tack Sweclockers, kostade mig en månadsprime för ingenting

Verkar ha blivit fixat nu, synd dock! För det lägre priset hade jag nog slagit till själv.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Produkt: BOYA Trådlöst Boya Lavalier mikrofonsystem, dubbel mikrofon mikrofon mikrofon 2,4 GHz för iPhone/Android, kamera DSLR mikrofon Ljudmonitor i realtid Vlogg Vlog (K1)
Länk: https://www.amazon.se/gp/product/B0BCJKC6QQ
Pris: 665 kr (-61 % 1687 kr)

Väldigt mycket mikrofon för pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpazzz:

Produkt: skrivbord

Länk: https://jysk.se/kontor/skrivbord/datorbord/skrivbord-stauning...

Pris: 750kr
Erbjudande: 50%, gäller till 30/3.

Fick hem skrivbordet idag, blev väldigt positivt överraskad. Känns stadigt o välbyggt o känns inte som ”Jysk” kvalitet, utan nått mer premium. Allt var i metall: förutom bordsskivan då.

Du vet inte om skivan är densamma som man finner hos Ikea, sådana ihåliga billiga cardboard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Produkt: XPOWER A-2 Air Duster
Länk: https://www.amazon.se/-/dp/B0DC43YGXG
Kategori: Övrigt
Prisjakt: Finns ej.
Pris: 380kr

Om du tröttnat på luft-på-burk. Verkar vara jämförbar med Compucleaner.

Det är en jäkla kraft i denna, har använt den en del som lövblås och för att göra rent ventilation (ta bort filtret först för annars lär det ta stryk). Låter mycket men mindre än en lövblås...

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrTLU:

Jahaja.
Ja, som antyds i inlägg ovan här, så kan jag bekräfta att jag bara tittade i trådarna i forumet. Visste inte ens att det fanns en sida med tips...

Noterar på denna sida att "SweClockers får provision för kvalificerade köp" samt att allt är flaggat med "annons".
Så då kan man ju tycka att amazon ska stå för det, eller berätta att erbjudandet är slutsålt. Finns kanske också en chans här, att amazon har ändrat priset efter utskick av materialet som SC-fyndsida är baserad på.
Lite tråkigt, men har ändå svårt att se att SC är boven.
Inte direkt lokaltidningens fel om osten på ICA är slutsåld eller annonsen i tidningen är felaktig.

Elgiganten har nattdeals idag:
https://www.elgiganten.se/product/hem-hushall-tradgard/koksap... 999 kr
https://www.elgiganten.se/product/hem-hushall-tradgard/koksap... 999 kr
Två bra alternativ. Ska du laga mat för familj så ta den större Philipsen. Har Cosorin, den är bra men känns lite liten.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinkerbeard:

Lite sen kommentar från mig men värt att nämna att den här är ersatt med v20 och kommer sakna viss kompitabilitet framåt etc så inte en särskilt bra deal i min mening. Mer en rea på sånt upptar lagerplats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dave:

Lite sen kommentar från mig men värt att nämna att den här är ersatt med v20 och kommer sakna viss kompitabilitet framåt etc så inte en särskilt bra deal i min mening. Mer en rea på sånt upptar lagerplats.

Bra info! Kan även vara värt att ha i sitt bibliotek då det inte kostar så mycket att göra ett engångsköp av uppgradering. Gillar sånt när allt inte år prenumerationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skalman1337:

Produkt: Philips Multigroom MG9540/15 + OneBlade
Länk: https://www.clasohlson.com/se/Philips-All-in-One-9000-Multigr...
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=12070455
Pris: 699kr (kräver medlemskap, billigast någonsin)

Någon som vet om denna är bra för medellångt skägg? Verkar vara lite mixat om den på internet men det är med tanke på originalpris skulle jag tro.

Visa signatur

Nuvarande Bygge: Green Envy

Permalänk
Skrivet av andra94:

Produkt: Dreame A1 Pro
Länk: https://amazon.de/dp/B0CYGXYJHN
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=14481754
Pris: 16467kr (Jag köpte med Euro då det blev billigare än sek) - vanliga amazon.se har den vanliga A1 ej Pro för typ 15k)

Det står den kostar €1399 men när jag lägger den i varukorgen står det €1469,54 (+ frakt 52,56) = tot €1522,1. Det borde vara 1399+52,56=1451,56. Får ni andra samma fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onkel Koks:

Det står den kostar €1399 men när jag lägger den i varukorgen står det €1469,54 (+ frakt 52,56) = tot €1522,1. Det borde vara 1399+52,56=1451,56. Får ni andra samma fel?

Tyska sidan automatiskt ändrar moms % när du går till kassan. Tyskland har väl 19%, medans sverige har 25%.

Permalänk
Skrivet av Versatile:

Tyska sidan automatiskt ändrar moms % när du går till kassan. Tyskland har väl 19%, medans sverige har 25%.

Givetvis! Tack 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onkel Koks:

Det är momsen, hade du beställt till en tysk adress 19%
Till svensk adress 25%, detta justeras när man går till kassan.

Såhär visas detaljerna på min order.

Items:

EUR 1.175,63

Postage & Packing:

EUR 42,05

Total before VAT:

EUR 1.217,68

VAT:

EUR 304,42

Total:

EUR 1.522,10

Order Total:
EUR 1.522,10

Permalänk
Medlem

Då är den något billigare på Komplett om man är medlem via Benify.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Dhanjel:

Då är den något billigare på Komplett om man är medlem via Benify.

<Uppladdad bildlänk>

Snyggt fångat !

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Produkt: WD-40 Multipurpose Spray, 200ml & 300ml behållare
Länk: tyska amazon: https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B07SPKN3DV
Pris: 55 kr & 71 kr /st (-43% rabatt) för 200ml resp 300ml
300ml säljs bara minimum 2st.

Svenska Amazon: https://www.amazon.se/-/en/gp/product/B07SPKN3DV
Pris: 97 kr & 290 kr (!) för 200 resp 300ml

Jag köpte 2st 300ml blev 74.99kr/st plus frakt. Jag köpte en del annat
från tyska amazon så frakten just för WD40 blir försumbar.
Köper man bara 2st 300ml så blir det totalt inkl frakt ca 230 kr, även då ett mycket bra pris vs. amazon.se!

Fast det är väl inte nödvändigtvis ett fullt så bra pris jämfört med andra butiker, bara jämfört med Amazon själva (när man räknar in frakten)? 383 kr/l är ju högre än i svenska byggvaruhus.

Jem och fix verkar ta 60 kr / st för 200 ml och ordinariepris på Jula/Bauhaus är 2 st 200 ml för 129 kr, där den större 450 ml är inte så mycket dyrare per volym heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Fast det är väl inte nödvändigtvis ett fullt så bra pris jämfört med andra butiker, bara jämfört med Amazon själva (när man räknar in frakten)? 383 kr/l är ju högre än i svenska byggvaruhus.

Jem och fix verkar ta 60 kr / st för 200 ml och ordinariepris på Jula/Bauhaus är 2 st 200 ml för 129 kr, där den större 450 ml är inte så mycket dyrare per volym heller.

Alternativen som nämns ovan gäller fysiska besök i butiker, faller bort för mig.
Ingen av de omnämnda säljer WD40 via nätet.
I mitt fall föredrar jag dessuom Smart Straw munstycket.
383 kr/l vet jag inte hur du räknade ut på tyska 300ml varianten...

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

383 kr/l vet jag inte hur du räknade ut på tyska 300ml varianten...

Skrivet av Murgatroyd:

Köper man bara 2st 300ml så blir det totalt inkl frakt ca 230 kr, även då ett mycket bra pris vs. amazon.se!

230 kr / 0,6 l = 383 kr / l. Om man bara beställer flaskorna så blir det literpriset, jag utgick ifrån uppgifterna du gav. Likaså är ju literpriset i butik för 450 ml med smart straw 331 kr / l (149 kr för 450 ml).

Men visst, om man mot förmodan aldrig har vägarna förbi jem och fix, jula eller någon av alla de andra byggvaruhandlarna som hade den i butik till ett bättre literpris så är det ju positivt att amazon skickar den via posten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

230 kr / 0,6 l = 383 kr / l. Om man bara beställer flaskorna så blir det literpriset, jag utgick ifrån uppgifterna du gav. Likaså är ju literpriset i butik för 450 ml med smart straw 331 kr / l (149 kr för 450 ml).

Men visst, om man mot förmodan aldrig har vägarna förbi jem och fix, jula eller någon av alla de andra byggvaruhandlarna som hade den i butik till ett bättre literpris så är det ju positivt att amazon skickar den via posten.

Jag skrev så här:

>Jag köpte 2st 300ml blev 74.99kr/st plus frakt. Jag köpte en del annat
>från tyska amazon så frakten just för WD40 blir försumbar.

Min totala frakt för 12 prylar för ca 3000 kr blev totalt ca 180 kr från Tyskland och då skrev jag att frakten: "... just för WD40 blir försumbar." Literpriset utan frakt blir alltså 250 kr/l, sen får man dela upp fraktpriset för alla varor för 3000 kr jag köpte, dvs 180 kr för 12 olika varor. Blir knepigt vad det blir exakt men räknar man för enkelhetens skull 180/12 = 15 kr x 2 = 30 kr = 280 kr/litern.

Informationen jag skrev som rörde till det var den om priset vs. amazon.se och vad endast 2st WD40 SKULLE kosta att köpa. osv

Nog om detta från mig

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Jag skrev så här:

>Jag köpte 2st 300ml blev 74.99kr/st plus frakt. Jag köpte en del annat
>från tyska amazon så frakten just för WD40 blir försumbar.

Min totala frakt för 12 prylar för ca 3000 kr blev totalt ca 180 kr från Tyskland och då skrev jag att frakten: "... just för WD40 blir försumbar." Literpriset utan frakt blir alltså 250 kr/l, sen får man dela upp fraktpriset för alla varor för 3000 kr jag köpte, dvs 180 kr för 12 olika varor. Blir knepigt vad det blir exakt men räknar man för enkelhetens skull 180/12 = 15 kr x 2 = 30 kr = 280 kr/litern.

Det är ju självklart att frakten utspridd över fler varor resulterar i ett mer fördelaktigt pris, jag utgick ifrån premissen att man bara beställer de två produkterna och utgick då ifrån informationen du gav i inlägget. Ser inte riktigt varför du argumenterade emot där? Du kan väl hålla med att om man bara beställer de två produkterna så är erbjudandet inte något särskilt, men om man ska beställa annat också så är det klart att det kan vara rimligare.

Ett problem i inlägget var ju att du jämförde med en referens som är dyr, istället för att jämföra med normala butiker. Likaså tips i en fyndtråd måste väl bedömas på egna meriter, inte nödvändigtvis att det blir ett bra erbjudande om man beställer mängder med andra produkter från samma butik för att få ner snittkostnaden pga. kombinerad frakt?

250 kr / l på egen hand är ett bra pris, men med frakt inkluderat är det inte längre lika fördelaktigt, och frakt bör betraktas som en del i hur bra deal det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Batteridriven arbetslampa LED 700 lm 9 W IP54
https://www.jula.se/catalog/el-och-belysning/belysning/arbets...
79 :- (Ord 199 :- )

Har en tidigare version själv och använt till att möjligt från nattdopp i skärgården och datorbyggande till fix med bilen och garaget.
Vet inte när det skiftet kom, men noterar att den numera laddas med USB-C.

Kräver medlemskap.

Tack för tips, ska ta och uppgradera min, värdelöst med laddning via egen pinne som de gamla har.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Batteridriven arbetslampa LED 700 lm 9 W IP54
https://www.jula.se/catalog/el-och-belysning/belysning/arbets...
79 :- (Ord 199 :- )

Har en tidigare version själv och använt till att möjligt från nattdopp i skärgården och datorbyggande till fix med bilen och garaget.
Vet inte när det skiftet kom, men noterar att den numera laddas med USB-C.

Kräver medlemskap.

Kanske bara jag som fick två måndagsex, men tycker batteriet i USB-C versionen är en besvikelse. I alla fall för 200 spänn - för 80 hade jag säkert varit nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av richie80:

Kanske bara jag som fick två måndagsex, men tycker batteriet i USB-C versionen är en besvikelse. I alla fall för 200 spänn - för 80 hade jag säkert varit nöjd.

Nej det är kasst för mig med. "Upp till 2 timmar" my ass. Så fult att man får använda orden "upp till" i reklamsyfte. För mig har den alltid klarat ca 15-20 minuter.

Trimmat min med en överbliven powerbank:

Permalänk
Medlem
Skrivet av richie80:

Hur länge upplever du att det håller då?

Jag har inte mätt men uppskattar att batteriet håller ungefär 1 timme. Det tycker jag duger i de flesta fall, och man ser på färgen på dioden när det börjar bli dags att ladda.

Köpte min i December 2023 och då hade den USB-C för övrigt.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasekman:

Produkt: Weber Kamado Summit E6
Länk: https://www.netonnet.se/art/grill/kamadogrill/weber-summit-ka...
Kategori: Grillar
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5674138
Pris: 12990 kr

Vill man ha en ännu bättre deal, så tar man sig till Hornbach nu då dom prismatchar samt ger 10% rabatt till. Så borde bli runt 11700kr då

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS Rog Strix B650E-I - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - WD Black SN850X 1TB - ASUS 5080 16GB ROG Astral OC - Corsair SF750 - Corsair Nautilus 360 RS - Lian Li A3

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av richie80:

Skrivet av naikon:

Nej det är kasst för mig med. "Upp till 2 timmar" my ass. Så fult att man får använda orden "upp till" i reklamsyfte. För mig har den alltid klarat ca 15-20 minuter.

Trimmat min med en överbliven powerbank:
<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av glemmy:

Hur länge upplever du att det håller då?

Jag har inte mätt men uppskattar att batteriet håller ungefär 1 timme. Det tycker jag duger i de flesta fall, och man ser på färgen på dioden när det börjar bli dags att ladda.

Köpte min i December 2023 och då hade den USB-C för övrigt.

Jag köpte två stycken här om dagen och bestämde mig för att testa tider idag, så satte på dem exakt samtidigt vid 20.30 och lät dem lysa på, den sista slocknade precis.
Det kan säkert vara en del lotto och det var en del skillnad mellan mina två, men båda klarade sig trevligt nog i över 2 timmar till att börja med.

#1 slocknade efter 2:09 (ca 1:40 för orange och 1:55 för röd indikering)
#2 kämpade på i 2:30, (ca 1:53 för orange och någonstans 2:20-2:25 för röd indikering)

I vetenskapens namn så kan jag passa på att nämna att det är i rumstemperatur och att de stod på laddning medan jag var på jobbet, så kopplade alltså inte ur dem så fort laddningslampan började lysa grönt.

Hade inte direkt förväntningar i skyn utan hade varit nöjd med betydligt mindre för mina 79 :-. Har inte gjort motsvarande test på min gamla.

Edit: Det hela var nästan lite för likt en gammal NileCity-sketch kom jag på...

Dold text
Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Jag köpte två stycken här om dagen och bestämde mig för att testa tider idag, så satte på dem exakt samtidigt vid 20.30 och lät dem lysa på, den sista slocknade precis.
Det kan säkert vara en del lotto och det var en del skillnad mellan mina två, men båda klarade sig trevligt nog i över 2 timmar till att börja med.

#1 slocknade efter 2:09 (ca 1:40 för orange och 1:55 för röd indikering)
#2 kämpade på i 2:30, (ca 1:53 för orange och någonstans 2:20-2:25 för röd indikering)

I vetenskapens namn så kan jag passa på att nämna att det är i rumstemperatur och att de stod på laddning medan jag var på jobbet, så kopplade alltså inte ur dem så fort laddningslampan började lysa grönt.

Hade inte direkt förväntningar i skyn utan hade varit nöjd med betydligt mindre för mina 79 :-. Har inte gjort motsvarande test på min gamla.

Edit: Det hela var nästan lite för likt en gammal NileCity-sketch kom jag på...

Bra test! Låter som att de kanske blivit ett bättre batteri då med USB C.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Vill man ha en ännu bättre deal, så tar man sig till Hornbach nu då dom prismatchar samt ger 10% rabatt till. Så borde bli runt 11700kr då

Jag provade att åka till en butik men dem hade inte i lager just nu, dem hade en men dem var trasig. Och till råga på allt så jag har aldrig varit med om ett sämre kundbemötande någon gång, min sambo var helt chockad som själv arbetat med kundservice.

Det hade gått att beställa online och skicka in bevis och eventuellt få prisgaranti, inget jag vågar chansa på med så dålig support och hur otur jag haft med dem flesta företag det sista

Tack för tipset, blev Netonnet ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av apoh:

800 euro rabatt, med kod VIP800.
Alltså 499 euro istället för 1299 euro. ( + frakt ca 36 euro).

[url="https://eu.jackery.com/products/explorer-1000-pro-portable-power-station[/url]

Om man behöver en powerstation känns det här väl som ett rätt okej erbjudande, ca 6000 kronor (inklusive frakt) eller vad brukar snarlika alternativ annars kosta? Hur billigt kan man se liknande alternativ på ex. black friday?