Permalänk
Avstängd

sfv/checksum error.

Varenda gång jag laddar hem filer i RAR som innehåller en sfv fil. Oftast många RAR filer. Personen jag laddar ifrån får inte några error på filen, men jag får alltid det, laddat den säkert 40 gånger, och från olika personer. Varför är det alltiiiid samma fil? Blir galen på detta.

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

En kompis hadde samma problem sen avinstallerade han Zonealarm brandvägg och körde in Norton eller nån annan så funkade det bra för honom.
Har ni testat andra program att skicka dessa filer?

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Medlem

säker på att du har en dekopressor som klarar den senaste versionen av rar

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Avstängd

Jag använder outpost som mjukvaru brandvägg.

Winrar 3.20 (senaste ver)

Dekompressor? Använder total commander och packar upp filerna med. Gått in under inställningarna så den använder C:\Program Files\WinRAR\Rar.exe. Fast det kanske ska vara C:\Program Files\WinRAR\UnRar.exe istället? Vad är det för skillnad på dom två?

sfv har väl inget och göra med rar formatet i sig?

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jlw
Jag använder outpost som mjukvaru brandvägg.

Winrar 3.20 (senaste ver)

Dekompressor? Använder total commander och packar upp filerna med. Gått in under inställningarna så den använder C:\Program Files\WinRAR\Rar.exe. Fast det kanske ska vara C:\Program Files\WinRAR\UnRar.exe istället? Vad är det för skillnad på dom två?

sfv har väl inget och göra med rar formatet i sig?

vad händer om du använder winrar och packar upp filerna ??

nej sfv har inget med rar att göra

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
vad händer om du använder winrar och packar upp filerna ??

nej sfv har inget med rar att göra

Den säger att filen som ska packas upp är koruptp.

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

ok, du har inte klockat cpu ?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Taskigt minne?
Hade ett liknande fel på min gamla burk (dock inte på samma fil varje gång, olika filer vid varje körning), körde Memtest86 som hittade en massa fel på minnet.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Avstängd

CPU oklockad
Har 2x256mb corsair. (se sig)
ska köra memtest vid något tillfälle,,,

Hur lång tid tar det?

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Tror den hittar det rätt fort, gjorde det för mig iaf. Låt den stå 10-15minuter (om du har något fel så borde den redan ha hittade det vid det laget).

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)