Permalänk

jag vill bara se resultatet

Visa signatur

Mobo: Gigabyte GA-EX58-UD5, X58 CPU: Intel Core i7 920 Quad Processor Mem: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 6GB GPU: 2x Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB PhysX Windforce3 SLI Lagring: OCZ Vertex2 60gb&120gb (1TB Storage WD) @ Corsair 800D

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Då reder vi ut detta

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tumvante
ltie off men... Varför dumpa zerofan!? Det som är så snyggt!

[ot] Därför att jag tycker mitt nuvarande projekt är snyggare [/ot]

Permalänk
Medlem

men inte lika tyst

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

Re: PaNiC

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabbax
Istället för att bra säga:"Snyggt . Men godset skulle varit lite tjockare." Kan du väl utveckla dig lite mer. Är det själva botten som ligger an mot CPUn du syftar på? ellerBotten som ligger an mot VPUn?...Eller tom Rör-godstets tjocklek?...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Varför? Vad säger dina termodymiska kunskaper om det?

Mina ringa kunskaper i termodynamik säger att tjockare väggar i ett rör leder bättre än tunnare väggar i ett rör. Vad jag menar är att röret skulle ha tjockare väggar. Naturligtvis finns det en optimal tjocklek i hänsyn till både ledningsförmåga och termisk resistans. Den får någon annan räkna ut. Jag har bara läst fysik A :).

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem

Fan va coolt Lycka till

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Re: PaNiC

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaNiC
Mina ringa kunskaper i termodynamik säger att tjockare väggar i ett rör leder bättre än tunnare väggar i ett rör. Vad jag menar är att röret skulle ha tjockare väggar. Naturligtvis finns det en optimal tjocklek i hänsyn till både ledningsförmåga och termisk resistans. Den får någon annan räkna ut. Jag har bara läst fysik A :).

Det är ju onödigt att låta väggarna kylas ner en massa när det inte är dom som är i kontakt med kärnan. Bästa vore med ett material som inte leder värme alls. Eller vakum.

Permalänk
Medlem

Instämmer..det blir nästa projekt:)

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: PaNiC

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Det är ju onödigt att låta väggarna kylas ner en massa när det inte är dom som är i kontakt med kärnan. Bästa vore med ett material som inte leder värme alls. Eller vakum.

Du vet hur en kylfläns fungerar? Bra. Tjockare gods ger kvävet större yta att kyla på eftersom att värmen leds upp i röret bättre.

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: PaNiC

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaNiC
Du vet hur en kylfläns fungerar? Bra. Tjockare gods ger kvävet större yta att kyla på eftersom att värmen leds upp i röret bättre.

Och du tror att om du kyler röret längst upp så värms hela kopparröret upp lika fort överallt? Det gör det inte.

Permalänk
Medlem

förstår bara inte, ska du springa och fylla på rören med kolsyreisen var 5:e minut ?

eller ska du kyla isen med pelt också

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
förstår bara inte, ska du springa och fylla på rören med kolsyreisen var 5:e minut ?

eller ska du kyla isen med pelt också

han kommer fylla på den lite då och då, det verkar som det logiska

Permalänk
Medlem

Vad é det här för skumt?

Vad är det för mening med denna kylning när man bara kan köra 30 s innan man måste låta det kylas igen, och måste fylla på grejer hela tiden?

Varför? Vad är det för kul å överklocka jätte mycke i 30 s?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnakeEye
Vad é det här för skumt?

Vad är det för mening med denna kylning när man bara kan köra 30 s innan man måste låta det kylas igen, och måste fylla på grejer hela tiden?

Varför? Vad är det för kul å överklocka jätte mycke i 30 s?

ja det är det jag också undrar över. Idén är inte ny bara det att ingen har orkat forsätta med den när de inser att man måste springa där och fylla på

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Men killar......

Permalänk

Man får väll ha någon som fyller på (kompis).
När får vi se lite resultat?

Visa signatur

GIGABYTE GA-990XA-UD3 | Phenom2 X2 550 @ X3 | CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ | XFX Radeon HD4870 1GB | 1*1000, 1*3000, 2*500 diskar

Permalänk
Medlem

Sen kör vi på helium eller ? Ser riktigt grymmt ut, får se dina resultat sedan, synd bara att det inte är så praktiskt, man får nöja sig med phased vapor själv tillsvidare, hursomhelst, lycka till!

Visa signatur

Antec P-One P160 | Cheiftech 360W | Abit NF7S-2.0 | AMD XP-M 2400+ | 2x 256mb ADATA PC3200 Winbond BH-5 | Sp-97 (Vantec Thermalflow) | Leadtek GeForce 4 Ti4400 | Pioneer 5.1 THX (ext. förstärkare) | Intellimouse 3.0 + Logitech SE Keyboard | WDD S-ATA 40GB, Samsung S-ATA 160 Gb| P95 Stable

Permalänk

Intressant intressant, lycka till gabbax hoppas på att få se fina resultat, håller OC SM på i år igen eller ?
I fall det är en ny omgång i år så kan ju någon förklara för SnakeEye varför man gör detta

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snurrig_kille
Intressant intressant, lycka till gabbax hoppas på att få se fina resultat, håller OC SM på i år igen eller ?
I fall det är en ny omgång i år så kan ju någon förklara för SnakeEye varför man gör detta

SM håller på till den 31:a

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
SM håller på till den 31:a

Då kanske man har lite tid på sig att komma in i leken eller man måste ha anmält sig tidigare ?

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snurrig_kille
Då kanske man har lite tid på sig att komma in i leken eller man måste ha anmält sig tidigare ?

kolla på nordichardware.se

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: PaNiC

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Och du tror att om du kyler röret längst upp så värms hela kopparröret upp lika fort överallt? Det gör det inte.

Nej det vet jag väl för bövelen.

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem

benchat någe ännu?

Visa signatur

Core 2 Duo T7200, 2048MB 667mhz, ATI x1700

Permalänk
Medlem

vi vill se vi vill se !!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zi0n
vi vill se vi vill se !!!

JAG ME

Visa signatur

GIGABYTE GA-990XA-UD3 | Phenom2 X2 550 @ X3 | CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ | XFX Radeon HD4870 1GB | 1*1000, 1*3000, 2*500 diskar

Permalänk
Medlem

men snälla nån, släpp surret nu...spekulationer kan ni hålla tyst om. -25 på procesorn..max me promme va -18.

o ja klart man måste fylla på, det är juh det som är grejen....

Om du/ni inte visste så finns det folk so "brinner" för dessa saker tex jag. e totalt ointresserad av spel osv.s

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk
Medlem

Varför låter man inte Torrisen ha direkt kontakt med cpu coren? Lovar att det finns någon bra anleding.. Jag kan bara inte komma på den Samma sak gäller när man håller på med flytande kväve och andra kylningsmetoder.. Varför har man kylfläns?

edit: stavfel

Permalänk
Medlem

Flytande kväve direkt på kärnan hade nog resulterat i en sprucken kärna. Torris: Antagligen för att det måste blandas med etanol och det hade nog blivit omständigt utan en sorts behållare.

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem

är inte 1cm tjock botten lite väl tjockt?
lycka till med ditt OC project men nu förväntar jag mig fina resultat från dig

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Lasse, tack, för att du förväntar dig bra ressultat...Men det kan jag inte ge dig/alla andra då allt e knas.

Nej, den är inte för tjock, vad alla andra än säger i tråden har dom så katastrofalt fel, den e pefekt...satan i gatan perfekt:)....

God Jul o happu OC

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabbax
Lasse, tack, för att du förväntar dig bra ressultat...Men det kan jag inte ge dig/alla andra då allt e knas.

Nej, den är inte för tjock, vad alla andra än säger i tråden har dom så katastrofalt fel, den e pefekt...satan i gatan perfekt:)....

God Jul o happu OC

jag litar på dig och hoppas att dina problem lösersig

EDIT: en sak jag tänkte på skulle det inte gå och blanda Ln2 kolsyreis och etanol? om det funkar så skulle man ju få en ganska "behaglig" temp alltså inte för kall eller inte för varm, aja en fundering bara

Visa signatur

Blank