Permalänk
Medlem

Vart kan jag hitta winbond bh-5 minnen

Vart kan jag hitta winbond bh-5 minnen letar som fan verkar slut i hela sverige och dom flesta har fördröjningar på sina levrantörer är det nån som vet om nåt företag som sitter på winbond bh-5 minnen? snälla hjälp mig.

Visa signatur

Fractal R3, i5 750 4Ghz, P7P55D-E Pro, Corsair H100, 20GB Ram, Fractal 1000W, GTX1070, Samsung 2693HM 26"

Permalänk
Medlem

Jag är också på jakt efter minnen...
Overclockers får inte in "ADATA PC3200 512MB Winbond BH-5" minnen förren den 15/2 om ens då..

Jag som får mina andra dataprylar snart :/
msi fisr2, amd 64 3200+ mm

Vet inte vad man ska välja annars

Visa signatur

Amd Phenom II X4 965, Ati HD5870, 8gig ddr3 , Revodrive samt Intel ssd

Permalänk
Medlem

www.datorfixarna.com har twinbond bh-5or, och billiga är dom också.

Visa signatur

på luft : 2600c@3700, 3200e@4300
7900gs @ 750/1800 3dmark05:11411, 3dmark06: 6875
6200agp @ 673/718 3dmark03: 8107, 3dmarl 05: 3458

Permalänk

Enligt alla de datorbutiker jag varit i kontakt med så går det inte att få tag i minnen med BH-5 chip på längre.

Jag har för den delen 2 st 256 MB Twinmos Winbond BH-5 till salu om någon är intresserad. Skicka ett PM isf.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem

EH VA???? hoppas overclockers.se ruskar fram mina 2st 512mb adata minnen.. beställde dom förfan för en månad sedan... då skulle dom komma in idag.

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem

Går det lika bra med "Winbond 512 Mb DDR-400 3200 16-CHIP BH-5" till amd64 som Adata minnena?

Visa signatur

Amd Phenom II X4 965, Ati HD5870, 8gig ddr3 , Revodrive samt Intel ssd

Permalänk
Medlem

Japp dom har inte fått in några minnen och vet inte när dom får in några heller på overclockers.se fick mail efter en förfrågan och mailade tillbaka detta:

[i]"Tycker du inte det e lämpligt då att man hör av sig till sina kunder som beställt dom ?? för det kan ju inte vara så att ni inte vetat om att dom inte var påväg. Därefter tycker jag att ni plockar bort dom minnena från hemsidan då ni tydligen inte är förmögna att få tag i några. Att sätta datum som ni inte ens har någon aning om det ska komma minnen eller inte känns ju bara befängt. Ber er därför att plocka bort minnena och har en mer konsumenvänlig inställning. Andledning till att jag skriver detta är för att jag verkligen behövde minnena. Jag har haft 1 månad att köpa minnen från någon annan men inte gjort det då ni har haft ett datum på eran sida då ni ska få in dom.

Blev verkligen besviken på er. Antog ni hade en mera proffisionell inställning gentemot näthandel och konsumenter"

Detta var vilket mail jag skickade till dom.. allvarligt talat blir jag fan sne... Hur fan kan dom ha ett datum på deras hemsida då dom inte har en aning när dom får dom.

RED: dom har plockat bort minnena från sidan och de värsta upprörda känslorna har lagt sig.. vill säga att det är en bra butik förövrigt... jag kanske var i ett känslosammt tillstånd när jag skrev det

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem

naken^: Du får klistra in svaret på mailet sen, ifall du får något.

Permalänk
Medlem

är det nån som vet nån butik som sitter inne med bh-5 stickor datorfixarna har inte hemma när jag senast kollade

Visa signatur

Fractal R3, i5 750 4Ghz, P7P55D-E Pro, Corsair H100, 20GB Ram, Fractal 1000W, GTX1070, Samsung 2693HM 26"

Permalänk
Medlem

Om det är så att det inte går att få tag på BH-5 minnen, vad ska man sattsa på då?, vanliga Twinmos Winbond lr?

Permalänk
Medlem

skulle jag också vilja veta...

Permalänk

HyperX KHX3200 är med BH-5 men KHXA är med ch-5
www.datorfixarna.com har BH-5 !

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk
Medlem

Twinmos Twister är att föredra. Twinmos egna kretsar är bättre än Winbond CH-5.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

var får man tag på twister då? DB o komplett får inte in dom förrän i slutet februari...

Permalänk
Medlem

Taget från overclockers.se

01/30/2004 12:42 PM
Angående Adata BH-5
Som de flesta vet är det nästan omöjligt att köpa BH-5 minnen i dagens läge. Tyvärr fick vi veta idag att Adata inte kan tillverka mer av dessa pga av brist på chip. Kunder som beställt, väntar på rma eller dylikt kommer erbjudas bra pris på motsvarande minnen med BH-5 chip. Vi har fått tag på en stor kvantitet av välkända minnen med dessa chip så håll utkik den närmaste veckan.

Permalänk
Medlem

Var finns dessa då ?? HyperX KHX3200

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem

Vet någon ifall dessa funkar till A64 system (ASUS K8V)??
http://www.datorfixarna.com/catalog/product_info.php?cPath=38...
Det är ju BH-5 Chipset

Permalänk
Medlem

ringde datorfixarna idag dom visste inte när dom skulle få in minnerna och det var redan en lång lista med folk som beställt minnerna

Visa signatur

Fractal R3, i5 750 4Ghz, P7P55D-E Pro, Corsair H100, 20GB Ram, Fractal 1000W, GTX1070, Samsung 2693HM 26"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pt96hni
Taget från overclockers.se

01/30/2004 12:42 PM
Angående Adata BH-5
Som de flesta vet är det nästan omöjligt att köpa BH-5 minnen i dagens läge. Tyvärr fick vi veta idag att Adata inte kan tillverka mer av dessa pga av brist på chip. Kunder som beställt, väntar på rma eller dylikt kommer erbjudas bra pris på motsvarande minnen med BH-5 chip. Vi har fått tag på en stor kvantitet av välkända minnen med dessa chip så håll utkik den närmaste veckan.

Jooo den tror man på bara för dom är så fattiga att dom tillverkar CH-5 för det är billigare!
Ge dom till japanarna istället!

KHX3200 med BH-5 finns på datorhandel.com

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pt96hni
Taget från overclockers.se

01/30/2004 12:42 PM
Angående Adata BH-5
Som de flesta vet är det nästan omöjligt att köpa BH-5 minnen i dagens läge. Tyvärr fick vi veta idag att Adata inte kan tillverka mer av dessa pga av brist på chip. Kunder som beställt, väntar på rma eller dylikt kommer erbjudas bra pris på motsvarande minnen med BH-5 chip. Vi har fått tag på en stor kvantitet av välkända minnen med dessa chip så håll utkik den närmaste veckan.

Ja Hoppas verkligen dom ger mig ett bra erbjudande.... blev besvikna på dom asso.

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naken^
Ja Hoppas verkligen dom ger mig ett bra erbjudande.... blev besvikna på dom asso.

Hur i helsike kan du vara besviken?

Försök tänka lite längre än så...det är inte så lätt för en butik att tillhandahålla en vara som alla frågar efter men om varan inte längre finns att tillgå så vad gör man då ?

Min egen erfarenhet av OC.se är enbart gott.
Det är trevliga killar som gör sitt bästa till skillnad mot en del andra butiker ute på nätet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PyRo
Hur i helsike kan du vara besviken?

Försök tänka lite längre än så...det är inte så lätt för en butik att tillhandahålla en vara som alla frågar efter men om varan inte längre finns att tillgå så vad gör man då ?

Min egen erfarenhet av OC.se är enbart gott.
Det är trevliga killar som gör sitt bästa till skillnad mot en del andra butiker ute på nätet.

Hur fan jag kan vara besviken ?

Jadu det e inte svårt... varför har man ett datum där det står att man ska få in grejor och sen kommer det inte in några det datumet... då ändrar man till ett annat datum + att man höjer priset från 1090 till 1250 trots att man inte har en aning om när det kommer in andra minnen ?

Det är ju inte så att deras leverantör skickar hälften av grejorna ... väntar till dom kommer fram för att sedermera ringa o säga " duuu föresten... vi hade inte några saker så vi sket i att meddela er det.. " Leverantörern måste ringt och meddelat detta innan han skicka grejorna.
(Om inte så är det faktist inte Overclockers.se fel utan deras leverantöroch då hoppas jag dom kapar banden med en sådan oseriös leverantör.)

Om dom visste det tycker man kanske dom skulle maila och informera dom kunder som beställt. Såklart man blir besviken... jag har inte sagt jag blev förbannad utan att jag blev besviken för att jag fick vänta 1 månad på att få tillsvars att dom inte kommer få in dom överhuvudtaget... och det var efter att jag själv mailat dom.

Nu menar jag inte att det är en dålig butik... absolut inte har beställt innan och det inte har varit några problem.. dom har en bra support och som du själv sa väldigt hjälpsamma... men det e väll min fulla rätt att bli besviken.. det e ju inte så att jag svartmålat hela butiken.

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem

Nu slutar ni bråka annars ska ni få smaka apstjärt

Visa signatur

Amd Phenom II X4 965, Ati HD5870, 8gig ddr3 , Revodrive samt Intel ssd

Permalänk
Medlem

Mushkin....

http://www.pc-memory-upgrade.co.uk/

Beställde mina där... funkar bra.

Visa signatur

Yes, i'm having a very bad hair day. Don't rub it in...

Permalänk
Medlem

är det nån som vet vad BH-6 är för chip? fanns på dom nya Mushkin minnerna på den sidan Puher skrev

Visa signatur

Fractal R3, i5 750 4Ghz, P7P55D-E Pro, Corsair H100, 20GB Ram, Fractal 1000W, GTX1070, Samsung 2693HM 26"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Puher
Mushkin....

http://www.pc-memory-upgrade.co.uk/

Beställde mina där... funkar bra.

319Euro för 1gb e det inte rätt safftigt ??

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk

slice BH-6 är föregångaren till BH-5
BH-6 har liknande egenskaper och kan tom klara riktigt höga frekvenser och spänningar. Men BH-5 är ett säkrare kort.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

hmm oki, fan att dom är typ omöjliga att få tag i alltså BH-5 slut överallt.

Visa signatur

Fractal R3, i5 750 4Ghz, P7P55D-E Pro, Corsair H100, 20GB Ram, Fractal 1000W, GTX1070, Samsung 2693HM 26"

Permalänk
Medlem

Glad att jag köpte en 512mb a-data
Som dessutom verkar klara 260fsb vid strax över 3v.
Hoppas jag inte dödar dem med spänning eller nåt bara

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.

Permalänk
Medlem

funkar dessa felfitt till ett Asus K8V Deluxe, även fast det inte står på hemsidan deras?
http://datorhandel.com/se/home/home.php?cid=011012015&pid=KHX...