Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fireball
hur vet du att denna hbh-200 har fyra ringsignaler ??????
har försökt att hitta info om detta men ej hittat har även kolla på dera hemsida

hmm kanske har fel då(var ett tag sen jag kollade)..nu har den juh släppts osv(men har för mig jag sett i en review, men hittar ej länken)
http://www.mobile-review.com/review/sonyericcson-hbh200-en.sh... <--kort info

annars kan du väl ringa nån butik?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paan45
Anteckningarna man gör i p900 går ej att synca över till datorn, dom går bara att SKICKA SOM.
(Sms mms epost och blåtand.)
Någon som provat att skicka en anteckning med blåtand?

hmm, har du outlook? för när jag hade P800 så synkades antekningsboken med outlooks antekningsbok.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Kollar detta!

Visa signatur

S55

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
hmm, har du outlook? för när jag hade P800 så synkades antekningsboken med outlooks antekningsbok.

En dum fråga?
Var hittar jag dom då?

Visa signatur

S55

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paan45
En dum fråga?
Var hittar jag dom då?

dum o dum, vet många som inte kör med outlook. på mitt outlook så finns det lite olika flikar, typ : mail, antekningar, kalender osv. där syndes det, i alla fall med p800:an som ja hade.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Hur funkar det att se på film på en P900 ?

Hur mkt kan man komprimera ex. ett Simpsson avsnitt @ 30min till?

till P800 får man ner det till ca 16mb... men jag tror det blir färre bilder/sec eller så e mobilen för klen för det flyter inte 100

Visa signatur

[P4nw 2400@2826mhz 1.60v | Asus P4B533-E | 256mb PC2700 DDR | Gainward GF4 Ti4200 128mb Golden sample @ 305/585 | SB Audigy Platinum | WDse 120gb, Matrox 40gb, IBM 60gb ][(kör luft kylt just nu.)Vatten kylning: Maze3-1, Volvo 240 cellpak., Sicce Idra][ICQ: 71756483]

Permalänk
Medlem

Finns det några bra sidor med ringsingnaler till p900

Visa signatur

Hp Pavilion 1224eo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fireball
Finns det några bra sidor med ringsingnaler till p900

Du kan ju använda vilken mp3-låt du vill som ringsingnal

Visa signatur

Det är aldrig försent att ge upp

Permalänk
Medlem

Är det någom som annvänder prog Datemate till sin p900??

Visa signatur

Hp Pavilion 1224eo

Permalänk
Medlem

muerte: Som en parantes vill jag säga att det är en enorm skillnad i hastighet på en p800 och p900 när du kollar på film. Hackar MYCKET på en p800... speciellt i fullskärm. (som är i stort sett helt oanvändbart) Medan det "flyter" väldigt bra på p900. En bra tumregel kan vara att halvera orginal FPS:n när man konverterar filmsnuttar till telefonen. Så är det 29.99.. konvertera till 14.98 osv. Funkar väldigt bra Men så har ju p900:an 2 processorer oxo...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Hur funkar det att se på film på en P900 ?

Hur mkt kan man komprimera ex. ett Simpsson avsnitt @ 30min till?

Du kan komprimera hur mycket som helst, det är kvaliten på ljud och bild som avgör, Jag komprimerade ett vänner avsnitt som är 24minuter till 27mb, det var det riktigt bra kvalite på.

Om du ska ha en smartphone så är den här överlägsen.

Visa signatur

--

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crx
Du kan komprimera hur mycket som helst, det är kvaliten på ljud och bild som avgör, Jag komprimerade ett vänner avsnitt som är 24minuter till 27mb, det var det riktigt bra kvalite på.

Om du ska ha en smartphone så är den här överlägsen.

Vad körde du med för bitrate och sånt då? Måste ju göra så när jag får min palm. Dock bara med semesterfilmerna

Permalänk
Medlem

Kommer inte ihåg, det var ett tag sen.

Och ni som har en P800/P900, skaffa SMan eller liknande program som tömmer minnet på program varje gång luckan stängs, garanterat längre batteritid, en kompis hade problem med att telefonen hängde sig efter några dagars användande, alla dessa problev är borta eftersom programmen avslutas vid varje luckstängning och inte ligger i bakgrunden och suger kraft.

Jag laddade min P900 efter 2-3 dagar innan, nu har jag haft SMan installerat i 3 dagar och jag har 56% batteri kvar.

Visa signatur

--

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående! SMan är ett måste, speciellt om man använder minneskrävande program som Opera och VRally...

Köpte min P900 av den anledningen att jag inte orkade släpa på mobiltelefon, handdator, mp3-spelare och kamera... Kameran har jag iofs fortfarande med mig för P900ans kamera är inget vidare innomhus...

Men annars är jag riktigt nöjd med den! Tycker inte att storleken och vikten är något problem, speciellt inte med tanke på vad den innehåller!

Visa signatur

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu

Permalänk
Medlem

Jag tycker P900 rockar. Jag har inte de ekonomiska resurserna för att köpa en, men flera kollegor har den, och jag har en P800 nu. Att ha MP3 som ringsignaler (och systemsignaler), skärmen är mycket bättre än min P800, större och hela telefonen är mer slimmad. Flippen på P900 är så mycket skönare än den å P800 (tagit bort!), och den har T9. Kameran funkar mkt bra (jämfört med andra telefoner, och då framförallt i dagsljus), och ljudkvalitén är jag nöjd över. HBH-200 funkar nästan 100% till P900, och du kan uppdatera din mjukvara själv över nätet (SEUS). Synkningen funkar hur bra som helst, föra filer fram och tillbaka.. Det finns massor med coola program och spel.. Tycker P900 är guld.. Vill ha!

Permalänk
Medlem

Ett inlägg : Jag har fortfarande INTE laddat batteriet

Klart överaskad av detta lilla gratisprogram, iofs är det bara 11% kvar av batteriet men luren är fortfarande igång och jag har haft den på sen senaste laddningen. Imponerande.

Visa signatur

--

Permalänk
Medlem

Fungerar sman om man har tagit bort luckan??
och vilka inställningar ska man ställa in så att prog stängs ner när luckan är stängd?

Visa signatur

Hp Pavilion 1224eo

Permalänk

en Qtek 8080 skulle inte skada

Visa signatur

IRAQI FOR LIFE

Permalänk
Medlem

Ja SMan fungerar även utan lucka, jag tror att du måste rensa telefonen manuellt då. Jag har inte fått mitt skärmskydd från boxwave.com ännu så jag har luckan kvar som skydd samt att det är smidigt att det blir "rensat" varje gång som luckan stängs. Jag antar att du har tagit hem SMan och installerat det, det enklaste du kan göra om du inte vill att något program ska vara aktivt i bakgrunden är att starta om telefonen och starta SMan det FÖRSTA du gör och sedan klicka på kamera ikonen längst ner i programmet alternativt starta dom program du vill ska vara utanför rensningen och sen starta SMan efter det och gör som jag beskrivit. Gå in i Extras och markera Ignore "harakiri". Om du inte har lucka har jag för mig att du kan välja en Hotkey tex internet knappen under kameraknappen för att rensa, lite osäker men det är bara att prova.

[edit] När du klickar på kamera ikonen tar du en "bild" på aktiva program som inte ska vara med i rensningen av minnet. Jag har hört flera som klagat på att telefonen låst sig eller blivit seg, detta beror troligtvis på att det ligger för många program i bakgrunden och tar upp minne och effekt. Iofs var det P800 men det är nog samma sak med P900, det tar bara längre tid eftersom det finns mer minne i P900. Även att telefonen startar om helt plötsligt beror på att minnet är fullt(oftast). Sen finns det ju alltid tredjepartsprogram som strular....

Visa signatur

--

Permalänk
Medlem

Notering bara: HBH-200 HAR 4 signaler.

Features
4 ring tones
Bluetooth™ wireless technology
Display
Range up to 10 meters
Standby time: up to 70 hours
Talk time: up to 3.5 hours
Weight: 33 g.

Permalänk
Medlem

Tyvärr så hade min P900 en trasig pixel i displayen och den knarrade väldigt mkt när man använde den, så jag lämnade in den på Phonehouse. Dom skickade den till Anovo i Kristinehamn som tog 7 arbetsdagar på sig att skicka en ny telefon i kartong! När jag satte på den efter att ha laddat den i 4 timmar upptäckte jag att den telefonen hade en vertikal rad av döda pixlar mitt på displayen! Fick lämna in den också, så nu tar det väl 7 arbetsdagar till...

Någon annan som haft dålig erfarenhet av Anovo eller som också har problem med döda pixlar?

Visa signatur

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oxygen
Tyvärr så hade min P900 en trasig pixel i displayen och den knarrade väldigt mkt när man använde den, så jag lämnade in den på Phonehouse. Dom skickade den till Anovo i Kristinehamn som tog 7 arbetsdagar på sig att skicka en ny telefon i kartong! När jag satte på den efter att ha laddat den i 4 timmar upptäckte jag att den telefonen hade en vertikal rad av döda pixlar mitt på displayen! Fick lämna in den också, så nu tar det väl 7 arbetsdagar till...

Någon annan som haft dålig erfarenhet av Anovo eller som också har problem med döda pixlar?

Anovo, hmm, skulle tro att det var de som hade hand om min SE T310.
Ett ord: Månader

Nåja, har fått en telefon som är 300 T bättre nu så jag är nöjd. (T610)

Permalänk
Medlem

finns 3 stora service ställen i sverige, av dessa är Anovo de billigaste, sen så kan man ju räkna ut vad man får när man betalar lite vet inte om det är operatörerna/butikerna som avgör vilka de ska skicka till.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oxygen
Tyvärr så hade min P900 en trasig pixel i displayen och den knarrade väldigt mkt när man använde den, så jag lämnade in den på Phonehouse. Dom skickade den till Anovo i Kristinehamn som tog 7 arbetsdagar på sig att skicka en ny telefon i kartong! När jag satte på den efter att ha laddat den i 4 timmar upptäckte jag att den telefonen hade en vertikal rad av döda pixlar mitt på displayen! Fick lämna in den också, så nu tar det väl 7 arbetsdagar till...

Någon annan som haft dålig erfarenhet av Anovo eller som också har problem med döda pixlar?

7 dagar är ändå kort tid med Anovo. Tänk på att om man lämnar in telefonen inom 7 dagar, så får butiken en ny, och har de telefoner inne, kan man ju be butiken vänta 7 dagar istället

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
finns 3 stora service ställen i sverige, av dessa är Anovo de billigaste, sen så kan man ju räkna ut vad man får när man betalar lite vet inte om det är operatörerna/butikerna som avgör vilka de ska skicka till.

Det är inte operatörerna i alla fall. Det är väl butikerna (och SE ?).. Man kan tillägga att Anovo är Sveriges största service på det mesta. Även Nokia mfl märken, så det kan emellanåt ta lite tid.

Be ÅF skicka till Engströms. Min telefon var bara där och "vände" (fick ny, så det stämmer väl inte helt).. Enda som tog tid var postgången.. Fast de kan också ha mycket att göra... Sånt e svårt, bästa är att gå till ett ställe som kanske kan göra det medans man väntar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leord
7 dagar är ändå kort tid med Anovo. Tänk på att om man lämnar in telefonen inom 7 dagar, så får butiken en ny, och har de telefoner inne, kan man ju be butiken vänta 7 dagar istället

Det är inte operatörerna i alla fall. Det är väl butikerna (och SE ?).. Man kan tillägga att Anovo är Sveriges största service på det mesta. Även Nokia mfl märken, så det kan emellanåt ta lite tid.

Be ÅF skicka till Engströms. Min telefon var bara där och "vände" (fick ny, så det stämmer väl inte helt).. Enda som tog tid var postgången.. Fast de kan också ha mycket att göra... Sånt e svårt, bästa är att gå till ett ställe som kanske kan göra det medans man väntar...

Anovo må vara de största men det lär ju bero på att de är billigast. Engströms är mindre, men snabbare

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Får hoppas att det går lika "snabbt" den här gången också då...

Tyvärr är inte telefonen köpt på Phonehouse, så dom var stenhårda på att den måste skickas iväg...

Visa signatur

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oxygen
Får hoppas att det går lika "snabbt" den här gången också då...

Tyvärr är inte telefonen köpt på Phonehouse, så dom var stenhårda på att den måste skickas iväg...

Var och impulsköpte en P900 på OnOff för någon timme sedan. Maken till grym telefon har jag nog aldrig skådat. Vet någon om dockningsstationen fungerar lika bra som Blåtand eller om det är bättre att köra BT mellan datorn och mobilen?

Permalänk
Medlem

Kör sync via dockan. Någon som provat att "Bluejacka" någon med SMan?

Visa signatur

--

Permalänk
Medlem

Jag tror nog att dockningsstationen är lika bra! Bortsett från att telefonen måste vara vid datorn...

Visa signatur

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu

Permalänk
Medlem

Hola!

Får en P900 på tisdag. Har några frågor

1. Vilka program "klarar jag mig inte utan" ?
2. Ska jag tänka på något speciellt?
3. Finns det några balla freeware spel?
4. Länk till webshop som är billiga och har de mesta inom tillbehör (helst svensk)

Danke!!!

/M

Visa signatur

fat people are harder to kidnap