Permalänk

Ang. Gfx klockning

jag har nu sökt och sökt och så har jag även sökt ... men hittar inte... så därför får jag fråga er som kan lite mer om det här....

håller på och leker lite med mitt r9800pro lite .... och så kommer vi till dom två frågorna.

1. finns det något sätt att ta reda på core clock bör ligga runt...? ( förutom att det hänger sig?) mem clock märker man ju på en massa grafiska fel

2. agp volt. hjälper det att höja detta något ?

Visa signatur

When you dream, There are no rules, People can fly
A64 3700+ SD | 7800GTX | Bh-5 2048mb | 3dmark05: 8572 | org. väntar på nya block

Permalänk
Medlem

1. höj lite i taget och kör krävande speltester (ej 3dmark01, för klent) för varje höjning. jämför resultaten och när det hänger sig klocka ner. när du tror att du hittat en stabil core-hastighet loopa testet en massa gånger och se om det går bra.

2. agp-volten hjälper inte mig att klocka något alls, ditt kort har ju dessutom extern ström så jag skulle bli mycket förvånad om det hjälpte

Permalänk

ok. vad är ett bra bench. prog. då ? som är tungt. 3dmark03? codecreatures ? ( stavning?) gärna ett som pressar cpu:n oxo pga av att jag kör h20 och har kör både cpu:n och gpu:n på samma radiator...

Visa signatur

When you dream, There are no rules, People can fly
A64 3700+ SD | 7800GTX | Bh-5 2048mb | 3dmark05: 8572 | org. väntar på nya block

Permalänk
Medlem

3dmark03 funkar nog...men se till att köra på högsta kvalitet och med AA och Ansi. filtrering på

edit...du kan ju alltid köra prime i bakgrunden för att stressa processorn också. det e inget problem att köra båda samtidigt. det gör jag när jag ska stabilitetstesta datorn

Permalänk

ok testat lite nu ... har bara ett prob .... går jag över 400 på gpu:n så får lite texture fel .. 2 andra demot när dom åker i hisen blir små runda prickar på gubbarna .. så 420 kan jag inte köra ..... blir väll för mycket med både cpu, gpu, och NB på en heatercore med papst på 7v. tucker dock att jag borde kunna få mer... har ju dock varit ute efter få en tyst dator.... men som sagt tycker det borde kunna få bättre kylning än vad man får med org. fläkten på´. någon som har något förslag .....

har kopplat så här. tank->pump->gfx->radiator->cpu->NB

EDIT: blir som döda pixlar ... den ritar inte ut ... bara svarta hål lite här och där ....

Visa signatur

When you dream, There are no rules, People can fly
A64 3700+ SD | 7800GTX | Bh-5 2048mb | 3dmark05: 8572 | org. väntar på nya block