En jävligt skum grej hände idag.

Permalänk
Hedersmedlem

En jävligt skum grej hände idag.

Jag hade precis benchmarkat med 3dmarks 2001, och skrev upp i en textfil vad jag fick, sparade filen och stängde, sen skulle jag öppna den igen, inga problem, MEN teckensnittet och storlek var inte samma som när jag sparade för ~ 2min sen, och sen ändrade jag lite i filen, och skulle stänga, BLOINK låter det i högtalarna... Skumt tänkte jag, för jag har ALDRIG haft någr ljud i windows innan, för det tar ju jag bort när jag installerat precis.
och jag valde "inga ljud" i kontrollpanelen igen, och sen startade jag Outlook, och märker då att jag inte har något konto där alls, eller några sparade emails, och sist jag stängde ner hade jag typ 4-5 konton och en hel del viktiga mail sparade, FAN tänkte jag och fick sätta mig och mata in kontoinfon igen och nu sitter man här utan sina "viktiga" mail, och funderar över vad fan mer som gick snett som jag inte hunnit märka.

Nån som har en liten aning om vad fan som kan ha hänt?

Nån som har varit med om liknande?

det var ju precis som att få nyinstallerat fast bara halvt o halvt typ...

det har hänt skumma saker förr, som att "bakgrundsfärgen" har ändrat från min svart, till "windows-blå"
men det var ju inget jobbigt, men detta var värre...

EDIT:

En grej till hade ändrats, "startsidan" på IE var msn igen..

EDIT2:

Nu jävlar blev det en reboot, för allt röjde loss typ, blinkade till i skärmen och fick stndard ikoner osv, och alla program behövde ha serial igen osv...

men efter rebooten fanns alla mail och allt igen.... registret måste typ dött eller så..

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

Har du antivirusprogram och brandvägg? Det låter som om ett virus, intrång eller fett med korrupta systemfiler...

EDIT: Om du kör Win2k eller XP kolla loggarna...

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ixion_
Har du antivirusprogram och brandvägg? Det låter som om ett virus, intrång eller fett med korrupta systemfiler...

EDIT: Om du kör Win2k eller XP kolla loggarna...

Jag har kollat loggarna, inget mysko där vad jag kunde se.

och jag har pccillin, och hårdvarubrandvägg. jag kan inte ens skicka filer med icq typ..

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

Låter jädrigt mysko. Googla runt å kollat om nån annat råkat ut för liknande...

Det är ju skillnad på om en sak ändras eller om flera saker ändras... Det är det som är det skumma, har du kört chkdsk?

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ixion_
Låter jädrigt mysko. Googla runt å kollat om nån annat råkat ut för liknande...

Det är ju skillnad på om en sak ändras eller om flera saker ändras... Det är det som är det skumma, har du kört chkdsk?

japp, kört chkdsk, men problemen verkar vara borta efter rebooten som jag gjorde inatt.
tack för hjälpen ändå.

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

Det har inte blitt nått skumt med konton och grejer då?
Du har inte loggat in som en annan användare? Tagit bort din gamla?

Såg inte din post innan. Bra att det fixade sig!

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga detta oxå.

Frågade spel efter cdkeys och sen när du starta om datorn så fråga spelen inte efter cdkeys längre?

Visa signatur

MCP and CCNA