Halflife 2 --> Officiell Tråd

Permalänk
Medlem

hellre ett färdigt spel än ett ofärdigt? dock håller jag med om att de kunde ha sagt det lite tidigare...

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt dåligt att de kommer med det nu.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Ähh, va är skillnaden, ni skulle ju blivit lika sura då som nu.

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk
Medlem

Spelbranschen är sjuk. Verkar ju vara mer regel än undantag nuförtiden att dels presentera ett nytt spel "asfräckt" spel när typ bara en rendering är klar, låta publiken vänta i 3 år och sedan ändå skjuta fram releasen ett halvår för att pricka en bra tidpunkt kommersiellt. Det måste väl vara nån slags idé från marnadsavdelningen. Och som sagt är det jävligt dåligt att inte meddela tidigare, sånt här vet man månader innan. Och om dom är väldigt noga med att pricka datumen så kan dom ju skjuta till mer resurser om dom märker att tiden är knapp.

3 spel som jag väntar på som aldrig släpps:

Lock On (skräckexempel. 2 års ständigt framflyttad release och när det är en vecka kvar till utlovad demo-release bestämmer ubi att flytta fram demo-släppet 3 månader, trots att det är klart. Spelet kommer kanske nu till julrushen.
Stalker (tveksam till att detta nånsin kommer faktiskt)
Half Life 2

Permalänk
Medlem

foggy: HL2 har blivit försenat en gång... var inte så j*vla hård... det kommer komma och det kommer att vara ballt som fasiken... vad mer behöver vi?

Permalänk
Medlem

Tycker bara det är tråkigt att dom väntar med att meddela sånt här när dom vet om det månader innan, dom visste troligen i somras att dom inte skulle klara releasen. Ellr så är det marknadsavdelningen som fått en "snilleblixt". Utvecklarna och marknadsföringen är inte alltid såtaste vänner.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wasa
Ähh, va är skillnaden, ni skulle ju blivit lika sura då som nu.

Nej, en jäkla skillnad. Jag hade tänkt spela det om någon vecka - för två månader sen hade jag inte planerat så värst mycket.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

det är sånt här som gör skillnaden mellan orginal och piratkopia.

Visa signatur

Ubuntu/Fedora-troll, Mono-kodare,
Ogg Vorbis/Theora-fetischist samt FSF-förespråkare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FunkFarfar
det är sånt här som gör skillnaden mellan orginal och piratkopia.

Hur blir det med Duke nukem forever då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Nej, en jäkla skillnad. Jag hade tänkt spela det om någon vecka - för två månader sen hade jag inte planerat så värst mycket.

Den som väntar på något gott.......

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk
Hedersmedlem

För länge blir ofta besviken?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

att ett företag går ut med ett datum innan spelet är färdigt är itne alltid bra. Här har vi ett exempel på varför det inte är bra. Datum ger man bar aut när man är färdig spelet inte några månader före då man tror att man blir färdig.

Permalänk

Nu är det nya budet att half-life 2 kommer att släppas tillsammans med Duke Nukem Forever i ett och samma dubbelpack!

Inse ni har half-life 2 i händerna tidigast andra halvåret år 2004! Vem behöver HL 2 när vi har spel dom tex Mall Tycon 2 och Do You Like Horny Bunnies?

Visa signatur

||BFG 7950 GX2||ANTEC 1080AMG 480W||ASROCK Dua SATAII||Opteron 146 @ 2800Mhz ||4x 512MB Kingston HyperX @ 2-2-2-5 ||BFG 7950 GX2

Permalänk
Medlem

Äntligen... Yes! Nu hinner man uppgradera datorn.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Visa signatur

There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot.

Permalänk

Det var detta som en del av mig visste men resten inte ville tro på...men men, jag får mer tid att skriva moddar och förbereda mig

Sen får vi också mer tid på .Dev sidan till halflife2.net

Nu ska jag bara försöka palla mig in till halflife2.net's forum och kolla igenom alla panik trådar...*suck*

Permalänk
Medlem

Försening är ett faktum

Citat:

Den tråkiga nyheten att Half-Life2 inte kommer att släppas som planerat den 30:e september 2003 meddelades av Valve's frontman Doug Lombardi i ett mail till City-17.net. Deras skribent, Storm, påpekar att mailet kan vara falskt, men att detta är högst osannolikt.

Doug Lombardi's sorgebud:
The previously announced September 30th release date for Half-Life 2 is being pushed back. We are currently targeting a holiday release, but do not have a specific "in-store" date to share at this time. We will release that information as soon as we have confirmed a new date.

Vi väntar med spänning på en officiell pressrelease från Valve's sida. Tråkiga nyheter, men vid det här laget var de inte helt oväntade. Ser vi bara till att vara riktigt snälla fram till jul så löser nog Gabe och tomten resten.

Visa signatur

Antec P182 - XFX nForce 780i - C2D E8400 @ 3,0Ghz - OCZ XTC DDR2 PC6400/800MHz CL5 2x2GB - Gainwad GeForce 8800GT GS 1024Mb - Thermalright Ultra-120e

Permalänk
Medlem

Gissar på att både SDK och benchmarken släpps den 30:e då.

Permalänk
Medlem
Permalänk

r3b

Det var ett mail till alla HL2/spel siter så jag tycker inte de ska skriva city-17.net (vi är konkurenter)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Gissar på att både SDK och benchmarken släpps den 30:e då.

Kan ju alltid hoppas, vill ju nästan hellre ha benchmarken och SDK:n mer än spelet

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teh vetebulle
http://www.geocities.com/clanradiant/informationminister.txt

Lol
Mycket dåligt/oseriöst att skjuta upp det så nära realesen

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Hur blir det med Duke nukem forever då?

ja hur gick det med forever egentligen? säg inte att dem fortfarande försöker få klart det!

Visa signatur

Ubuntu/Fedora-troll, Mono-kodare,
Ogg Vorbis/Theora-fetischist samt FSF-förespråkare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FunkFarfar
ja hur gick det med forever egentligen? säg inte att dem fortfarande försöker få klart det!

Klart att dom fortfarande håller på med DNF.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Medlem

I Kill & HMB : Att ni hade tråkigt reflekteras klart och tydligt i era extremt tråkiga filmer

Permalänk
Medlem

Jag tycker mina är asgrymma

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Ganska skum sida:

http://www.gabe.newell.youarelame.com

haha, klockrent

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
I Kill & HMB : Att ni hade tråkigt reflekteras klart och tydligt i era extremt tråkiga filmer

Jag hade iallafall inte lika tråkigt som I Kill