Följ Black Week på SweClockers

Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Startade upp en Sorc nu i helgen. Hade ju en bra start med alla mythic som behövdes till en chain lightning build. Den är dock pushad ner till B tier på maxroll nu. Och kan säga att det är ju störd skillnad i damage, när man kommer från en quill volley build innan. haha. Men sorcen är ju långt ifrån optimerad fortfarande, alla glyphs är inte legendary ännu t ex. Saknar gear för att kunna göra den bästa builden, behöver nya Mythic chesten till det. Men nötte massvis med T4 bossar nu ikväll utan att få någon, fick 2st mythic glaves istället.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Fler som kraschar väldigt ofta sedan nyaste patchen?
Innan denna Patch så hade jag 1-2 krascher totalt.

Men nu är det typ 1-2 på två timmar

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Fler som kraschar väldigt ofta sedan nyaste patchen?
Innan denna Patch så hade jag 1-2 krascher totalt.

Men nu är det typ 1-2 på två timmar

Haft ett par krascher men inte en per session (brukar spela ca 4 timmar). Totalt kanske fem eller sex sedan VOH releasen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Pulsar Xlite V3, grips och glasskates | Logitech G PRO X Wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem

Inte en enda crash sen jag köpte spelet.....

Jag undrar , vilken tier är bäst för att farma Moni Rune ? Eller droppar de allihopa helt random oavsett status ?

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Haft ett par krascher men inte en per session (brukar spela ca 4 timmar). Totalt kanske fem eller sex sedan VOH releasen.

Konstigt, kanske har med nyaste drivrutinerna ifrån Nvidia?
Som sagt hade typ 1-2 krascher från launch, men nu efter senaste patchen är det typ 4-8 om dagen..

Inte jätte roligt att gå miste om Tribute grejen för Undercity när kraschen kommer : )

Får bli en DDU när jag kommer hem efter jobbet och prova nedgradera drivrutinerna

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

alltså min jävla quill volley har gått sönder.. inte på det bra sättet utan på ett sjukt dåligt.. jag kan stå och slå och slå utan att generera en enda vigor... sen helt plötsligt har jag full vigor och då smattrar det på och allt dör... fattar inte om det har buggat ut eller om jag har lyckats döda min build på nå sätt genom att byta lite gear samt glyphs...

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tombman:

Inte en enda crash sen jag köpte spelet.....

Jag undrar , vilken tier är bäst för att farma Moni Rune ? Eller droppar de allihopa helt random oavsett status ?

Vet inte exakt hur det är, men allt ska ju droppa ifrån T1, så kör det som går fortast.
Uberbossarna droppar ju runor som äpplen ifrån träden.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

alltså min jävla quill volley har gått sönder.. inte på det bra sättet utan på ett sjukt dåligt.. jag kan stå och slå och slå utan att generera en enda vigor... sen helt plötsligt har jag full vigor och då smattrar det på och allt dör... fattar inte om det har buggat ut eller om jag har lyckats döda min build på nå sätt genom att byta lite gear samt glyphs...

Prova att slå in dina resouce i detta dokument, Kepeleke Resource Gen

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1hzW0p5RSo-uD4CF0XgYty...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Det värsta är när monstren dör för snabbt och man spammar quills ut i tomma intet. Då gör man knappt skada tills man byggt upp vigor poolen igen... Kanske borde byta till Crushing Hand för lite mer AoE skada istället.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Det är matematik bakom det hela. Du har en ring som ger tillbaka Vigor och ett vapen som tar slut på all vigor när din vigor är full.

Med rätt mängd regeneration, 240+ vigor så ska du kunna ha max vigor hela tiden. Men för att din vigor ska återställas så måste du crit en mob vilket ditt vapen hjälper till med, så om du slår tomma intet så finns inget som du crittar för att få tillbaks vigor på. Måste helt enkelt träffa en mob på max vigor och då crittar du garanterat tack vare kepeleke och ringen i sin tur ger tillbaka upp till 50% vigor när du crittar osv.

Repeterade mig lite där men hoppas du förstår

Permalänk
Medlem

Någon som spelar hardcore förresten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Prova att slå in dina resouce i detta dokument, Kepeleke Resource Gen

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1hzW0p5RSo-uD4CF0XgYty...

Skrivet av maniac:

Det värsta är när monstren dör för snabbt och man spammar quills ut i tomma intet. Då gör man knappt skada tills man byggt upp vigor poolen igen... Kanske borde byta till Crushing Hand för lite mer AoE skada istället.

Skrivet av Donhoz:

Det är matematik bakom det hela. Du har en ring som ger tillbaka Vigor och ett vapen som tar slut på all vigor när din vigor är full.

Med rätt mängd regeneration, 240+ vigor så ska du kunna ha max vigor hela tiden. Men för att din vigor ska återställas så måste du crit en mob vilket ditt vapen hjälper till med, så om du slår tomma intet så finns inget som du crittar för att få tillbaks vigor på. Måste helt enkelt träffa en mob på max vigor och då crittar du garanterat tack vare kepeleke och ringen i sin tur ger tillbaka upp till 50% vigor när du crittar osv.

Repeterade mig lite där men hoppas du förstår

Tack för svar men jag måste gå tillbaka och se vad som har hänt, som sagt så generas exakt 0 vigor under combat mot bossar... Någostans har det blivit fel för innan jag bytte build så fick jag regen när jag poppade Ravager.. Men nu när jag poppar den så händer det inget, enda regen jag får under bossfights är det lilla initiala när jag poppar vissa cds

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Tack för svar men jag måste gå tillbaka och se vad som har hänt, som sagt så generas exakt 0 vigor under combat mot bossar... Någostans har det blivit fel för innan jag bytte build så fick jag regen när jag poppade Ravager.. Men nu när jag poppar den så händer det inget, enda regen jag får under bossfights är det lilla initiala när jag poppar vissa cds

Legendary noden på sapping boarden i paragon löser regen ifall man skulle stå där med 0 efter en fight. Typ alla specs kör med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Gör om gör rätt 🤗

Crushing Hand: https://d4builds.gg/builds/1fd7af4f-80e2-449b-b797-0cd32b0555... Quil Volley: https://d4builds.gg/builds/38ff1dc0-226d-4234-8e7f-f0cdf027f5... Rake: https://d4builds.gg/builds/53b05b53-cab5-4d47-b71c-92cf2478ef... Stinger: https://d4builds.gg/builds/72600593-19fa-44ac-9468-2c35d7e9b5...

Permalänk
Medlem

Verkar inte vara så enkelt.. Sitter med en vän nu å nöter Zir... Vi kör exakt samma build, vi har samma unika osv.. Jag har 161 paragon han har 129...

Han går fram å dödar zir i torment 3 på sekunder...
Jag går fram å slår å slår å slår... Min vigor rör sig inte uppåt.. Å öven om det ser ut som att jag har max vigor så får jag ingen crit som tömmer mim vigor...

Sen en gång på 20 (alldeles nyss) så dödade jag honom på sekundee

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Verkar inte vara så enkelt.. Sitter med en vän nu å nöter Zir... Vi kör exakt samma build, vi har samma unika osv.. Jag har 161 paragon han har 129...

Jag går fram å slår å slår å slår... Min vigor rör sig inte uppåt.. Å öven om det ser ut som att jag har max vigor så får jag ingen crit som tömmer mim vigor...

Skicka discord i pm så kan jag inspektera och se ifall vi kan hitta felet

Permalänk
Medlem

Stod igen nu, inledde med ca 50% vigor... Jobbar mig sakta sakta upp till 100% vigor...BAM jag crittar och bossen dör direkt... Men jag står kvar på typ 0 vigor fast min midnight sun har 50%

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Skicka discord i pm så kan jag inspektera och se ifall vi kan hitta felet

Oj, discord.. Får bli en annan kväll

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Donhoz:

Någon som spelar hardcore förresten?

Spelar bara hardcore, det är det enda rätta

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Hur bra är din ring rollad? Är det en 50% ring du har, eller har du lägre än så?

Något är det som du gjort fel, annars hade den fungerat - så enkelt är det tyvärr Det är däremot väldigt enkelt att lägga passiva fel i skill tree, välja fel keypassive o.s.v.

Bara din Legendary Node "Sapping" ger dig sjukt mycket Resource när du slår tre spells i rad. Det är 15% av din max resource var tredje attack, som dessutom ökas med Resource Generation (vilket borde vara minst 100%, så du får minst 30% av din max resource var tredje attack).

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lellebror:

Men om du dör då va händer då ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Då får man skapa ny gubbe och börja om

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Pulsar Xlite V3, grips och glasskates | Logitech G PRO X Wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Hur bra är din ring rollad? Är det en 50% ring du har, eller har du lägre än så?

Något är det som du gjort fel, annars hade den fungerat - så enkelt är det tyvärr Det är däremot väldigt enkelt att lägga passiva fel i skill tree, välja fel keypassive o.s.v.

Bara din Legendary Node "Sapping" ger dig sjukt mycket Resource när du slår tre spells i rad. Det är 15% av din max resource var tredje attack, som dessutom ökas med Resource Generation (vilket borde vara minst 100%, så du får minst 30% av din max resource var tredje attack).

Ringen är rollad 50%.
Fick en till ring på 50% som jag bytte till innan läggdags..
Hoppade in i en pit 60, stundtals flyger jag fram, det bara smattrar, allt dör, min vigor töms och fylls i ett rasande tempo..
Helt plötsligt så avstannar allt, känns som att jag slåss mlt en vägg, noll regen..

Jag tror att något är buggat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lellebror:

En riktig gamer! Började säsongen med SC, blev 200 paragon.. det gick fan inte. Blev deprimerad.. spelet var för enkelt och inte ett dugg belönande.

Pumpar nu HC på 250+ paragon och speedar Pit 100or. Pumpade ut 30k obducites + 300millar guld för att minmaxa gearet. Dör man då är det GG haha! Eller egentligen inte.. har backup gear redo.

Hur går det för dig?

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Det händer och då startar jag en ny. Nu går det ju fort att bli boostad till 60 igen. Man har alltid extra gear i stashen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som tycker det är lättare att få Mythics än Ancetral Legendarys? haha. Tycker det är lite väl snålt med Ancetrals faktiskt.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Skrivet av Donhoz:

En riktig gamer! Började säsongen med SC, blev 200 paragon.. det gick fan inte. Blev deprimerad.. spelet var för enkelt och inte ett dugg belönande.

Pumpar nu HC på 250+ paragon och speedar Pit 100or. Pumpade ut 30k obducites + 300millar guld för att minmaxa gearet. Dör man då är det GG haha! Eller egentligen inte.. har backup gear redo.

Hur går det för dig?

Börjar närma mig 235 paragon. Dog för inte så längesen i en pit70 helt utan anledning. Så har inte orkat bry mig om att maxa nya gearet ännu men det är pågång
Fick en kepeleke med 3 solar och 2.4% men råkade dissa den istället för den gamla :-/

Jag håller precis med dig om att SC är för enkelt och saknar utmaningar.
Adda mig på battlenet så kanske vi kan köra någon gång Dilligaf#21621

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Någon mer än jag som tycker det är lättare att få Mythics än Ancetral Legendarys? haha. Tycker det är lite väl snålt med Ancetrals faktiskt.

Visst är det så. Jag är också para 240 och har nu 7 st mystics men kollade igår mina aspects, inte en enda på max och av samtliga har jag kanske hittat 50%
Det är löjligt.

Sedan tänkte jag täcka upp alla Altars från dlc men vissa är ff buggade. T.ex. den i mitten längst västerut , nära stronghold chakir ... Det går inte tända de ...

Och att lvl Paragon går riktig riktig seg nu ....

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av tombman:

Sedan tänkte jag täcka upp alla Altars från dlc men vissa är ff buggade. T.ex. den i mitten längst västerut , nära stronghold chakir ... Det går inte tända de ...

Så var det för mig med, 3st Altare buggade. Då hittade jag att om man stänger av Crossplay så funkar det.
Det kan vara så att du får stänga av Crossplay och sen starta om spelet, det behövde jag göra för att få det att funka.

Visa signatur

| Chassi: Phanteks Eclipse P400 Tempersd Glass (Svart) | PSU: Fractal Desing Integra M650W | Moderkort: Asus Z170-A| CPU: Intel Core i5 6600 3.3 GHz 6MB | Kylning: Noctua NH-U9B SE2 | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengean | GPU: Asus GeForce GTX 1050Ti | HDD: 1x Samsung SSD 840-Series 120GB , 1x Samsung SSD 850 Series EVO 500GB + 2TB HDD | OS: Windows 10 | Skärm: 3 x Samsung 27" S27F350H PLS |