Har någon tillverkat ett bra mIRC Script?

Permalänk
Medlem

Har någon tillverkat ett bra mIRC Script?

Jag har just nu originalet av mIRC och det gillar inte jag...för jag vill ha så att det "connectar" till en speciell server vid start även kanal. Men jag vill också ha så man ser när någon skrev något. Det skulle givetvis vara kul med små andra funktioner med.

Permalänk

on *:start:{ connect irc.server.nu }
on *:connect:{ join #kanal1,#kanal2,#kanal3 }

Lägg ovanstående i remote.
www.mircscripts.org har bra script att tanka hem.

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk
Medlem

De funktioner du vill ha finns redan i mIRC.

Permalänk
Medlem

Som Malm säger kan du ställa in detta i mIRC utan något script.

Permalänk
Medlem

http://www.extreme-script.net/ Yeah baby!

Annars funkar irssi i en screen på ett shell jävligt bra..

Permalänk
Medlem

www.nnscript.de är helt ok

Visa signatur

Heavily armed, easily bored and off my medication.

Permalänk
Medlem

www.mircscripts.org har scripts .. sen är ju klassikern www.mircx.com bra oxo Dock är det som de andra säger, det finns redan i mirc. Om jag vore du skulle jag lära mig att scripta själv, joina #mirc på EFNet(finns säkert på andra nät oxo) och fråga efter scripting-howto's. Jag har gjort ett script själv, men det var längesen, dock var det roligt att göra. Finns t.o.m. folk som använder det.. fattar inte varför dock, eftersom det suger ;P
http://flgrn.cjb.net/ för er som vill ha skiten Och klaga på att inget funkar är ingen idé, för jag tänker inte fixa nåt

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
www.mircscripts.org har scripts .. sen är ju klassikern www.mircx.com bra oxo Dock är det som de andra säger, det finns redan i mirc. Om jag vore du skulle jag lära mig att scripta själv, joina #mirc på EFNet(finns säkert på andra nät oxo) och fråga efter scripting-howto's. Jag har gjort ett script själv, men det var längesen, dock var det roligt att göra. Finns t.o.m. folk som använder det.. fattar inte varför dock, eftersom det suger ;P
http://flgrn.cjb.net/ för er som vill ha skiten Och klaga på att inget funkar är ingen idé, för jag tänker inte fixa nåt

mircx.com är inge bra då scripten på den sidan inte är kontrolerade..

Ett script som är ganska användbart annars är:

on :*TEXT:*:#:{
if ($me1 isin $1-) { echo -a $nick sajustditt namn i $chan $+ ... }
}

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk

orka med såna man laddar hem....man vettefasiken vad de har lagt in i det scriptet, alla som kan lite om mirc kan typ göra ett script så att man kan utföra vilket kommando som helst på en person som har skrivit in ett speciellt script i sin remote. Så ha vanliga mirc och lär dig det du vill göra. Scripta i mirc är inte speciellt svårt.

EDIT: för att automatiskt joina kanal när du startar mirc (eller utföra något kommando överhuvudtaget (tex auth'a dig)) är det bara att lägga det i din perform. alt+o > irc > perform typ, minns inte riktigt . Se bara till så att du inte delar mirc-mappen på DC eller nåt om du har din auth etc i den, hehe.

Visa signatur

Moderkort: Epox 8rda+ nforce2 rev2.1 CPU: Athlon XP 2400+ Minne: 2*Twinmos 256mb 400MHz
Grafik: Leadtek GeForce 6800 LE Hårddisk: Maxtor Diamondmax Plus9 SE (80 GB + 160 GB)

Permalänk
Medlem

ok...tack alla för att nu svarade, jag skall nu ta en titt på alla länkar (t.o.m ditt script filigran).
jag kommer nog i alla fall försöka scripta själv eftersom de jag hittar har inte de funktioner som jag vill ha (de kanske har de men då måste man ställa in massa saker och det kan jag inget om)

Permalänk

gör det, posta här om det är något du fastnar på så kan jag försöka hjälpa dig.

EDIT: ändrade meningsuppbyggnaden, lät bögigt

Visa signatur

Moderkort: Epox 8rda+ nforce2 rev2.1 CPU: Athlon XP 2400+ Minne: 2*Twinmos 256mb 400MHz
Grafik: Leadtek GeForce 6800 LE Hårddisk: Maxtor Diamondmax Plus9 SE (80 GB + 160 GB)

Permalänk
Hedersmedlem

nån som vet vart jag kan få tag på nbs-irc? deras officiella hemsida funkar inte...
annars brukar jag använda NoNameScript men nu vill jag ha nbs-irc...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geil
mircx.com är inge bra då scripten på den sidan inte är kontrolerade..

Ett script som är ganska användbart annars är:

on :*TEXT:*:#:{
if ($me1 isin $1-) { echo -a $nick sajustditt namn i $chan $+ ... }
}

Bättre att sätta highlight på $me.

Och alla, snälla strunta i att ladda hem stora script, de är bara jobbiga.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

damme, beror väl på om man aktiverar eller använder de jobbiga funktionerna?
T.ex NNScript har många funktioner som är trevliga på klientsidan eller vad man ska säga, jag använde inte de jobbiga broadcast-funktionerna när jag körde på mIRC + NNScript, så hur påverkade det andra?

Permalänk

Funktionerna ar inbyggda och gar inte att ta bort om man inte kan spraket och kan ta bort dem i mircmappen. Forovrigt sa tycker iaf jag att det ar extremt storigt nar nan stanger mirc da det star : (NBS-IRC wwwblabla.com : nick has quit irc) eller nat i den stilen. Om det var det du menade med "broadcast-funktionerna" sa ursaktar jag. Det finns annars en massa annat dar de har smugit in lite "reklam" eller vad man ska kalla det, i info bla har jag for mig.

EDIT: andrade lanken, skulle inte vara en lank utan bara en parallel

Visa signatur

Moderkort: Epox 8rda+ nforce2 rev2.1 CPU: Athlon XP 2400+ Minne: 2*Twinmos 256mb 400MHz
Grafik: Leadtek GeForce 6800 LE Hårddisk: Maxtor Diamondmax Plus9 SE (80 GB + 160 GB)

Permalänk
Medlem

Ja, göra sitt eget script är bäst. Dels får man lite programmeringskunskap, lär sig de logiska funktionerna m.m.(om man inte kan dem innan vill säga), lär sig att använda if/else/elseif osv, vilket kan vara bra om man ska gå någon datorteknisk linje på gymnasiet, eller i övrigt är intresserad av programmering och vill lära sig. Scripta mirc tar ju inte direkt lång tid att lära sig. Man kan ju kolla på de flesta kodsnuttarna i vilket script som helst och se hur de gjort, och förstå lite hur det funkar. Och är det något som verkar konstigt så finns ju /help, som går igenom allt man behöver veta. Men om man är en "vanlig användare", som inte vill lära sig att scripta eller greja så är det ju bra med färdigskrivna scripts. Jag håller med, reklam är jobbigt, och folk som lägger in reklam i sina quits, awayer(som för övrigt suger hårt, de publika d.v.s.), mp3-ads(som oxo suger, ingen bryr sig om vad folk lyssnar på, vill nån veta får de väl fråga) o.s.v. förstår jag mig inte på.. ingen som använder scriptet bryr sig om det står "by gunnar, copyright 2000-2003" överallt. Släng in en 'help' eller 'about' där folk får läsa om vem som gjort scriptet, vilka funktinoer det har, changelog och även copyright, url osv. (jag har själv reklam i mitt script, på min away.. fattar inte riktigt varför, men knappt nån vet om mitt script, så jag orkar inte ändra. Tror t.o.m det finns en "turn public away msg off"-knapp nånstans, vilket ju är bra, det borde alla ha om de tvunget ska ha public away).

Men som många andra sagt, det mesta finns redan inbyggt i mirc. Det enda jag saknar är en awaylog, men det tar ju inte många minuter att skriva en sån.

(fattar inte att jag orkar skriva så mycket.. )

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

LordSixten:
"blahblah has quit IRC" är ett s.k "quit message", och går att ställa in (jag ändrade mitt till ett enkelt "Quit"), utöver det så är det ingen funktion som skickar ut spam eller dylikt om man inte säger åt dem att göra så, någonting jag inte gjorde. Iaf inte i NNScript.

Jag använder i vilket fall inte mIRC längre

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KTottE
LordSixten:
"blahblah has quit IRC" är ett s.k "quit message", och går att ställa in (jag ändrade mitt till ett enkelt "Quit"), utöver det så är det ingen funktion som skickar ut spam eller dylikt om man inte säger åt dem att göra så, någonting jag inte gjorde. Iaf inte i NNScript.

Jag använder i vilket fall inte mIRC längre

KTottE:
Snälla förklara inte för mig vad ett quitmessage är, jag vet mycket väl vad det är ^^
Ok, nu vet jag inte riktigt hur det är med nbs (har aldrig haft det och kommer inte ha) så det kanske inte är inbyggt utan kanske bara en inställning som du säger men jag märker väldigt ofta på irc att det står "nbs-irc" i quitmsg, awaymsg, "tack för op"msg, ETC! och det är väldigt störande tycker jag.

Visa signatur

Moderkort: Epox 8rda+ nforce2 rev2.1 CPU: Athlon XP 2400+ Minne: 2*Twinmos 256mb 400MHz
Grafik: Leadtek GeForce 6800 LE Hårddisk: Maxtor Diamondmax Plus9 SE (80 GB + 160 GB)

Permalänk
Medlem

kan inte någon erfaren hjälpa mig ( alla verkar det som ) och göra ett litet enkelt script som gör så att alla i kanalen får olika färger på sina namn varje gång man "connectar" dit plus att jag vill ha så man kan se när medelandet blivit skrivit...

vore väldigt tacksam om ni hjälpte mig ( är ny på dessa områden (animerar bara (lite)))

Permalänk
Medlem

LordSixten, än en gång: FUNKTIONER som man stänger av eller på, det är inte scripten i sig som automatiskt spammar ut detta, det är användarna.

Permalänk
Medlem

Zelloxy: Vill du ha ett script som, när du skriver /j #kanal och nån skriver någonting, gör att <nick> blir olika färg varje gång? Grönt första gången, när du går ur kanalen och går in i den igen ska <nick> bli rosa?
"Jag vill sen är meddelandet blivit skrivet." - timestamp? /timestamp on och sen /timestamp HH:nn (tror jag det är, annars finns det en söt /help /timestamp där det antagligen står, eller så går du in i options(alt+o) och kollar, HH == 24 timmar, nn == minuter. Står oxo i hjälpen vad de olika gör(finns även timezone, sekunder, am/pm osv)).

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KTottE
LordSixten, än en gång: FUNKTIONER som man stänger av eller på, det är inte scripten i sig som automatiskt spammar ut detta, det är användarna.

ok, jag antydde aldrig det i senaste inlägget, bara att jag tyckte det var extremt störande att man såg att folk hade det så, och i så fall så antingen vet/kan/orkar de inte ta bort det.

Visa signatur

Moderkort: Epox 8rda+ nforce2 rev2.1 CPU: Athlon XP 2400+ Minne: 2*Twinmos 256mb 400MHz
Grafik: Leadtek GeForce 6800 LE Hårddisk: Maxtor Diamondmax Plus9 SE (80 GB + 160 GB)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zelloxy
kan inte någon erfaren hjälpa mig ( alla verkar det som ) och göra ett litet enkelt script som gör så att alla i kanalen får olika färger på sina namn varje gång man "connectar" dit plus att jag vill ha så man kan se när medelandet blivit skrivit...

vore väldigt tacksam om ni hjälpte mig ( är ny på dessa områden (animerar bara (lite)))

btw sry för 2 inlägg kom på det sen.
När man hör sånt här är det i princip omöjligt att göra ett script som passar eftersom förklaringarna på vad det ska göra är så korta. Det är som att säga "jag vill ha en bil som går i 200km/h, här har du en motor och några hjul, bygg ihop den åt mig!". Specifiera lite mer vad exakt du vill ska hända. Ska namnen färgas i nickboxen eller bara när de säger något i kanalen, när ska de "byta" färger?, bra om du ger en andledning till varför du vill ha ett sånt script, vad du ska använda det till, så känner man sig lite mer motiverad , när du säger att du vill se meddelandet är det bara när en person i den kanalen säger något eller vill du ha det i alla kanaler som en inställning? Se filigrans inlägg för timestamp grejen.

Visa signatur

Moderkort: Epox 8rda+ nforce2 rev2.1 CPU: Athlon XP 2400+ Minne: 2*Twinmos 256mb 400MHz
Grafik: Leadtek GeForce 6800 LE Hårddisk: Maxtor Diamondmax Plus9 SE (80 GB + 160 GB)