Ska du köpa och lira World of Warcraft?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Vad sägs om gamla Warhammer-rävar som spelar det? Själv har jag lirat WFRP i ca 15 år

Jag är inte så inne i Warhammer världen.
Spelade warhammer för ett par år sen, men eftersom man bara gick i gymnasiet så hade man inte direkt så mycket cash till det så det blev mest andra rollspel som drakar o demoner.

Men det va skoj, förrutom när man spelade mot goblinarmer med jobbiga gremlings.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anubis
Självklart!
Är ju redan klanledare och allt. Joina oss på kanalen #wow-swec på IRC, ni är hjärtligt välkommna att gå med, sålänge kraven på åldersgränsen och följandet av regler uppfylls.
Kolla även in swec_guild.glada.st (klipp och klistra till explorer).

Och på tal om det. Du Capp, vi undrar om du möjligen hoppat av för vi har inte sett dig på ett tag nu.

GAHR! Onda människor... Är 87:a...

Edit: Tänkte på klanens krav

Visa signatur

# 1 "Arbetshästen": P4 2.0 Ghz, Radeon 9600 128Mb, 512Mb RAM.
# 2 "Kebaben": 333Mhz, Savage4 32Mb, 64Mb RAM.
# 3 "Odöpt": Acer Aspire 5021WLMi

Permalänk
Medlem

Nej, jag spelar redan EVE och förstår inte vad som är så speciellt med WoW. Ser väldigt standard ut.

Det kommer i början av 2005 va?

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beengalas
ironiskt menat, glömde att man måste lämna minst 3 smiles.....

Finns absolut inga krav på det men om du nu har glömt det så är detta ett forum. Vilket innebär att man skriver saker, vilket gör det svårt att veta om någon är ironisk eftersom man inte precis hör det på tonfallet, eller hur.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Början av 2005? Hmm, jag har hört juni 2004.

Vet inte exakt, men det kan inte vara 2005. Betatesterna har ju precis börjat, och även om D2 1.10 betatestet tog några månader så tvekar jag på att WoW kommer ut så sent.

Visa signatur

Sometimes you have to kill the spider to save the butterfly.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bubba
Början av 2005? Hmm, jag har hört juni 2004.

Vet inte exakt, men det kan inte vara 2005. Betatesterna har ju precis börjat, och även om D2 1.10 betatestet tog några månader så tvekar jag på att WoW kommer ut så sent.

Förmodligen kvartal 4 kommer wow, betan är inte ute än kommer närmaste veckorna.

Closed betatest som är nu kommer förmodligen vara över 4 månader, sen open i 2-3 månader för stresstest.

Detta är dock spekulationer, har följt utvecklingen av wow sen 2001 då det blev officielt.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem

när spelet går ut i öppen beta vet man att releasen är ett par månader bort typ.. closed beta är långt ifrån ett färdigt spel. speciellt i MMORPG-världen.. då buggar ALLTID finns i överflöd.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Det kommer inte att komma på ett bra tag.

Blizzard vägrar släppa ifrån sig ett spel som är halvfärdigt och det ska de ha jävligt mycket creds för.

Kommer ihåg att starcraft var 1.5 år försenat men oj vad bra det va/är

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halicon
Lite offt: Argh, wow-swec är ingen klan, det är en guild (gille för er som är ifrån mensa), förstått? Hur många gånger måste jag säga det här, jag vill inte bli associerad med cs-kiddies.

Men folk fattar inte när man säger Guild ju =p

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jurij

GAHR! Onda människor... Är 87:a...

Edit: Tänkte på klanens krav

Det går väl o göra ett undantag Sålänge du inte beter sig som en barnunge och följer regler så ska det nog gå bra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bubba
Början av 2005? Hmm, jag har hört juni 2004.

Vet inte exakt, men det kan inte vara 2005. Betatesterna har ju precis börjat, och även om D2 1.10 betatestet tog några månader så tvekar jag på att WoW kommer ut så sent.

Juni skulle vara skönt om de hinner till, kan nog vara möjligt. Men Augusti-September låter mest troligt. Blizzard har ju inte själv sagt något datum för de inte vill lova något, det tycker jag är bra för då slipper folk bli besvikna om det inte kommer då och så slipper Blizzard den press som skulle bli för att kunna hålla datumet.
Kan inte förstå hur folk gnäller över att man måste betala pengar varje månad. Det är bara nånstanns vid 120 kronor per månad. Dessa pengar kommer gå till vad det kostar för Blizzard att hålla igång servrar, support m.m.

Jag har mycket stort förtroende för Blizzard och att World of Warcraft kommer leva upp till allas förväntningar (sålänge det är realistiska sådana förstås) och att det blir ett mycket välgjort och framgångsrikt spel. Kan knappt bärga mig

Jag är ytterst kritisk till Middel-Earth Online. Jag gillar inte att de ska exploatera det så. Dessutom verkar det inte roligt. Det enda det verkar leva på är att det är just Sagan om Ringen. Jag tror Tolkien vrider sig i graven just nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beengalas
Jag är inte så inne i Warhammer världen.
Spelade warhammer för ett par år sen, men eftersom man bara gick i gymnasiet så hade man inte direkt så mycket cash till det så det blev mest andra rollspel som drakar o demoner.

Men det va skoj, förrutom när man spelade mot goblinarmer med jobbiga gremlings.

Det du menar är Warhammer Fantasy Battles, jag syftar på det renodlade rollspelet Warhammer Fantasy Role-Play... Ett mycket stämningsfullt och lättspelat "papper och penna" rollspel.

Citat:

Warhamer Fantasy Role-play (hädanefter förkortat till WFRP) utspelar sig i The Old World, en mörk fantasyvärld som kan liknas vid den tidiga Renässansens Europa. Tekninken är ganska långt framkommen med ångmaskiner, världsutforskning och krutvapen. Människorna är den största rasen, även Halvlingar, Dvärgar och Alver förekommer. Magi och religion har stor betydelse i världen och överallt lurar faror, och från norr hotar ständigt Kaos att välla in över världen.

Spelsystemet är välskrivet och mycket lättlärt. Rollpersonerna byggs upp kring 14 grundegenskaper som representeras av 10- och 100-tal. Vid olika situationer då rollpersonen försöker sig på något slår man T10 eller T100 mot en (eller flera) av de passande egenskaperna. Färdigheter som man lär sig genom att avancera genom olika yrken ger en, förutom tillgång till en del speciaella områden, ökade chanser till grundegenskapsslagen.

Regelboken väger in på 364 fullspäckade sidor (första utgåvan) som är uppdelade på åtta kapitel kostar omkring 300:-. Inga extra tillbehör, förutom tärningar och rollformulär (finns att ladda hem här) behövs för att sätta igång. WFRP gavs ut 1986 som ett tillbehör till Games Workshop's Warhammer Fantasy Battles och har sedan introduktionen varit det näst största RPG't i Europa efter TSR's AD&D (nu uppköpt av Wizards of the Coast).

Känner ni igen texten kanske ni varit inne på min föga imponerande WFRP sida

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Finns det PVP servers så lirar jag det.

Jadå, det har de lovat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
När jag har en inkomst, inte annars.
Sen tror jag inte jag vill betala så mycket för ett spel från Blizzard, inte när det är nät-only iaf, deras trackrecord (speciellt diablo2, LoD) för hur dom handskas med fusk är rent ut sagt tragiskt, dom lyfte bara ett finger när det påverkade servarna negativt (chest-hacket t.ex), men dupes och annat sket dom i väldigt väldigt länge.

Bara för att man betalar så tror jag inte det blir någon jätteändring, blir gärna bevisad motsatsen dock.

(Skippa argumentet om att så många försökte hacka det, Blizzard skröt om att dom hade ett "lag" med hackare innan releasen för D2 som skulle göra det säkert, yeah right...)

det här är ett mmorpg vilket betyder: månads kostnaden som man betalar går till bla; utveckling av världen, underhåll av serverna(kommer finnas 10-20st minst), och även håller fusket borta. tack vare anti-cheat team och game-masters som man kan kontankta dygnet runt

och fixar dom till pvp (FvF) bra så blir det defenitivt spela. annars för daoc-mordred duga typ

edit:

citat:
--------------------------------------------------------------------------------
Ursprungligen inskrivet av Coca
Finns det PVP servers så lirar jag det.
--------------------------------------------------------------------------------

Jadå, det har de lovat
/citat

dom har väl inte lovat något alls om detta? dom har knappt sagt att det "möjligen" blir en pvp server.. men antagligen kommer det en, fast inte vid release som det ser ut nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GREK1
dom har väl inte lovat något alls om detta? dom har knappt sagt att det "möjligen" blir en pvp server.. men antagligen kommer det en, fast inte vid release som det ser ut nu

Intervjun jag läste för inte allt för länge sedan så hade de där sagt att en pvp-server kommer finnas. Jag har inte kvar länken, så du får tro det eller inte

Permalänk
Medlem

[i]Will there be player-vs.-player servers where players will be able to fight other players from anywhere in the world?[/i]
We will likely have special rules servers, but we haven't made any final decisions on this yet. Watch the web site for any new information.

direkt från deras FAQ. (det är även en ny fråga)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GREK1
[i]Will there be player-vs.-player servers where players will be able to fight other players from anywhere in the world?[/i]
We will likely have special rules servers, but we haven't made any final decisions on this yet. Watch the web site for any new information.

direkt från deras FAQ. (det är även en ny fråga)

my bad

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
när spelet går ut i öppen beta vet man att releasen är ett par månader bort typ.. closed beta är långt ifrån ett färdigt spel. speciellt i MMORPG-världen.. då buggar ALLTID finns i överflöd.

Enligt folk som spelar alphan redan nu så innehåller den mindre buggar än andra färdiga mmorpg...

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem

Ska spela det och betala varje månad, för vad jag har sett hittills så är det nog värt det!

Visa signatur

system: Proletären

Permalänk
Medlem

tror på de fett hårt ^_^
så de ska köpas o liras..

Visa signatur

:: "Ut med det gamla, och in med det nya." ::

Permalänk
Medlem

Klart jag ska spela det även om jag inte kommer med i Europa betan. Man litar väl på Blizzard.

Permalänk

hur hade ni tänkt er att testa det gratis?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
hur hade ni tänkt er att testa det gratis?

Stresstest är i fullgång nu.

Flera på Swec som är med.

CB för Europa borde komma igång nu också + Stresstest av Euroservrarna.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk

stresstest? vad har det med testa spela world of warcraft att göra? :S

edit: aha såg på blizzard.com nu då förstår jag...men hmm..tror ni vi i europa får testa det oxå då? annars kan vi väl lista ut en nordamerikansk zipcode ?:)

Permalänk

det är för nordamerika endast. men vi smarta svenskar särskilt på swec vet att man kör via en amerikans proxy så får man keyn. bland annat jag.

Visa signatur

Snart 30 och fortfarande nörd!

Permalänk
Medlem

Blizzard har aldrig släppt ett dåligt spel; varenda spel har tilltalat mig till 100%! Dessutom är deras spel aldrig för invecklade för att man skall tröttna direkt, och man har alltid plockat fram de roliga bitarna med respektive genre. Jag har inte spelat något mmorpg innan, för jag har inte tyckt idén tilltalat mig. Därför skall det bli fantastiskt spännande att låta Blizzard visa mig de bra sidorna med mmorpg och hur kul det kan vara.

Att köpa o betala månadskostnad för WoW är helt givet.

Permalänk
Medlem

Pff aldrig att jag köper ett spel och sen måste betala månadskostnad! Jag har ju köpt det en gång redan!

Antingen är det gratis att ta hem och man betalar månadskostnad eller så kostar det pengar vid köptillfället och är gratis efter det. Dessutom är WoW löjligt

Permalänk
Medlem

Inte det att jag inte älskar warcraft, bara det att det blir lite väl dyrt i längden för en fattig student som jag =/

Visa signatur

"How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood?"

Permalänk

blir månadskostanden över 100kr i månaden så är det alldelles för mkt

Permalänk

Det skulle nog kunna vara väldigt roligt att spela. Men jag vet inte om jag pallar att betala månadsavgift. Det kommer då att kännas som ett tvång "att jag måste spela det här spelet nu, jag betalar ju pengar varje månad!"

Men, jag förstår att de måste ta betalt, annars finns det inte pengar att hålla igång servrar och support.

Visa signatur

"Apokalypsens fyra Wärschare tågar in" - nienithaur

Permalänk

man blir beroende så tvång kommer du inte känna lilla gosse:)