Nästa år höjs CD/DVD skatten med 800%!!!

Permalänk
Medlem

Saken blir nästan ännu fånigare om man ser det på det sättet eftersom man med samma logik skulle kunna ta ut en avgift på film till kameror samt minneskort till digital kameror. Denna avgift skulle då tex täcka det inkomstbortfall upphovsrättsinnehavarna till exempelvis konst (konstnärerna) har, då det trots allt är möjligt att ta bilder av tavlor som man sedan kan skriva ut på skrivare.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

I dagens Sverige när många har över 100gb i hårddiskutrymme är det väl inte många som bränner ner mp3or eller eventuella olagliga saker de laddar ner när det finns program som t.ex daemon tools. Att höja skatten på inspelningsmedia kommer inte påverka något alls förrutom att det kommer att göra så att vanliga konsumenter som vill ta lagliga kopior på inköpta skivor, ta backups på hårddiskar etc.

Om hårddiskar också kommer att beskattar bör det väl effektivt ta död på försälningen av datorkompenenter. Datorbranschen lär ju förlora bra mycket mer pengar på det här än vad den patetiska skivindustrin eventuellt tjänar för att folk kanske köper fler skivor nu.

Det måste ju finnas någon vettig politiker som inser att en sådan här galenskap dödar utvecklingen av ny teknik.

En sak som är så ironisk är att Sverige alltid ska vara bror duktig genom att tolka EU lagstiftning 10ggr värre än alla andra EU länder. Kan tänka mig att man skrattar åt oss i övriga EU.

Snart börjar jag tröttna på "Euroland" och flyttar till Norge....

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
Å andra sidan kan man köpa en bra DVD-R skiva med ask för ca 20 kr idag det är 4.57 kr per GB. Så ska de lägga 10 kr skatt på denna GB så blir det en prishöjning på 319%!!! Skivan kommer att kosta 64 kr efter skattehöjningen. Vansinne!

En höjning på 219% alltså.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

Om ni var lika mycket emot vårt höga skattetryck kanske det fanns hopp för Sverige.

Permalänk
Medlem

HJÄLP

...hittar inte infon där det står om priser per minut/GB!?!?!

I IDG artikeln slutar det med 8,75 öre per DVD = 10,5 kr för 4,7GB DVD skiva (120 minuter).

Att dem anger DVD-RW som 40 kr kan jag förstå om dem räknar in faktorn att skivan kan återskrivas ungefär 1000 ggr (teoretiskt). Men! Vem köper idag dyra DVD-RW skivor och vem kommer att köpa dem efter höjningen....?

http://justitie.regeringen.se/justitiesfragor/lagstiftning/up...

finns det inget om avgifts-justeringar.

http://www.copyswede.se/kassetters/kasent.htm har dem inte lagt upp ny info ang DVD.

Om jag förstått det rätt så höjs avgiftern från 2 till 8,75 öre per minut = 8,1 kr på 4,7GB DVD skiva.

Mycket att bråka om....

Köpte igår ett 10 pack DVD+R 4x skivor för 199 kr - om jag nu tolkat detta rätt så med ny avgift skulle jag betalt 280 kr.

Att importera (vid samma tillfälle som nya avgiften) kanske jag får betala 150 kr + frakt (beror iofs på..) 100 kr = 250 kr (vid köp från Norge och skickat via Posten som något obskyrt gåvopaket för att slippa moms och tull)

Tror inte nån minskning av kopiering kommer att ske...folk blir bara lite mer selektiva i vad dem kopierar. Som vanligt idioter till makthavare.

Nu ska jag föra över film av mina barn från DV-kamera och bränna ut på (billigt) DVD media, lika bra att göra det så att man har råd att spara på sina kära minnen. Hoppas att jag inte straffbeskattas för det bara....

Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |

Permalänk
Medlem

Taget från sida 157 från http://justitie.regeringen.se/propositionermm/ds/pdf/ds2003_3... lagförslaget.

– Två nya beräkningsgrunder baserade på en viss ersättning
per megabyte införs avseende anordningar på vilka digital upptagning
kan ske. För anordningar för digital upptagning där
upptagning kan ske upprepade gånger skall ersättningen vara
0,7 öre per megabyte lagringsutrymme. Kan digital upptagning
endast ske en gång skall ersättningen i stället vara 0,25 öre per
megabyte lagringsutrymme. Några föreskrifter om maxbelopp
per anordning ges inte.

Dvs för DVDRW kommer avgiften att bli 0.7öre/mb, man skall också tänka på vad detta leder till i det långa loppet där nya format med högre lagringskapacitet kommer få väldigt svårt att slå igenom på marknaden.
Tex kommer mp3spelare och därigenom i praktiken även många framtida mobiltelefoner få ett klart ökat pris.

Personligen ser jag detta förslag som grovt teknikutvecklingshämmande och helt framtaget för de starka mediebolagen bästa. Man skall inte heller glömma bort att mycket av de problem som finns idag med kopiering beror på att att dessa mediebolag inte varit snabba och flexibla nog för att utnyttja de fördelar den nya tekniken ger. Denna avgift kommer också kunna leda till ganska intressanta fall av dubbelbeskattning om man tänker sig att man utnyttjar tjänster såsom itunes där man redan betalat för musiken plus att man får betala denna nya kassettavgift till mediebolagen.

Marknaden för enheter såsom Panasonics DVD Recorder http://www.panasonic.se/index.asp?nav=nav%2Fnav%5Fcat%2Easp&c... kommer tex efter denna nya lag bli helt död som jag ser det.

80Gb och 0.7öre/mb= 560kr i grundavgift, på det skall läggas de extra kostnader som återskrivningsbart media kommer ha eftersom dessa enheter i grund och botten endast är en videor.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

...aj då!

Så då skulle en DVD-/+R skiva har en avgift på 117,5 kr.

Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av avicenna
Om ni var lika mycket emot vårt höga skattetryck kanske det fanns hopp för Sverige.

Beslut om godkännande av nya lagar sker i riksdagen. Dvs det har ingen betydelse vilken regering som sitter. Det här är inte fråga om skatt, det är en fråga om ett skrikande frånvaro av sunt förnuft hos de som kom på lagförslaget.

Permalänk
Medlem

Jag som tänkte köpa en DVD spelare med inspellningsfunktion, finns väl ingen mening med det längre

Visa signatur

"The wolf attacked Little Red hood, not knowing that Little Red Hood had laser eye beams, great combat skills and a powerful uppercut!"

Permalänk
Medlem

Saken är den att staten kan ju knappast skylla på EU direktiven, för se hur noga de varit med att hålla kvar sin nästan 100% alkoholskatt.
TROTS att de har getts klara EU direktiv och många påtryckingar från EU ledningen.

Fast, jag tackar självklart Göran och grabbarna grus för att de skyddar vår stackars folkhälsa med ett så brinnande intresse!

Permalänk
Medlem

På vilket sätt förlorar skivbolagen på att jag gör en kopia av min inköpta skiva för att kopieringsskydden är så dåliga att den inte fungerar i bilen?
Aldrig att jag skulle köpa 2 ex av en skiva.
Nä tummen ner för sådant skit, släpp mer bra musik istället för att alltid skylla på internet som man nu gör när SKIVFÖRSÄLJNINGEN går ner pga ockerpriser och man numer skaffar musiken lagligt på annan väg. Om det vore sant så skulle CDON mfl snart konka pga låg försäljning, men så är ju absolut inte fallet.
Varför lär sig dom aldrig att använda tekniken istället för att motarbeta den hela tiden.

Permalänk

bara att köpa typå 100000000 skivor nu...sen när det är skit dyrt...då har man..:D och så säljer man till kompisar!!

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

*suck* Sverige.

Visa signatur

:)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2pac
I dagens Sverige när många har över 100gb i hårddiskutrymme är det väl inte många som bränner ner mp3or eller eventuella olagliga saker de laddar ner när det finns program som t.ex daemon tools. Att höja skatten på inspelningsmedia kommer inte påverka något alls förrutom att det kommer att göra så att vanliga konsumenter som vill ta lagliga kopior på inköpta skivor, ta backups på hårddiskar etc.

Om hårddiskar också kommer att beskattar bör det väl effektivt ta död på försälningen av datorkompenenter. Datorbranschen lär ju förlora bra mycket mer pengar på det här än vad den patetiska skivindustrin eventuellt tjänar för att folk kanske köper fler skivor nu.

Det måste ju finnas någon vettig politiker som inser att en sådan här galenskap dödar utvecklingen av ny teknik.

En sak som är så ironisk är att Sverige alltid ska vara bror duktig genom att tolka EU lagstiftning 10ggr värre än alla andra EU länder. Kan tänka mig att man skrattar åt oss i övriga EU.

Snart börjar jag tröttna på "Euroland" och flyttar till Norge....

Du är trött på sverige med andra ord... Allt i sverige är skit, kolla på finland... dom är helt med i EU och EMU och inte fan har dom samma skit som här,, någon som handlat från LIDL? oj där fanns det ju SVENSKT kött till mycket billigare pris och bätre kvalitet, men hur kommer det sig? varorna kommer ju från utlandet..

Hur som helst så suger sverige, man födds med skulder som staten myglat fram...

Vi som är födda i sverige har feta skulder till staten fast vi inte har sett röken av pengarna, varför ska jag betala skatt för att dom kan bygga en moské för personer som inte är födda i sverige samt delar på statskulden? är det välfärd?

Hur säger jag upp min svenska medborgarskap? jag vill inte betala skatt, jag vill leva på socialbidrag ju.. men just fan, jag är ju en arbetsnarkoman... kanske jobba svart äh jag överlever

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns så sjuka idéer. Extra skatt för det går att göra olagliga saker? Få se nu... bil, vapen, skjuvmejslar (det går ju döda personer med sådana!!!).

De enda som kan behöva lite mer pengar är väll fattiga amatörartister. Och i hur stor uträckning är deras musik utsatt för piratkopiering, jämfört med totala piratkopieringen?
Vart går dessa saker till? Får artisterna det eller är det de så redan pengastinna skivbolagen?

Kan man ta upp det här i deklarationen tro

Politikerna vill göra allt för att Sverige ska gå totalt i konkurs!

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

"
Du är trött på sverige med andra ord... Allt i sverige är skit, kolla på finland... dom är helt med i EU och EMU och inte fan har dom samma skit som här,, någon som handlat från LIDL? oj där fanns det ju SVENSKT kött till mycket billigare pris och bätre kvalitet, men hur kommer det sig? varorna kommer ju från utlandet..

Hur som helst så suger sverige, man födds med skulder som staten myglat fram...

Vi som är födda i sverige har feta skulder till staten fast vi inte har sett röken av pengarna, varför ska jag betala skatt för att dom kan bygga en moské för personer som inte är födda i sverige samt delar på statskulden? är det välfärd?

Hur säger jag upp min svenska medborgarskap? jag vill inte betala skatt, jag vill leva på socialbidrag ju.. men just fan, jag är ju en arbetsnarkoman... kanske jobba svart äh jag överlever"

För det första var det ju väldigt intressant att allting är skit i Sverige men inte i Finland, kanske kan du förklara vad du menar med detta, att allting är skit känns lite för abstrakt för mig.
Sen anledning till att Lidl är så mycket billigare beror på att de handlar med enormt stora kvantiteter utan att för den skull erbjuda ett lika stort utbud. I andra ord Lidl är ett jätteföretag vars mål med varje etablering är att slå ut konkurenssen på lokal ort genom kraftigt pressade priser och därmed försöka tvinga konkurrenterna till konkurs, sen när de andra aktörerna på marknade kan man försiktigt börja höja priserna igen.

Du kan tycka vad du vill om att det byggs moskér och om statsskulden, men faktum är att i Sverige har byggts upp av utlänningar åren igenom, jag är övertygad om att det i din släkt säkert finns någon som invandrat från ett annat land. Ett annat faktum är att utan invandring så skulle inte det har landet har klarat sig under 50-60-talet och det kommer troligtvis inte klara sig utan invandring i framtiden heller, vi behöver helt enkelt mer arbetskraft.

Sen om du är missnöjd med hur det här landet styrs, prova att förändra något själv istället för att göra som en majoritet av svenskarna knyta handen i fickan och muttra "hur jävligt allting är" för dig själv! Vi har faktiskt fortfarande en demokrati, däremot är den i stor fara om man har en sådan inställning som du och många andra här.

MVH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vapo
...aj då!

Så då skulle en DVD-/+R skiva har en avgift på 117,5 kr.

Du har nog fått fel på en decimal.

0,25 öre per megabyte. Det går 4482 MB på en DVD-/+R.
4482*0,25 öre = 1121 öre = 11,21 kr.

Eller om man tror att en miljon byte är en MB så blir det 4700*0,25 öre = 11,75 kr i avgift.
För en DVD-RW/+RW blir det 31,37 kr eller 32,90 kr i avgift beroende på hur man räknar.
Priserna kommer alltså att fördubblas ungefär.
De lägger säkert moms på avgiften med...

Lindrigare än 10 kr per GB i alla fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maiawraith
"
Du är trött på sverige med andra ord... Allt i sverige är skit, kolla på finland... dom är helt med i EU och EMU och inte fan har dom samma skit som här,, någon som handlat från LIDL? oj där fanns det ju SVENSKT kött till mycket billigare pris och bätre kvalitet, men hur kommer det sig? varorna kommer ju från utlandet..

Hur som helst så suger sverige, man födds med skulder som staten myglat fram...

Vi som är födda i sverige har feta skulder till staten fast vi inte har sett röken av pengarna, varför ska jag betala skatt för att dom kan bygga en moské för personer som inte är födda i sverige samt delar på statskulden? är det välfärd?

Hur säger jag upp min svenska medborgarskap? jag vill inte betala skatt, jag vill leva på socialbidrag ju.. men just fan, jag är ju en arbetsnarkoman... kanske jobba svart äh jag överlever"

För det första var det ju väldigt intressant att allting är skit i Sverige men inte i Finland, kanske kan du förklara vad du menar med detta, att allting är skit känns lite för abstrakt för mig.
Sen anledning till att Lidl är så mycket billigare beror på att de handlar med enormt stora kvantiteter utan att för den skull erbjuda ett lika stort utbud. I andra ord Lidl är ett jätteföretag vars mål med varje etablering är att slå ut konkurenssen på lokal ort genom kraftigt pressade priser och därmed försöka tvinga konkurrenterna till konkurs, sen när de andra aktörerna på marknade kan man försiktigt börja höja priserna igen.

Du kan tycka vad du vill om att det byggs moskér och om statsskulden, men faktum är att i Sverige har byggts upp av utlänningar åren igenom, jag är övertygad om att det i din släkt säkert finns någon som invandrat från ett annat land. Ett annat faktum är att utan invandring så skulle inte det har landet har klarat sig under 50-60-talet och det kommer troligtvis inte klara sig utan invandring i framtiden heller, vi behöver helt enkelt mer arbetskraft.

Sen om du är missnöjd med hur det här landet styrs, prova att förändra något själv istället för att göra som en majoritet av svenskarna knyta handen i fickan och muttra "hur jävligt allting är" för dig själv! Vi har faktiskt fortfarande en demokrati, däremot är den i stor fara om man har en sådan inställning som du och många andra här.

MVH

känns som det är första gången på länge man hör nån vettig människa... det är ett jäkla massa gnäll från folk som inte kan ett smack om politik utan ser problemen och målar upp enkla lösningar till dem som om världen skulle vara svart och vit

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maiawraith
"
Du är trött på sverige med andra ord... Allt i sverige är skit, kolla på finland... dom är helt med i EU och EMU och inte fan har dom samma skit som här,, någon som handlat från LIDL? oj där fanns det ju SVENSKT kött till mycket billigare pris och bätre kvalitet, men hur kommer det sig? varorna kommer ju från utlandet..

Hur som helst så suger sverige, man födds med skulder som staten myglat fram...

Vi som är födda i sverige har feta skulder till staten fast vi inte har sett röken av pengarna, varför ska jag betala skatt för att dom kan bygga en moské för personer som inte är födda i sverige samt delar på statskulden? är det välfärd?

Hur säger jag upp min svenska medborgarskap? jag vill inte betala skatt, jag vill leva på socialbidrag ju.. men just fan, jag är ju en arbetsnarkoman... kanske jobba svart äh jag överlever"

För det första var det ju väldigt intressant att allting är skit i Sverige men inte i Finland, kanske kan du förklara vad du menar med detta, att allting är skit känns lite för abstrakt för mig.
Sen anledning till att Lidl är så mycket billigare beror på att de handlar med enormt stora kvantiteter utan att för den skull erbjuda ett lika stort utbud. I andra ord Lidl är ett jätteföretag vars mål med varje etablering är att slå ut konkurenssen på lokal ort genom kraftigt pressade priser och därmed försöka tvinga konkurrenterna till konkurs, sen när de andra aktörerna på marknade kan man försiktigt börja höja priserna igen.

Du kan tycka vad du vill om att det byggs moskér och om statsskulden, men faktum är att i Sverige har byggts upp av utlänningar åren igenom, jag är övertygad om att det i din släkt säkert finns någon som invandrat från ett annat land. Ett annat faktum är att utan invandring så skulle inte det har landet har klarat sig under 50-60-talet och det kommer troligtvis inte klara sig utan invandring i framtiden heller, vi behöver helt enkelt mer arbetskraft.

Sen om du är missnöjd med hur det här landet styrs, prova att förändra något själv istället för att göra som en majoritet av svenskarna knyta handen i fickan och muttra "hur jävligt allting är" för dig själv! Vi har faktiskt fortfarande en demokrati, däremot är den i stor fara om man har en sådan inställning som du och många andra här.

MVH

Tyvärr har jag en förmåga att missa något viktigt, men det verkar politiken också göra.

Ett mega miss blev just det där med utläningarna, dom jobbar också.

Som sakt så missa jag en hel del med min inlägg, sen att någon i min släkt har invandrat till sverige stämmer bra, päronen kom vid -70 talet då sverige skrek efter arbetskraft, och konstigt nog så utvandra min farfars fars morföräldrar till finland från sverige någon gång i slutet av 1800 talet..

Det är lite av så att jag är väldigt missnöjd med en del saker i sverige, typ när folke rösta nej till "EMU" så blev jag jäkligt missnöjd med folket, men det blir säkert bra ändå utanför valutan..

För det var ju bara omröstning om sverige skulle införa EURO som valuta, för vi är ju redan med i EMU, fast inte fullt ut nudå.

Det är dock vad jag tycker och känner, men det här med moskén är bara ett exempel, muslimér har samma rätt till en moské som en kristen har till en kyrka

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Hedersmedlem

puh, då har jag äntligen läst allt...

Först och främst tycker jag det är lite tråkigt att vissa har slagit ut mot "de rika jävla musikerna". Klart som fan att de skall ha betalt för sina alster! Problemet med den här beskattningsformen är bara att pengarna går till staten och antagligen skivbolagen (på något sätt). Endast en fjuttig del går till artisterna i form av STIM-pengar

Att inför en avgift på 0,7 eller 0,25 öre per ((1024^2)*8) bit (exakt en "mega"byte) är rätt befängt, speciellt när de applicerar det på flashminnen såsom minneskort och USB-minnen. Hårddiskar är lika knasigt, de dessa numera faktiskt är en vital del av en hemmadator (ja, jag vet att det går att boota utan.). Hela häxjakten på "De Onda Piratkopierarna" känns mest löjlig.
Jag läste lite på /. igår om hur SunComm övervägde att stämma en student som skrivit en avhandling om hur deras kopieringsskydd fungerar och stoppas (håll ner shift eller stäng av autorun, svårt va?). Stämma 12åriga flickor är också en höjdare. Varför görs inte det oftare?

Själv köper jag skivorna till de band jag vill stödja, vilket inte är många. Att betala 150-200kr för en CD-skiva är i min mening ganska befängt. Man kanske skulle ta reda på hur stor royalty bandet får för varje skiva och skicka det dubbla till dem, med ett brev som säger "Jag ville inte betala sjuka mängder pengar för en CD, så jag laddade ner er istället. Som tack för underbar musik skickar jag här dubbla gaget ni får för skivan.".? Inte uppskattat av skivbolagen, men banden får ju sina pengar...

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

Vad ska man säga? Idioter som stiftar idiotiska lagar.

http://protest.ath.cx

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
Du har nog fått fel på en decimal.

0,25 öre per megabyte. Det går 4482 MB på en DVD-/+R.
4482*0,25 öre = 1121 öre = 11,21 kr.

Eller om man tror att en miljon byte är en MB så blir det 4700*0,25 öre = 11,75 kr i avgift.
För en DVD-RW/+RW blir det 31,37 kr eller 32,90 kr i avgift beroende på hur man räknar.
Priserna kommer alltså att fördubblas ungefär.
De lägger säkert moms på avgiften med...

Lindrigare än 10 kr per GB i alla fall.

Åhhh...

läste det som 2,5 öre per MB ist för 0,25 öre per MB (och jag räknade på 4700 MB....).

Tack - nu är jag lugn igen!

Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Irlut
puh, då har jag äntligen läst allt...

Först och främst tycker jag det är lite tråkigt att vissa har slagit ut mot "de rika jävla musikerna". Klart som fan att de skall ha betalt för sina alster! Problemet med den här beskattningsformen är bara att pengarna går till staten och antagligen skivbolagen (på något sätt). Endast en fjuttig del går till artisterna i form av STIM-pengar

Varför ska musiker få alla dessa pengar de tjatar om då ? De gör knappast mer nytta för samhället ån någon annan. Det är bara en gammal rockstarattityd som skiner igenom.

edit: Maiawraith, det behövs fler som du på detta forumet.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk

Alltså har alla fattat att det är inte på pirat utan privatkopiering!! Har någon annan redan gjort en post angående detta så ursäkta mig isåfall...

Mvh John

Visa signatur

Piteborna äro djärva och starka män som dödar björnar och annat med bara händerna. De är ett vilt och trotsigt släkte, ättlingar till de grekiska gudarnas giganter - Petrus Stecksenius-Graan 1731

Permalänk
Medlem

sverige blir ännu stabilare..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malm
Vad ska man säga? Idioter som stiftar idiotiska lagar.

http://protest.ath.cx

Använd er av den här ni som misstycker se ovan + skriv ett brev till Justitiedepartementet registrator@justice.ministry.se

Skicka ett mail hit registrator@primeminister.ministry.se och berätta för fete göran vad Thomas Bodström håller på med = förlorar väljare

Spamma dom jävlarna >:)

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
Jag kommer att fortsätta beställa DVD-R från utlandet.
Är ju billigare redan idag att beställa från England.
Men frågan är om inte skatterna höjs inom hela EU, men kanske inte lika mycket som i Sverige.

Var köper du dom?
Bra pris?

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk

aaa kommer aldrig att funka elelr gå igenom

Visa signatur

Life is a bitch, fuck it.

Permalänk
Medlem

Nu snackade de om detta på TV3.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

på svt1 oxå kultur nyheterna tror jag det heter