Kommer det något mer Monkey Island?

Permalänk
Medlem

Kommer det något mer Monkey Island?

Nån som vet om det kommer en femma? Sitter och lirar fyran och trean nu igen och det är ju så jävla läckert

Visa signatur

» Macbook Air M1

Permalänk
Medlem

Både i trean och fyran nämnar ju Guybrush att det kommer bli fem spel i serien, t ex i fyran säger han nånting i stil med "I've got a five-game contract.", så det är bara att vänta och se.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis inte. Fyran var väl inte direkt jättedåligt men det spårade ut mot slutet av spelet och höll inte samma klass som tidigare spel. Men eftersom Monkey Island är ett ganska starkt varumärke (relativt sett, inom adventure-genren) så är det inte helt omöjligt. Men Sam'n'Max 2 är ju på gång, får hoppas det blir bra.

Permalänk
Medlem

Man kan ju alltid hoppas.

Permalänk
Medlem

*hoppas också på mer monkey island*

Visa signatur

who need windows and gates in a world without walls and fences.

Permalänk
Testpilot

Full Trottle 2 är också på väg, det ser jag verkligen fram emot

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Livstids semester
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden

Full Trottle 2 är också på väg, det ser jag verkligen fram emot

Det la Lucasarts ner.

Visa signatur

Forum mentality is alot like sex, everybody wants to be on top!

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seraphim
Det la Lucasarts ner.

När då? det visste jag inte, varför?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

The course of monky iseland var helt klart den bästa delen. Helt otrolig känsla...så mysigt.

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
När då? det visste jag inte, varför?

Det lades inte alls ner dom har bara laggt det på is tills senare. Dom ska klara av Sam and Max (Nytt spel) först.

Visa signatur

ME MEAN ME GREEN!!!

Permalänk
Medlem

Dom har ju viss lagt ner det. Dom insåg själva att det inte skulle bli bra, och dom ville inte göra fansen besvikna. Sen är ju han som gjorde rösten till ben död. Tycker själv att det var väldigt klokt bestlut av dom.

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur långt sam'n'max2 har kommit? Borde inte det finnas på butikhyllorna/ftp:erna snart?

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gardis84
The course of monky iseland var helt klart den bästa delen. Helt otrolig känsla...så mysigt.

Tycker nog att LeChuck's Revenge var bättre. Gillar inte den grafiska stilen i "Curse" lika mycket som den klassiska.

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk
Medlem

Monkey Island 2 är helt klart roligast av de jag har spelat.

Sen tycker jag inte det gör något att de försöker ändra grafiken lite fram och tillbaka. De kan ju inte gärna använda MS-DOS hur länge som helst.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

tycker också det är bra att de ändrar grafiken.. tycker de lyckades bra när de gjorde det till 3d, det är fortfarande samma mysiga känsla och mjuka formgivning och, andreas, nu när du säger det så kommer jag ihåg att voodootanten sa att hon hade ett "five game contract".. fan va gött

Visa signatur

» Macbook Air M1

Permalänk
Medlem

Snart dax för mig att ta fram MI3, brukar spela det en månad innan jul ungefär.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Postade dom här förut i en annan tråd.

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns inga planer på att göra ett till Fandango spel. Man ska inte ta alla rykten med en nypa salt. Men att det kommer ett till MI spel tvivlar jag inte på.

Med avseende på bilderna ovan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zie
Det finns inga planer på att göra ett till Fandango spel. Man ska inte ta alla rykten med en nypa salt. Men att det kommer ett till MI spel tvivlar jag inte på.

Med avseende på bilderna ovan.

Jobbar du på Lucasarts? källa tack!

Dom där bilderna och texten va från en intervju med Tom Sarris på Lucasart. Tycker det skulle va ologiskt om dom inte gjorde en uppföljare.

Permalänk
Medlem

Hoppas dom släpper en uppföljare... jag tyckte att 4:an var riktigt roligt. Men 3:an är bäst enligt mig... ska nog orka installera det igen.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Både i trean och fyran nämnar ju Guybrush att det kommer bli fem spel i serien, t ex i fyran säger han nånting i stil med "I've got a five-game contract.", så det är bara att vänta och se.

hehe skönast tycker jag e när Guybrush säger att han har ett 5 årigt kontrakt till Meathook,
Meathook svarar typ nått i stil med: Fan mig vill dom inte ha längre. Jag har försökt söka mig till FPS-genren. Men vapnen bara ramlar av krokarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grensman
Dom har ju viss lagt ner det. Dom insåg själva att det inte skulle bli bra, och dom ville inte göra fansen besvikna. Sen är ju han som gjorde rösten till ben död. Tycker själv att det var väldigt klokt bestlut av dom.

Jag blev förbannad.. de skulle inte ens tänkt på en uppföljare till Full Throttle..
Ett spel som är helt stand alone..

Offt: ingen som har det till salu?

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir en uppföljare som är i 2D som MI1 och MI2 fast med lite bättre grafik.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis
Hoppas dom släpper en uppföljare... jag tyckte att 4:an var riktigt roligt. Men 3:an är bäst enligt mig... ska nog orka installera det igen.

Vad tänker du med pojk!? Alla vet ju att MI1 är bäst.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ruarc
Jobbar du på Lucasarts? källa tack!

Dom där bilderna och texten va från en intervju med Tom Sarris på Lucasart. Tycker det skulle va ologiskt om dom inte gjorde en uppföljare.

Tycker det är du som borde bifoga en länk.

Själv har jag svårt att bestämma mig för vilket som är bäst av MI och MI2. Trean var oxå ganska bra, men fyran har jag inte ens orkat spela igenom, trots att jag tycker MI/MI2 är två av de allra skönaste spel som någonsin gjorts.

Grim Fandango var oxå ett oerhört bra spel med bra känsla, ingen skulle bli gladare än jag ifall det kommer en 2:a, men som sagt; en länk till den där intervjun skulle vara bra. Så att man kan avgöra ifall man ska tro på det eller inte.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0b
Offt: ingen som har det till salu?

Webhallen har det:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=18883
eller
http://www.webhallen.com/prod.php?id=14606

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Bilerna och texten är från en intervju av PC-Zone, bilderna hittade jag här: länk

Det här är från en annan intervju, där han ungefär säger samma sak:

"You've also got the Grim Fandango and Monkey Island adventure franchises. Will you be looking to resurrect those?

Sarris: I'd say so. I'd say that they're extremely viable properties for us to tap into in the future, in the same way that we're doing with Sam & Max. There's no reason why we can't adapt those to another generation of games players. I think there are stories that still remain to be told within Monkey Island and Grim Fandango." länk

Problemet är dock att Sarris slutat. Men det där är ändå mer bevis, än att bara säga att det inte kommer någon fortsättning, utan belägg.

Permalänk
Medlem

skulle iaf vara trevligt med en uppföljare till sam&max, då jag aldrig hade tillfälle att spela något monkey island-spel, men däremot maniac mansion, day of the tentacle, sam & max och the dig. har fortfarande skivorna kvar till större delen av spelen. trevligt med scummvm, med andra ord...
sam&max, våren 04 står det. man kan ju hoppas i alla fall.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

"Will there be a Monkey Island 5?
LucasArts has confirmed in various interviews that there will be a Monkey Island 5 some time in the future. A release prior to 2005 seems unlikely though."

Taget från www.scummbar.com

Scummbar är den definitiva källan för allt MI. Om dem har fel, så har ingen annan rätt

Visa signatur

Specs: Fräsig dator

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ruarc
Jobbar du på Lucasarts? källa tack!

Dom där bilderna och texten va från en intervju med Tom Sarris på Lucasart. Tycker det skulle va ologiskt om dom inte gjorde en uppföljare.

Jag har varit ganska aktiv i letandet efter källor om någon existens av ett GF2, eftersom jag själv avgudar spelet. Petar tom ner MI1 och 2. Dom mail som jag har setts skickats av diverse fansites och intervjuer gjord av desamma har givit mig intrycket att GF2 inte är under produktion/tanke.

Man glömmer ofta att GF var en stor flopp för Lucas Arts kommerciellt. De sålde inte alls lika bra på detta påkostade projekt, kanske pga bristande reklam. Spelet var det inget fel på. Jag tror att de är rädda att förlora mer pengar...

Har inga direkta källor, det är mer ett intryck av allt det jag har läst från massor av olika fansites...

Sen fanns ju Full Throttle 2 på listan också och det skulle ju inte heller komma ut?

Permalänk
Medlem

vill osso ha mer MI
underbart spel... fast jag gillade inte övergången från tvåan te trean...
vart ju helt annat spel

diggade ettan o tvåan bäst
även Police Quest de första spelen