Permalänk
Medlem
Skrivet av etnica33:

På vilket sätt blir det mer cleant? Om man bygger nytt hus kan man ju dra kabel dit man vill ha den.

För att du kan måla in / över hela enheten och de blir i princip helt infällda och du slipper ha ”diskarna” i taket. Kan tex döljas bakom en gardin.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

#1: 5700X3D, 4070, B550-I, 64GB 3600MHz, SF600, 34”
#2: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”
#3: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Blockar du inte någon utgående trafik så är det nog din unbound-conf du ska felsöka eller om din isp blockar, de har en tendens att blocka smtp och dns-portarna. Jag kör mina unbound som dns-forwards mot cloudflare, då jag är ute efter lokal cache och dns-over-tls (istället för att min isp loggar alla uppslag).

Har du någon länk till lite guides om att sätta upp detta? 😇

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Har du någon länk till lite guides om att sätta upp detta? 😇

Här är min simpla unbound.conf... mitt lan är 192.168.1.0/24, justera om du har annat.

server:
# basic
port: 53
logfile: /var/log/unbound.log
verbosity: 1
log-queries: yes

# IPv4
interface: 0.0.0.0@53
access-control: 192.168.1.0/24 allow

# IPv6
interface: ::0@53
access-control: fe80::/10 allow

# TLS settings
tls-upstream: yes
tls-cert-bundle: "/etc/ssl/certs/ca-certificates.crt"

# performance optimizations (costs more traffic and/or CPU)
prefetch: yes
prefetch-key: yes
rrset-roundrobin: yes
qname-minimisation-strict: yes
hide-identity: yes
hide-version: yes

forward-zone:
name: "."
# forward-addr: 8.8.8.8@853
# forward-addr: 8.8.4.4@853
forward-addr: 1.1.1.1@853
forward-addr: 1.0.0.1@853

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheddar_bob5:

Har den PoE passthrough? Tror du behöver USW-Flex för att uppnå det du vill.. Jag kör en sådan i garaget för att ge ström till 3 kameror + accesspunkt. Den drivs av en PoE++ adapter. Kommer uppgradera till 2.5Gbe varianten senare då jag har behov av ytterligare 2-portar.

Ang AP, ja du.. det finns massor.. här hemma kör jag 2 st U6E + en U6 Mesh för att täcka baksidan. Är huvudsyftet att täcka bara 15-20m2, då hade jag nog satsat på en U7 Lite. Om jag skulle byta ut U6E (vilket inte kommer ske de närmsta åren..), hade jag i dagsläget köpt U7 Pro XGS. Om jag skulle göra om från scratch hade det blivit Pro-Wall / In-Wall med tillhörande flushmount.

Tack för svar!
Ja det kanske inte går att köra Poe+ genom en mini switch, inte tänkt på det, då får det bli en ap7 in-wall så man kan få extra kontakt för mini, bara en kabel draget från patchpanel till det rummet, och kan inte få upp en till på snyggt sätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solanum95:

Jag gjorde det på min för några veckor sedan, gillade det inte alls i början men när man vant sig är det riktigt smidigt. Blir dock lite rörigt när man migrerar då vissa rules hamnar i flera zoner så man får väldigt mycket dubbletter.
Så jag raderade samtliga regler och började om från början.

Ska migrera över mitt företags UDMP till zone based i helgen tänkte jag 😊

Gjorde migreringen igår, gick bra och existerande regler kunde vara kvar medans jag konfigurerade upp det nya.
Extra reglerna som skapades upp var det första som jag deletade, då de inte behövdes. Tror de skapades upp i DMZ och hotspot av någon anledning..

Vet inte om jag gillar det nya lika mycket som det gammla. Men antar att det blir lättare att förstå reglerna.
Kan nog bli jobbigt att jobba i gränssnittet om man har många extra zoner, jag behövde dock bara skapa upp 2 nya utöver vad som redan fanns.

Positiva är att VPN ligger i en egen zone nu, så man kan skapa regler för vpn som inte vara helt optimalt tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Här är min simpla unbound.conf... mitt lan är 192.168.1.0/24, justera om du har annat.

server:
# basic
port: 53
logfile: /var/log/unbound.log
verbosity: 1
log-queries: yes

# IPv4
interface: 0.0.0.0@53
access-control: 192.168.1.0/24 allow

# IPv6
interface: ::0@53
access-control: fe80::/10 allow

# TLS settings
tls-upstream: yes
tls-cert-bundle: "/etc/ssl/certs/ca-certificates.crt"

# performance optimizations (costs more traffic and/or CPU)
prefetch: yes
prefetch-key: yes
rrset-roundrobin: yes
qname-minimisation-strict: yes
hide-identity: yes
hide-version: yes

forward-zone:
# forward-addr: 8.8.8.8@853
# forward-addr: 8.8.4.4@853
forward-addr: 1.1.1.1@853
forward-addr: 1.0.0.1@853

Lyckades få igång det, men stötte på lite problem.
Jag använder Unbound tillsammans med PiHole så din config fungerade inte, men installerade om hela för att återställa config och det är igång nu.. MEEEN.
T.ex. ibland så händer det att vissa sidor fungerar och ibland inte. Sidor så enkla som coop.se eller Aftonbladet.se. Gör jag en "dig Aftonbladet.se @127.0.0.1 -p 5335" så får jag träff och inget som misslyckats.

EDIT:
löste sig med denna rad i originalconfig

forward-zone:
forward-addr: 1.1.1.1
forward-addr: 1.0.0.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solanum95:

Jag gjorde det på min för några veckor sedan, gillade det inte alls i början men när man vant sig är det riktigt smidigt. Blir dock lite rörigt när man migrerar då vissa rules hamnar i flera zoner så man får väldigt mycket dubbletter.
Så jag raderade samtliga regler och började om från början.

Ska migrera över mitt företags UDMP till zone based i helgen tänkte jag 😊

Bara suttit en månad på min udm än så länge men gick på zonmodellen direkt. Det enda jag tycker är lite dumt med den är att man inte kan gömma zoner man inte använder. Exempelvis om man skapar egna och inte då kan gömma vissa av default zonerna i vy'n.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Konsolgrävare

Cloud Gateway Fiber Finns i lager nu för er som missa första releasen 👍

https://eu.store.ui.com/eu/en/category/cloud-gateways-compact...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Cloud Gateway Fiber Finns i lager nu för er som missa första releasen 👍

https://eu.store.ui.com/eu/en/category/cloud-gateways-compact...

Hoppsan, var det någon som hann beställa? Nu är de borta. Jag har skrivit upp mig för back-in-stock-mejl men verkar inte ha fått något, inte heller i skräpposten :/

Visa signatur

Här hade jag en historik sen 1990-talet, men den blev tillslut för lång. Aktiva maskiner 2022-framåt:
Work/Play/Everythingstation: AMD Epyc 7443p, Pop OS host, Win10 + Linux guests (KVM/Qemu)
Work/Play nr 2: AMD Phenom II 1090t, Debian + Win 10 (dual boot)
Server x3: Epyc 7252 (TrueNAS Core), Atom 2550 (FreeBSD, backup), Opteron 6140 (Ubuntu, off prem backup)
Retrohörna under uppbyggnad: Dual Pentium Pro 200MHz, Pentium P54C 90MHz, Gravis Ultrasound MAX

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Oegat:

Hoppsan, var det någon som hann beställa? Nu är de borta. Jag har skrivit upp mig för back-in-stock-mejl men verkar inte ha fått något, inte heller i skräpposten :/

Sålde slut rätt fort tyvärr 🥺

Deras back in stock mail fungerar rätt så dåligt så jag använder mig av denna discord istället: https://discord.gg/ubiquitistockalerts

Fungerar hur bra som helst! 😀

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Sålde slut rätt fort tyvärr 🥺

Deras back in stock mail fungerar rätt så dåligt så jag använder mig av denna discord istället: https://discord.gg/ubiquitistockalerts

Fungerar hur bra som helst! 😀

Tack för tipset! Får hålla koll på den. Eftersom de verkar komma i små batcher så lade jag en beställning nu hos Dustin, för att slippa överraskningar i tullen (bor i Norge). Så får vi se om min beställning kommer med i nästa släpp.

Visa signatur

Här hade jag en historik sen 1990-talet, men den blev tillslut för lång. Aktiva maskiner 2022-framåt:
Work/Play/Everythingstation: AMD Epyc 7443p, Pop OS host, Win10 + Linux guests (KVM/Qemu)
Server x3: Epyc 7252 (TrueNAS Core), Atom 2550 (FreeBSD, backup), Opteron 6140 (Ubuntu, off prem backup)
Retrohörna under uppbyggnad: Dual Pentium Pro 200MHz, Pentium P54C 90MHz, Gravis Ultrasound MAX

Permalänk
Medlem

Jag har precis lagt en beställning på en UDR7 och söker lite tips på vad jag ska snöa in på härnäst. Routern kommer stå på nedervåningen i ett 200 kvm tegelhus och jag räknar med att behöva dra kabel och sätta en AP centralt på övervåningen också.

Jag räknar också med att sätta upp en kamera (1080) där det behöver täckas in så brett område som möjligt. Utöver detta räknar jag med att behöva köpa 2 switchar (typ 4-8 portar och ev. med POE för framtida bruk) för att kunna dra fast nätverkskabel till ex. TV, barnrum etc.

Vilken utrustning i resp. kategori börjar jag kolla på i första skedet? Föredrar att köra Ubiquiti rakt igenom. Räknar med att ha all utrustning 5-10 år inkl. UDR7, så det bör vara "lagom" bra sett till pris/prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baltzar:

Jag har precis lagt en beställning på en UDR7 och söker lite tips på vad jag ska snöa in på härnäst. Routern kommer stå på nedervåningen i ett 200 kvm tegelhus och jag räknar med att behöva dra kabel och sätta en AP centralt på övervåningen också.

Jag räknar också med att sätta upp en kamera (1080) där det behöver täckas in så brett område som möjligt. Utöver detta räknar jag med att behöva köpa 2 switchar (typ 4-8 portar och ev. med POE för framtida bruk) för att kunna dra fast nätverkskabel till ex. TV, barnrum etc.

Vilken utrustning i resp. kategori börjar jag kolla på i första skedet? Föredrar att köra Ubiquiti rakt igenom. Räknar med att ha all utrustning 5-10 år inkl. UDR7, så det bör vara "lagom" bra sett till pris/prestanda.

Om du har tänkt att addera fler kameror i framtiden, hur många klarar UDR7 av? Jag köpte en dream machine pro för att kunna ha fler kameror.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 7mangan6:

Om du har tänkt att addera fler kameror i framtiden, hur många klarar UDR7 av? Jag köpte en dream machine pro för att kunna ha fler kameror.

Det är max 2 kameror som gäller för min del och jag tror inte jag kommer utöka det mer än så inom överskådlig framtid, så det är medtaget i beräkningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baltzar:

Det är max 2 kameror som gäller och jag tror inte jag kommer utöka det mer än så inom överskådlig framtid, så det är medtaget i beräkningen.

Jag började med en kamera, nu är det fem

Permalänk
Medlem

UDR7 klarar antingen eller. Inte totalt.

Managed Cameras
(5) HD
(2) 2K
(1) 4K

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

En nackdel med UDR7 och kameror är att den bara har SD kort för lagring.
Cloud Gateway Max och Cloud Gateway Fiber har NVMe SSD.
De klarar:
(15) HD
(8) 2K
(5) 4K

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Oegat:

Tack för tipset! Får hålla koll på den. Eftersom de verkar komma i små batcher så lade jag en beställning nu hos Dustin, för att slippa överraskningar i tullen (bor i Norge). Så får vi se om min beställning kommer med i nästa släpp.

Cloud Gateway Fiber finns på lager igen om du fortfarande var sugen på ett köp:

https://eu.store.ui.com/eu/en/products/ucg-fiber

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Tack för tipset! 👍

Missade förra gången, men nu fick det bli en beställning direkt.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Tack, nu ser det också ut som att marknaden har lugnat sig eftersom de finns kvar idag Nu la jag ju en beställning hos Dustin tidigare, så jag ger det någon dag och ser om den börjar röra på sig.

Edit: ... och där uppdaterade jag sidan och nu står den som "sold out" hos Ubiquiti igen Nåväl, jag har inte så bråttom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Försöker reda ut hur jag gör ett undantag för detta för lokalt nätverk:

UDM-PRO : THREAT DETECTED AND BLOCKED: ET SCAN Possible Nmap User-Agent

Det skall tillåtas, lokalt, men istället för en liten enkel kontroll där man kan haka på tillåt, så begriper jag inte hur jag skall göra. UI's supportchatbot pekar fel i inställningarna så den är väl inte uppdaterad den heller.

Tips någon ?

Visa signatur

Proud AMD customer since 1998!

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Tack för tipset! 👍

Förklara för en okunnig varför Cloud Gateway Fiber är så eftertraktad, vad fyller den för funktion som Cloud Gateway Ultra inte löser?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Förklara för en okunnig varför Cloud Gateway Fiber är så eftertraktad, vad fyller den för funktion som Cloud Gateway Ultra inte löser?

Den klarar att routa en internetanslutning på 10 Gbit/s, vilket väl Cloud Gateway Ultra knappast gör?

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Den har 2st SPF portar för 10Gbit samt 4st 2,5Gbit RJ45 med PoE. Ultra har bara 1Gbit RJ45 och ingen PoE.

Visa signatur

Smarthemsystem: Home Assistant OS (Supervised) | Körs på: Intel NUC med Proxmox VE
Zigbee: Sonoff ZBDongle-P + Zigbee2MQTT
Fast belysning: Plejd
Övrig belysning: Philips Hue, IKEA Trådfri
Nätverk: UniFi (UCG Ultra, 24-port PoE switch, Flex Mini switch, 2x AP AC-LR, 1x Swiss Army Knife AP)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Derix:

Skrivet av blunden:

Den klarar att routa en internetanslutning på 10 Gbit/s, vilket väl Cloud Gateway Ultra knappast gör?

Samt fler unifi-enheter, Protect, fler samtidiga användare, 2.5Gbps LAN/10Gbps WAN, IDS/IPS på 5Gbps, PoE och säkert mer:)
Overall en bättre enhet men behöver man inte 2.5/10Gbps eller Protect så är den inte att föredra

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Samt fler unifi-enheter, Protect, fler samtidiga användare, 2.5Gbps LAN/10Gbps WAN, IDS/IPS på 5Gbps, PoE och säkert mer:)
Overall en bättre enhet men behöver man inte 2.5/10Gbps eller Protect så är den inte att föredra

Denna reddit kommentar förklarar rätt bra:

https://www.reddit.com/r/Ubiquiti/comments/1iy6mhn/ucgmax_vs_...

"For not much more of a premium the UCG Fiber adds a lot of value, lets start with the 3 x 10Gb interfaces that can be configured as either WAN or LAN as well as the standard 2.5GbE switching capabilities of the UCG Max, and the bonus of having (one PoE+ capable port) enabling you to connect an AP up to a power budget of 30W. And this isn't even the icing on the cake.... What really sold me was its raw performance capabilities which rival the Dream Machine Pro Max!

If we consider the UCG Ultra, UCG Max UDR7 and Unifi Express 7, then they all share one thing in common, that's the CPU Qualcomm IPQ5322 / IPQ5332 series Quad Core (Arm Cortex A53) at 1.5 GHz. Now don't get me wrong its not a bad CPU by any means and it looks like they have managed to squeeze more performance from it. The routing performance for IDS/IPS has seen an increase from 1.5Gbps when the UCG Max was released to 2.3Gbps as of today and with the release of the new UDR7 and Unifi Express 7.

Now when we look at the CPU in the UCG Fiber its a significantly more powerful SoC, using what appears to be the Flagship Qualcomm IPQ9574 (Arm Cortex-A73) at 2.2GHz. This on paper makes it more powerful and a newer generation architecture than the Quad-core (Arm Cortex A57) at 2.0 GHz as found in the UDM Pro Max. This explains why the UCG Fiber and UDM Pro Max have matched IDS/IPS throughput performance at 5Gbps. I would therefore expect that the UCG Fiber as a lot more CPU headroom translating into much cooler temps when compared to the UCG Max, UDR7 and Unifi Express 7 when running at equivalent work loads."

Permalänk
Medlem
Skrivet av KAN1N:

Denna reddit kommentar förklarar rätt bra:

https://www.reddit.com/r/Ubiquiti/comments/1iy6mhn/ucgmax_vs_...

"For not much more of a premium the UCG Fiber adds a lot of value, lets start with the 3 x 10Gb interfaces that can be configured as either WAN or LAN as well as the standard 2.5GbE switching capabilities of the UCG Max, and the bonus of having (one PoE+ capable port) enabling you to connect an AP up to a power budget of 30W. And this isn't even the icing on the cake.... What really sold me was its raw performance capabilities which rival the Dream Machine Pro Max!

If we consider the UCG Ultra, UCG Max UDR7 and Unifi Express 7, then they all share one thing in common, that's the CPU Qualcomm IPQ5322 / IPQ5332 series Quad Core (Arm Cortex A53) at 1.5 GHz. Now don't get me wrong its not a bad CPU by any means and it looks like they have managed to squeeze more performance from it. The routing performance for IDS/IPS has seen an increase from 1.5Gbps when the UCG Max was released to 2.3Gbps as of today and with the release of the new UDR7 and Unifi Express 7.

Now when we look at the CPU in the UCG Fiber its a significantly more powerful SoC, using what appears to be the Flagship Qualcomm IPQ9574 (Arm Cortex-A73) at 2.2GHz. This on paper makes it more powerful and a newer generation architecture than the Quad-core (Arm Cortex A57) at 2.0 GHz as found in the UDM Pro Max. This explains why the UCG Fiber and UDM Pro Max have matched IDS/IPS throughput performance at 5Gbps. I would therefore expect that the UCG Fiber as a lot more CPU headroom translating into much cooler temps when compared to the UCG Max, UDR7 and Unifi Express 7 when running at equivalent work loads."

Ja, det som fällde avgörandet för mig var detta:

Citat:

For not much more of a premium the UCG Fiber adds a lot of value, lets start with the 3 x 10Gb interfaces that can be configured as either WAN or LAN ...

Det framgår inte av produkthemsidan, läser man specarna så ser det ut som att två av de tre 10GbE-portarna är dedikerade för WAN (och alltså redundanta eller i bästa fall brukbara som failover). Men vilka portar som är till WAN/LAN går alltså att konfa som man vill.

Man kan t.ex. sätta en av 2.5GbE-portarna som WAN, och ha tre 10GbE-portar till interna nätverket (1x rj45 och 2x SFP+).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Tack för tipset! 👍

Fick hem min UCG Fiber i morse, så skall bli kul att testa ikväll eller i helgen.

Min första router från UI (dock haft AP och switchar från de i många år) så kommer vara lite novis på detta. Något speciellt att tänka på?

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Fick hem min UCG Fiber i morse, så skall bli kul att testa ikväll eller i helgen.

Min första router från UI (dock haft AP och switchar från de i många år) så kommer vara lite novis på detta. Något speciellt att tänka på?

Kul ju!
Har kört min sen den släpptes. Rullat på superbra. Kommer inte på något speciellt alls som man ska tänka på.

Permalänk
Medlem

Har beställt en Ubiquiti E7 AP till hemmet och jag skulle verkligen vilja slippa att borra hål i taket för att fästa APn.
Tänkte därför se om någon har en annan lösning på hur jag kan sätta fast det, tex med 3M dubbelhäftande tejp, har någon provat det?

Typ denna;
https://www.amazon.se/-/en/Double-Sided-Strong-Durable-Compou...