Permalänk

Hjälp att välja mobo

Ska beställa nytt moderkort imorgon, hjälp mig att välja.
Valet står mellan:

Abit NF7 nforce2
Asus A7N8X-X nforce2
Asus A7V600 KT600
EPoX EP-8RDA+ rev 2.1 nForce2

Vad tycker ni att jag ska välja (bara mellan dessa fyra. Kom inte med en massa andra förslag, tack)?

/Anders

Visa signatur

"Some fishes like cheese, sometimes" -Ozzy

Permalänk
Medlem

jag skall själv köpa ett abit an7 i morgon
det kommer säkert att bli en höjdare men det verkar som du har en tight budget ?
ta abiten är ändå mitt råd

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

Köpte ett abit AN7 nyligen, verkar ok.

Visa signatur

CM Storm Sniper Black Edition - Corsair HX 750W - RESERATOR 1 - ASUS P8P67 PRO - Intel® Core™ i7-2600K@4,5GHz - G.Skill Rippjaws PC12800 8Gb - INTEL X-25m 80Gb - Corsair SSD Force Series™ GT 120GB - ASUS GeForce GTX 560Ti@980MHz

Permalänk
Medlem

jo men de korten han har föreslagit är lite vekare varianter (och billigare) jag tycker att du ska spara lite pengar och köpa ett an7.
så här mycket kostar det på datorbutiken.com

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ABAN7 under 1000 spänn

kolla denna länken för att få gratis frakt också
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=20247...

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk

Hehe ni har rätt angående min budget, den är lite väl tight just nu och lär väl inte bli så mkt bättre på ett tag. Men ett nytt moderkort behöver jag!

Visa signatur

"Some fishes like cheese, sometimes" -Ozzy

Permalänk
Medlem

Re: Hjälp att välja mobo

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vattensork
Ska beställa nytt moderkort imorgon, hjälp mig att välja.
Valet står mellan:

Abit NF7 nforce2
Asus A7N8X-X nforce2
Asus A7V600 KT600
EPoX EP-8RDA+ rev 2.1 nForce2

Vad tycker ni att jag ska välja (bara mellan dessa fyra. Kom inte med en massa andra förslag, tack)?

/Anders

Skulle säga att de står mellan Abit:en (NF7-S) eller Asus:en(A7N8X Deluxe/Gold).
Båda är av toppklass, beroende på vad du ska göra så välj ett av dom.

Har du tänkt att klocka mkt, ta NF7-S!
Har du tänkt ha en tyst burk,
men som ändå ska klara av allt förutom extremt mkt klockning ta A7N8X Deluxe/Gold!

Sen kan jag ju tillägga att en del har haft problem med A7N8X , även jag, om de nu beror
på annat än Asus de vet jag inte.

Jag kör med ett sådant kort på Spelburken som går som en klocka, och den är dessutom klockad och jag har testat klocka den mkt hårt åxå vilket fungerade rätt så bra, de enda minuset är att de är för lite volt/kräm i kortet vilket resulterar i att vissa minnen går inte att pressa ner timingsen, men eftersom jag vill även ha en tyst burk så kör jag med den. Och de är ett bra kort. Den har även fått ordentligt med bra kritik från recensenter.

Om Abit då, jag har även ett liknande kort NF7-M som åxå fungerar mkt bra, och vad mer kan man
säga om Abit än att deras grejjer är mkt mkt bra. Och här på forumet verkar alla vara glada med det kortet.

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk

Jag bönade och bad faren om lite extra slantar och det lönade sig.
Har nu beställt ett Asus A7N8X E Deluxe. Det ska jag nog klara mig med...

Visa signatur

"Some fishes like cheese, sometimes" -Ozzy