Permalänk
Avstängd

Codecs?

När jag öppnar en filmfil står det någonting om att jag inte har rätt codecs. Jag har provat att installera diverse olika men utan resultat så jag undrar om det finns någon codecpack som gör att man kan öppna alla filmer?

Permalänk

Själv kör jag 3st olika paket och har faktiskt klarat alla filmerna än så länge. Paketen är:

Divx 5.02 (äldre version) Grunden för codecsen www.divx.com
NimoLightPack Med AC3ljud och lite annat smått o gott
XviDLightPack För XviDfiler

Dessa fanns då på http://www.divx-digest.com leta runt där så skall de nog finnas. Lycka till!

/Bobby_Digital

Visa signatur

| Antec Sonata | Zalman 7000A CU | Asus P4C800 Deluxe | P4 2.8 Prescott | 1GB Kingston RAM | 2st WD200GB SATA, 1st WD250GB IDE, 1st Seagate 120GB IDE | NEC 2510 |

Permalänk
Hedersmedlem

Behöver man något mer än http://ffdshow.sourceforge.net/ och http://ac3filter.sourceforge.net/? Jag har då aldrig behövt det.

Permalänk
Medlem

Håller med Quizor. Inget mer än ffdshow och ac3filter behövs..

Visa signatur

"Anyone who puts a small gloss on a fundamental technology, calls it proprietary, and then tries to keep others from building on it, is a thief."
-Tim O'Reilly "http://iiice.net/~ice/stuff/secret_msg.wav" - who?

Permalänk
Medlem

Jag har behövt mer än ffdshow, faktum är att när jag tog bort de igår så funkade allting perfekt. Speciellt anime har numera börjat använda nya "Container" format såsom MKV och OGM, och då har FFdshow fukkat upp det rejält.
Leta reda på en mediespelare som heter VLC/video lan, spelaren må vara ful som stryk men den har alla möjliga codecs inbyggt i sig så man slipper slöa datorn med en massa skit som nimo mm installerar... Nackdelen är dock att man låser sig till VLC och det går inte att spela upp filerna med något annat program...

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Eller så skaffar man sig en moddad xbox o sen bryr man sig inte mer Bara att sitta i soffan o sen streamar man över skiten via LANet och behöver aldrig tänka på codes

Bara ett tips

/Bobby_digital

Visa signatur

| Antec Sonata | Zalman 7000A CU | Asus P4C800 Deluxe | P4 2.8 Prescott | 1GB Kingston RAM | 2st WD200GB SATA, 1st WD250GB IDE, 1st Seagate 120GB IDE | NEC 2510 |

Permalänk
Medlem

Känns nödvändigt att köpa en xbox bara för att kolla på film?

Visa signatur

Goatpower.Se | DayofDefeat.Nu | DayofDefeat.Net
HDTV für die ganze familie!

Permalänk
Medlem

Annars kör man videolan utan ett enda codec som tar precis ALLT!
Den är gratis och den tar alla subbar utan att installera VobSub eller dylikt. Det är litet, drar lite minne och kräver inte mycket av datorn, jag har kört den ett bra tag nu och kan inte tänka mig att installera nåt annat i datorn!

http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html

Visa signatur

[Clear-Host]

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som har testat Videolan? och kan komma med lite åsikter.

Har en helt ny XP installation på min dator och behöver codec och en uppspelare vad tycker ni jag ska ha? vill inte ha massa codec som drar ner prestandan och gör datorn allmanänt slö. Vill kunna kolla dvd svcd divx osv.

Visa signatur

Mvh Adam
Laptop MacBook Pro, Htmac Mac mini, Barndator iMac G5, iPod mini, iPod Nano
"They have the Internet on computers, now?" Homer Simpson

Permalänk
Citat:

Känns nödvändigt att köpa en xbox bara för att kolla på film?

Nu finns det ju andra saker man kan ha den till också och som sagt det var enbart som ett litet tips i förslagsdjungeln.

Visa signatur

| Antec Sonata | Zalman 7000A CU | Asus P4C800 Deluxe | P4 2.8 Prescott | 1GB Kingston RAM | 2st WD200GB SATA, 1st WD250GB IDE, 1st Seagate 120GB IDE | NEC 2510 |

Permalänk
Medlem

GSpot kan rapportera vilken codec man behöver.

Permalänk
Medlem

Vilken codec eller spelare behöver man då man får en grön bild och bara ljud??
GSpot säger att jag redan har alla codecs som jag behöver men det fungerar ändå inte...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gussan
Annars kör man videolan utan ett enda codec som tar precis ALLT!
Den är gratis och den tar alla subbar utan att installera VobSub eller dylikt. Det är litet, drar lite minne och kräver inte mycket av datorn, jag har kört den ett bra tag nu och kan inte tänka mig att installera nåt annat i datorn!

http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html

Slipp codecs...

Visa signatur

[Clear-Host]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adl
Är det någon annan som har testat Videolan? och kan komma med lite åsikter.

Har en helt ny XP installation på min dator och behöver codec och en uppspelare vad tycker ni jag ska ha? vill inte ha massa codec som drar ner prestandan och gör datorn allmanänt slö. Vill kunna kolla dvd svcd divx osv.

Jag har det endast för att titta på filmer i mkv format. Spelarn ser mäkta ful ut även med skins, och nu vet jag inte ifall det är mkv formatet eller om det är spelarn som är knas men filmerna hackar något så jävligt på min htpc, medans de går utmärkt att spela upp filmerna i zoomplayer. Men den bästa fördelen är att den tar alla codecs och du behöver inte installera något i systemmapparna vilket gör att spelarn funkar utmärkt hos användare som är begränsade tex i skolorna....

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adl
Är det någon annan som har testat Videolan? och kan komma med lite åsikter.

Videolan är grym. Den spelar upp allting jag testat. Dessutom tar den DVD och SVCD. Tror inget annat gratisprogram klarar det.

Den drar extremt lite CPU. Mina föräldrar har en Celeron 300A@450 och med videolan kan man spela upp alla DivX-filmer som finns. Med alla andra spelare hackar DivX-filmer som är krävande på den burken.

Videolans GUI är inte mycket att hurra för, men det fungerar.

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobby_digital
Eller så skaffar man sig en moddad xbox o sen bryr man sig inte mer Bara att sitta i soffan o sen streamar man över skiten via LANet och behöver aldrig tänka på codes

Bara ett tips

/Bobby_digital

Så det sitter nån magisk allround-codec i Xboxen som klarar alla nuvarande och framtida format?

En kompis till mig har en Xbox som han använder för att kolla på film och han är jättenöjd med den, men han håller med om att en riktig dator ger mer flexibilitet. Det finns vissa saker som ännu inte funkar så bra med Xboxen och PCn kommer alltid att ligga ett steg före, iom att formaten man tittar på främst är tänkt att spelas upp på en PC och det utvecklas mest för PCn.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |