Permalänk
Medlem

Bästa moderkort för Socket A?

Hilfe bitte, jag ska välja nytt moderkort åt min bror, fördel om det inte kostar för mycket, han behöver inte massa avancerade funktioner, inbyggt ljud är relativt viktigt dock.

Permalänk
Hedersmedlem

Ett nforce2 med Soundstorm är ett givet val tycker jag. Jag skulle välja Asus A7N8X Deluxe rev2, men de finns även andra kort som är något billigare. Men se till att få ett kort med Soundstorm.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Ok tackar.

Permalänk
Medlem

Jag ska bygga en AMDmaskin snart och tänker använda ett Soltek SL-75FRN2-L. Verkar fint i de flesta tester iaf.

Kostar 700 spänn.

Permalänk
Medlem

Den har ju ingen Raid...:(

Visa signatur

iMac 27" i7 3,5 ghz, GTX 780M 4gb, 24 gb ram och fusiondrive 3 TB.
Ipad air 2
Iphone X 256 gb

Permalänk
Medlem

999 kr på Db. abit nfs-7 version 2.0

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk
Medlem

AN7 är ett fint kort iaf mitt men Soltek kortet verkar vara bättre än vad många tror. Det är ett av väldigt få kort som klarat 260+mhz FSB helt utan moddar och de med väldigt få spännings val i BIOS! Inte som DFI LP med 1.9vdd osv. Annars vad ska du ha burken till? Ska du lira å inte clocka så mycket skulle jag föreslå Asus A7N8X Gold Edition eller va de nu heter och ska du pressa systemet till max NF7 eller AN7 kanske DFI men jag personligen tror inte så mycket på dom kortetn.

Permalänk
Medlem

I min kommande maskin kommer det sitta ett Soltek SL-75FRN2-L ifall det inte blir en AMD64 maskin
Ett tips, köp det kortet på www.datorhandel.com där kostar det bara 618:-
Sen finns ju Soltek SL-75FRN2-RL som har raid oxå, kostar typ 850:- lr nått sånt på datorhandel.
Enda nackdelen med Soltekkorten är väl att dom saknar soundstorm men för mig som mest spelar CS å LANar så spelar inte det så stor roll då jag bara använder headset och vad jag förståt räcker AC´97 bra då.