Permalänk

Vattenkylning

Jag ska har tänkt att fixa vaten till burken och tittat lite på färdiga paket men frågar är om detta är något att ha eller ska man bygga ett på lösa grejer...

Jag vill ha detta paket för att överklocka och att det ska var tyst

Jag tackar för alla svar på förhand Mattias

Ps. Det är en Amd Barton 2500 som det gäller.. D.s

Visa signatur

Hetrometrus

Permalänk
Medlem

Ställer mig samma fråga som ovan.

Visa signatur

MacBook 2.0 C2D, Samsung 226bw and I love it.

Permalänk
Medlem

Färdiga paket är väldigt bekväma men du får ju den bästa prestandan med lösa delar. Rekommenderar dom här sakerna som finns på vcore.dk (närmaste stället just nu och snabb leverans)

White Water CPU 1/2"
Dtek NB 1/2"
Dtek GPU 1/2"
Dtek Pro-core med shroud 1/2"
Clearflex 1/2" med slangklämmor (ett måste med denna slang)
Papst 120mm

Och sen en Eheim 1250 pump till detta från seame.com som har gratis frakt och bra support.

Jag kör med just dom där grejerna i min burk, enda skillnaden är att jag har en tank också men det är absolut inget måste. Lättare utan tank, billigare, tar mindre plats och avluftar bara fint.

Edit: har inte GPU blocket Kanske blir ett senare inköp för min del.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk

Säääälla någon kunnig person, kan inte någon skriva en(ny) FAQ!!!

Visa signatur

AMD-XPm 2500+@3600+(Ba)@204*12 = 2459MHz|Egenbyggt vatten + 240 rad|1.93Vc|2*256 TMWB 11,2,2,2|2.8Vddr|AN7|sb-kyld,nb-zalman+60mm,MosFet flensar+40 mm|Ti4K2 @320/615|Prime95 stabilt 24/7! Tysssst.....

Permalänk

Re: Vattenkylning

Det är ju alltid bra att köpa paket när man är i nybörjarstadiet. sen när man lärt sig kan man ju gå ut och köpa lösa delar. men ett vattensystem håller ju rätt så länge...

jag köpte ett waterchill till min dator i somras, jag är helt okej nöjd. tempen sjönk 8grader vid fullload, plus att det blev lite tystare.

Men tyvärr så oväsnas pumpen i waterchill-paketet rätt mycket. har försökt dämpa ljudet genom att binda isolering runt, osv.

kan tyvärr inte sänka den för jag har inte tillräckligt stor låda(miditower) till en så stor tank.

Visa signatur

/Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience.
||ANTEC SONATA (380W)| E-Pox 8RDA3+| XP 2200+(T-bred)@2255 (205*11)| ATI Radeon 9600 128mb | 2*256MB PC3200 DDR Kingston| 2*160Gb Maxtor DiamondMax Plus 9 SATA 7200rpm (Raid 0) +2*60 IBM (Raid0) | Eheim 1048 CPU-Antarctica||

Permalänk

dom har väldigt bra paket på www.vcore.dk

Visa signatur

Asus Rampage Formula | Intel E8400 @ 3824mhz | Evga 9800GX2 | Mushkin 4gb pc6400 @ 1020mhz | Lian-li v1000 | Corsair TX750w| Samsung 959NF 19" CRT | Hitachi 160 sata + 160gb IDE|

Permalänk
Medlem

Hur är det att beställa från D-Tek´s hemsida då ?

Där kan man nämligen välja till att få Eheim 1250 till sitt paket.
249$ kostar ett paket där med White water block samt 1250, pro core osv..

Åker man på höga fraktkostnader osv ?

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Medlem

249$+frakt+tull+svensk moms=mycket.
USA kör fö. med 120V system, så den passar ändå inte på det svenska elnätet.

Visa signatur

The difference between stupidity and genius - the latter has limits

Permalänk

Frågan är vilket av alla färdiga paket man ska ta om man kan tänka sig att lägga 2500 kr för vatten till datorn...
Eller vad man ska välja i lösa delar, jag har en Eheim 1250 för jag håller på mycket med akvarie .....

Visa signatur

Hetrometrus

Permalänk
Antielefant

Kör personligen waterchill, dock bara nb och cpu-kylarna, men är helnöjd med det.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hetrometrus
Frågan är vilket av alla färdiga paket man ska ta om man kan tänka sig att lägga 2500 kr för vatten till datorn...
Eller vad man ska välja i lösa delar, jag har en Eheim 1250 för jag håller på mycket med akvarie .....

Men har du redan en 1250 så ser jag inget hinder för att ta paketet jag skrev

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk

Ja det är sant, jag får ta och titta på detta en gång till....
Jag måste fråga hur lyckas man att skruva upp en amd 2500 till 2500 mhz????

Jag tackar för alla tips hur man får ut så mycket som möjligt av en AMD Barton 2500 med vattenkylning

Visa signatur

Hetrometrus

Permalänk

Jag förstår inte varför du ska välja en eheim 1250...
Det är tre nackdelar med eheim 1250, för det första så är det en jävligt gammal pump med många dåliga sidor, bla så sitter det en magnet(eller något sånt) i den som gör att pumpen kanske går som den ska i ett halvår, sen börjar den krångla.
Och för det andra så är jag övertygad om att den pumpar för mkt vatten, det hinner inte kylas ner i radiatorn ordentligt, vilket inte ger någon temperaturminskning... samt det låter rätt mycket eftersom den pumpar så mycket.

Om jag vore du så skulle jag beställa swiftech:s vattenpaket från overclockers.se och fråga ifall du får byta ut swiftechpumpen mot en eheim 1048 (swiftech pumpar också jävligt mkt och därav hög ljudnivå.

Eheims 1252 (har jag för mig) är en förbättrad version av 1250 där magneten är åtgärdad, men ljudnivån är kvar...

Hoppas du får lite klarhet i vattenträsket

Visa signatur

Life is simple, make it hard.
2500+@2559mhz(232x11) - 2x256 - Ati Radeon 9800NP - Abit nf7-s 2.0 - 2x120gb - Vattenkylning@cpu/gpu
**19" TFT**

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zevon
249$+frakt+tull+svensk moms=mycket.
USA kör fö. med 120V system, så den passar ändå inte på det svenska elnätet.

Om jag inte missminner mig så kör dom samma princip på elnätet som våra grannar i norge gör ?
alltså 2 faser 120 v, funkar fin fint med svenska nätet, iallafall det som jag provat i deras kontakter hittils

Visa signatur

Kompressor/Phasechange kylning, kommentarer ider och tankar är vällkomna via mail zejtan@techsweden.org http://www.techsweden.org/viewforum.php?f=29
ZejtaN Goes Direct Dye !
http://www.techsweden.org/forum/viewtopic.php?t=49483

Permalänk
Medlem

MCW5000A
Hydor H20
ICE Pro
Swiftech kopplingar

ca 1500 på gtek.se + ~150 spänn för fem meter slang på clas ohlsson

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
MCW5000A
Hydor H20
ICE Pro
Swiftech kopplingar

ca 1500 på gtek.se + ~150 spänn för fem meter slang på clas ohlsson

Detta låter inte fel.....

Visa signatur

Hetrometrus

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jesper@kramas.ne
Jag förstår inte varför du ska välja en eheim 1250...

Och för det andra så är jag övertygad om att den pumpar för mkt vatten, det hinner inte kylas ner i radiatorn ordentligt, vilket inte ger någon temperaturminskning... samt det låter rätt mycket eftersom den pumpar så mycket.

jadu... det där håller jag inte med om, det spelar inte så stor roll hur mycket vatten en pump pumpar. Okej, det ska ju inte vara en liter/tim eller 1500L/min. men är det mellan 7-12/min så spelar det ingen roll.
att vattnet inte är så lång tid i radiatorn spelar ingen roll då det inte befinner sig i blocket så länge heller. alltså det hinner blocket kyla ner den lilla värme som vattnet får under den korta tid det är i blocket/en.

Visa signatur

/Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience.
||ANTEC SONATA (380W)| E-Pox 8RDA3+| XP 2200+(T-bred)@2255 (205*11)| ATI Radeon 9600 128mb | 2*256MB PC3200 DDR Kingston| 2*160Gb Maxtor DiamondMax Plus 9 SATA 7200rpm (Raid 0) +2*60 IBM (Raid0) | Eheim 1048 CPU-Antarctica||