Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Slog precis till på D4 bundle med expansionen.

Var i valet och kvalet mellan Diablo och det där andra spelet, Grim Dawn.

Nu skall jag bara vänta ett par timmar medan det laddas ned oxå. Ligger på 3MB/sec ^^

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Asus Rog Strix B850-A | Thermalright Peerless Assassin 120 SE Vit ARGB | G.Skill Trident Z5 Royal Silver 32GB @6400Mhz | Crucial P3 M.2 NVMe SSD 4TB | WD Black 7200RPM 4Tb| Fractal Torrent Compact Vit RGB | Thermaltake 850W Snow | LG 1440p @144Hz | Radeon RX 9070 XT Reaper

Permalänk
Medlem

Hur får man igång sin dualshock ps5 kontroll på PC? Helt död i menyerna.

Det är skrämmande att ett AAA spel som kostade över 800 spänn behöver olika program för att kunna spela med kontroll på PC. Och då finns det på PS5. Det är så dåligt så jag saknar ord. Detta borde automatiskt ge spelet 1/5 i betygsskalan från alla spelsidor.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Det är skrämmande att ett AAA spel som kostade över 800 spänn behöver olika program för att kunna spela med kontroll på PC. Och då finns det på PS5. Det är så dåligt så jag saknar ord. Detta borde automatiskt ge spelet 1/5 i betygsskalan från alla spelsidor.

Vet att det går om man lägger till Battlenet i Steam, lite dryg omväg men inte mkt att göra om dom inte fixat så det funkar direkt än.

Visa signatur

7800x3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av tombman:

Varför skulle Blizzard NU drar ner på dropraten ?

Whatever. I Poe 2 är progress från lvl 85 typ noll . Dör du dras tom xp. Jag orkade tills lvl89 men sorry, att spenderar DAGAR och gå back. Nej. Det funkar inte ffa vuxna människor är mån om sin tid.

Men till Ont : vad är detta ? Startade S7 och undrar, vad har de gjort ? Jag är lvl 60 på nolltid , har inte dött en enda gång och bara rusar fram. Necro. Spiritborn på S6 var redan ett skämt . Lite motstånd får det allt vara dock inte samma grind som i poe2 . En blandning av D4, poe2 och last epoch crafting ...... Ojojoj .... Vilken dröm .....

Håller med dig gällande PoE2. Nu är jag bara level 40 men det går långsamt och är svårt. Att köra nån cool build kräver att man köper items för EX som man knappt har. Det gör mig sugen på att gå tillbaka till D4 efter en lång paus och kanske testa Spiritklassen.

Skrivet av Ninotramp:

Det har inget att göra med att du kör trådlöst? Märkt även på Steam att vissa spel kräver att handkontrollen är trådad vilket är lite segt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Vet att det går om man lägger till Battlenet i Steam, lite dryg omväg men inte mkt att göra om dom inte fixat så det funkar direkt än.

Funkade inte denna gången att lägga till på Steam men löste det med att göra om kontrollen till en Xbox kontroll i ds4windows. Segt, men utvecklarna bryr sig väl inte. Last Epoch och Path of Exile fungerade direkt vill ha minnas.

Skrivet av Mocka:

Håller med dig gällande PoE2. Nu är jag bara level 40 men det går långsamt och är svårt. Att köra nån cool build kräver att man köper items för EX som man knappt har. Det gör mig sugen på att gå tillbaka till D4 efter en lång paus och kanske testa Spiritklassen.

Det har inget att göra med att du kör trådlöst? Märkt även på Steam att vissa spel kräver att handkontrollen är trådad vilket är lite segt.

Trådad fungerar säkerligen. Problemet är att Blizzard skiter i att fixa plug n play.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Gillar D4 men något som är ett lyxproblem är att det finns för mycket olika saker att göra. Jag vore tacksam om nån kunde skriva en lista vad man ska fokusera på för att snabbt levla och öka chansen för bra gear.

Jag kollar ofta build guider men de säger inte 1 2 3 4 5 vad man ska göra.

Känns ibland som man fastnar på T1 och sakta uppdaterar glyphs och hoppas på bra drops.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies