Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hollywoodstar

Edit: fast jag håller med delvis... 50 dollar till och man får en ipod med 15 gb...

Jo fast då får man ingen docka, ingen remote. Och de går på typ 800 tillsammans annars. Så prisskillnaden är helt ok IMO, optimalt hade kanske varit $200.

Men jag tycker inte att storleksskillnaden är så enorm... kul grej, men inget jag skulle köpa (det kommer jag säkert få äta upp ). Jag anser inte direkt att min iPod är stor, behöver ingenting mindre iaf

Alla rykten som kom innan detta var ju just rykten, och därför behöver de inte vara sanna. Men en 2 GB-modell för $150-200 hade väl inte suttit helt fel kanske

Edit: varför lanserar dem detta precis efter jul? Några veckor innan hade ju varit mycket bättre för försäljningen av dem. Iofs ville de väl sälja slut på de gamla...
Men jag tror nog att många som fått 10 GB i julklapp kommer bli pissed off nu (med tanke på att 10 GB blev 15).

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Det följer inte med docka eller fjärr till iPod mini! Var har du fått det ifrån?

Permalänk
Medlem

"It will use the familiar top controls of the 3G iPod and the Apple docking port on the base. It will come complete with a Firewire and USB cable, belt clip, Dock and armband."

Ok då ingen remote, men docka iaf.

Visa signatur

hmm

Permalänk

vilken färg tycker ni mest om?
synd att inte det fanns vit eller svart.

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andyp
Jag tycker den inte verkar mycket mindre än den vanliga ipoden. Var inte meningen med denna nya miniipod att den skulle vara liten som en mp3spelare.

ipod 40gb
117 cm³ (nästan dubbelt så stor som ipodmini!)

ipod 15/20gb
100 cm³(70% större än ipodmini)

muvo² 4gb
90 cm³

ipodmini 4gb
59 cm³

jos mp-110
39 cm³

visst, den är inte lika liten som tex jos-mp110, men det börjar ju närma sig och den är ju väldigt mycket mindre än vanliga ipod. sen om man jämför priser, så ser man att ipodmini är billigare än jos mp-110 512mb (3000 spänn på webhallen), plus att den då rymmer 8 gånger så mycket.
enligt mitt tycke så är det väldigt få situationer som jag skulle kunna tänka mig att det är befogat att köpa en "vanlig" mp3 spelare istället för ipodmini..

Permalänk
Medlem

enda nackdelen som ajg ser med ipodmini är batteritiden. Något längre batteritid hade varit bättre, annars skulle jag lungt köpa den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
"It will use the familiar top controls of the 3G iPod and the Apple docking port on the base. It will come complete with a Firewire and USB cable, belt clip, Dock and armband."

Ok då ingen remote, men docka iaf.

"Included accessories Earbud headphones, belt clip, AC adapter, FireWire cable, USB 2.0 cable"

Det följer inte med någon "docka".

Visa signatur

._.

Permalänk
Medlem

Ok, då står det fel i iPodlounges nyhet. Their bad

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Vips så ska man beställa 5 st ^^

Grön
Rosa
Silver x3

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Vips så ska man beställa 5 st ^^

Grön
Rosa
Silver x3

Har de redan kommit alltså?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Vips så ska man beställa 5 st ^^

Grön
Rosa
Silver x3

Från USA? Var isåfall, Apple.com lär väl knappst skicka hit.

Jäkla billigt med den låga dollarn. $327 tror jag med remote samt docka, alltså ~2300kr + frakt och ev moms + tull.

Skall nog köpa en sådan iPod mini i sommar när man jobbat lite. Eller om pappa kan köpa en om han reser till USA.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

nån som vet när den lilla söta skapelsen kommer till vårat avlånga land?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D CPU: Intel Core I5 2500k 4,5Ghz GPU: Asus Geforce GTX 560ti Top SLi RAM: Corsair Vengeance 16Gb PSU: Corsais AX750 Mobo: Asus SABERTOOTH P67 CPU-Kylning: Corsair H100

Permalänk
Hedersmedlem

"Available to order in the US now. Available worldwide in April. "

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

fan orka vänta går det bästella från Apple.com? är grymt sugen på dne där lilla rosa krabbaten

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D CPU: Intel Core I5 2500k 4,5Ghz GPU: Asus Geforce GTX 560ti Top SLi RAM: Corsair Vengeance 16Gb PSU: Corsais AX750 Mobo: Asus SABERTOOTH P67 CPU-Kylning: Corsair H100

Permalänk

Hur klarar man sig undan tullen ?

Permalänk
Medlem

vart kan man bästella från alla sidor där dom säljer den som jag har hittat går det bara inom USA

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D CPU: Intel Core I5 2500k 4,5Ghz GPU: Asus Geforce GTX 560ti Top SLi RAM: Corsair Vengeance 16Gb PSU: Corsais AX750 Mobo: Asus SABERTOOTH P67 CPU-Kylning: Corsair H100

Permalänk
Medlem

Bästa mp3spelaren jag någonsin sett, helt perfekt ju!
Måste ju finnas nått sätt att skaffa den innan april (orka vänta).
Hade den funnits i Sverige nu hade jag beställt den ikväll!
Redan skrivit till db och tipsat om den
Ingen som ska till usa som kan köpa åt oss?

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

Blev också sugen på den där lilla krabaten då storleken inte skulle störa mig. Iof vet jag inte om jag behöver så mkt plats. Har en Iriver IFP-180T nu som jag är grymt nöjd med, men man kanske kunde sälja den och byta upp sig :).

Visa signatur

[APPLE IMAC 20"][3072Mb DDR2 800mhz][ATI Radeon 2400XT][640GB HDD][OS X 10.5.5]

Permalänk
Medlem

Vad ska man ha 15gb till när man har 4? Jag har fan svårt att fylla mina 128mb

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk

Jag var på macsupport i stan (Lund) och frågade var priset skulle hamna. Försäljaren sa att de inte hade fått något slutgiltigt pris men att det skulle ligga mellan 2400 och 2600 kr.

helt klart en "vilja-ha-pryl"

/hugo

Permalänk
Medlem

jag kommer fan inte kunna vänta tills April
har jag tur så kan jag ha den redan om 2 veckor

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D CPU: Intel Core I5 2500k 4,5Ghz GPU: Asus Geforce GTX 560ti Top SLi RAM: Corsair Vengeance 16Gb PSU: Corsais AX750 Mobo: Asus SABERTOOTH P67 CPU-Kylning: Corsair H100

Permalänk
Medlem

melonman: hur då?

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

har en Polare som går skola i usa får la ta kontakt med han o be han skicka

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D CPU: Intel Core I5 2500k 4,5Ghz GPU: Asus Geforce GTX 560ti Top SLi RAM: Corsair Vengeance 16Gb PSU: Corsais AX750 Mobo: Asus SABERTOOTH P67 CPU-Kylning: Corsair H100

Permalänk

jippi nu blev jag sugen ska bestalla en om tre veckor, men forst ska jag do fo datorn jag inte betallt annu

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Äh, ipod mini är ju så fuuul! Den skulle vart 1000kr billigare, och snygg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
"It will use the familiar top controls of the 3G iPod and the Apple docking port on the base. It will come complete with a Firewire and USB cable, belt clip, Dock and armband."

Ok då ingen remote, men docka iaf.

The optional dock makes charging and syncing a snap :/

Remote ingick ju med 2 och 3 gen :/ ..nåja, den är inte livsviktig, jag använder inte min t.ex. Man vill ju pilla på iPoden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosa Rebell
vilken färg tycker ni mest om?
synd att inte det fanns vit eller svart.

Silver B)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icystriker
Hur klarar man sig undan tullen ?

Man ber en kompis i USA handla dom och skicka som "gift".

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
Vad ska man ha 15gb till när man har 4? Jag har fan svårt att fylla mina 128mb

1 GB musik och 14 GB prylar? Så är det för mig (1 GB musik 8 GB prylar)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pette
Äh, ipod mini är ju så fuuul! Den skulle vart 1000kr billigare, och snygg.

Du är tydligen helt smaklös... 1000kr billigare? Den är ju redan mer prisvärd än alla andra spelare med den kapaciteten.

Konstruktivt inlägg förresten

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

En fråga till er med ipods, går det att springa med en ipod? Klarar spelaren sådana vibrationer?

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag

Permalänk
Medlem

Jürgen: Du har så rätt så

jens: De ligger i samma klass, ja.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT

jens: De ligger i samma klass, ja.

du kan inte sägas om den finns att köpa om 3 veckor eller om den lanseras då men inte säljs förän om 2 månader typ?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoedeOrm
En fråga till er med ipods, går det att springa med en ipod? Klarar spelaren sådana vibrationer?

jajjeman det går springa med dom

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D CPU: Intel Core I5 2500k 4,5Ghz GPU: Asus Geforce GTX 560ti Top SLi RAM: Corsair Vengeance 16Gb PSU: Corsais AX750 Mobo: Asus SABERTOOTH P67 CPU-Kylning: Corsair H100