Permalänk
Medlem

Kommer DU att beställa BBB 100Mbit ?

Vad tycker ni om BBB´s nya 100Mbit tjänst ? Vad tror ni det kommer att kosta ?

"Under våren 2004 kommer vi att lansera en ny tjänst som blir tillgänglig för de som bor i en lägenhet ansluten till Bredbandsbolagets fibernät. Tjänsten är ett Internetabonnemang med en kapacitet på 100 Mbit/s och en trafikbegränsning på 300 GB/månad. "

Det går att göra en intresseanmälan på bredband.net

Markus

Permalänk
Medlem

OCH HUR MÅNGA KOMMER ATT HA TILLGÅNG TILL DET DÅ??? Det är väl inte många...

Permalänk
Avstängd

/me dreglar och stirrar

EDIT: 300 gb månaden är ju inget.

Visa signatur

stallet.se - för oss som älskar heztar!

Permalänk
Avstängd

hm trafikbegränsning .. suck

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KAMIKIRI
OCH HUR MÅNGA KOMMER ATT HA TILLGÅNG TILL DET DÅ??? Det är väl inte många...

Alla som har BBB´s fiber dvs jättemånga !

Edit: Sluta skrik

Permalänk
Medlem

Vadå alla som har BBB fiber? Det är inte många som väljer att betala 895kr/månaden för 100Mbit/300gb tak. Jag har pratat med rätt många om det där och de flesta tenderar att hålla sig kvar på 10Mbit. Däremot utan tak hade gjort stor skillnad..

Permalänk
Medlem

Alla som har LAN-anslutning, alltså en RJ45-kontakt i väggen, kan få 100Mbit.

Permalänk
Medlem

Jag hade tagit 100 Mbit om jag kunde.. Sitter på BBB VDSL och får gott vänta tills dem tar bort Mbit spärren där
Skulle klara mig bra på 300 GB iom att jag inte är en fildelarkille.
Jag och mina syskon gör väl utav med c:a 40 GB i månaden totalt.
40/4 = 10 GB var, så det är inte så mycket.
Skulle kännas skönt om man fick en bra fart när alla vill göra sitt på nätet samtidigt, därför 100 Mbit.
Vill ju att mina syskon ska få det snabbaste dem kan få så de blir glada och nöjda. Jag betalar, fixar alla datorer, nätkillen, DOMDERAR
Om de bara skulle kunna lära sig lite om hur grejer funkar också *suck*

Permalänk
Hedersmedlem

Öhm, nej. jag kan knappt säga att jag "behöver" 10mbit ens, och med trafikbegränsning och det saftigt högre priset går ju 100 fetbort.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Vart står det att det kostar 895kr/månaden ?

Permalänk
Medlem

Inte en chans, trafikbegräsningen är på tok för låg för min konsumtion.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

10Mbit är egentligen mer än nödvändigt, och med 300Gb-tak till det grova priset, nej tack.

Permalänk
Medlem

Hur kan ni tycka att 10Mbit/s är mera än nödvändigt? Har själv flera fiberlinor, totalt om jag räknar ihop dem 30Mbit/s och det är lagom. 10Mbit/s är allt för slött om man laddar stora filer, operativsystem med mycket grejor i, oavsett vartifrån. Tex Sunet, Fragzone, Sweclockers med mera...

Synd att jag inte kan ha Bredbandsbolaget här, annars hade jag skaffat det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feedback
Hur kan ni tycka att 10Mbit/s är mera än nödvändigt? Har själv flera fiberlinor, totalt om jag räknar ihop dem 30Mbit/s och det är lagom. 10Mbit/s är allt för slött om man laddar stora filer, operativsystem med mycket grejor i, oavsett vartifrån. Tex Sunet, Fragzone, Sweclockers med mera...

Synd att jag inte kan ha Bredbandsbolaget här, annars hade jag skaffat det.

för en användare räcker det gott, men kanske lite lite om man har 5 datorer

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Inaktiv

Har inget problem med trafibegränsnigen.
Men priset ganska saftigt.

Klarar mig mer än väll på 10mbit idag.

Permalänk

Kan man någonstanns se hur mycket man gör av med per månad om man har BBB. vet att det fanns en sån funktion när jag andvände Telia

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Medlem

Jupp, beställer tjänsten så fort den kommer! Tid är pengar det med och många ggr vore det skönt att vara klar med tankningen efter 9 minuter ist för 1.5 tim...

Bara för att maxhastigheten är 110 på svensk motorväg innebär det väl inte att det inte är jäkla skönt att kunna blåsa om långtradarna ibland när man har bråttom!

Förutsatt att man har råd att slanta förstås men det är ju som alltid en prioriteringsfråga... Vissa har råd med cigg men käkar nudlar.

Visa signatur

1. I7-2600K@3.4, 8GB DDR3, Corsair SSD GT 120GB, 2xIntel 120 SSD, 1xGTX580
2. E8400@4.23,4GB Corsair PC8500,1xG2 SSD 80GB,2x150GB Raptor@RAID0,HD4870

Permalänk
Medlem

Vad har ni fått 895kr i månaden ifrån ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av negative
Vad har ni fått 895kr i månaden ifrån ?

det stod på nått av BBB:s pressmeddelande för ett tag sen.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Avstängd

Det gäller att komma ihåg att om inte servern du tankar ifrån kan skika mer än en viss hastighet så kommer du inte heller att ta emot mer, alltså äör det tveksamt om du kommer att utnyttja 100mbit. Jag vänta rett tag och ser hur det funkar.

Permalänk
Medlem

300gb i månaden är som sagt som en fis i rymden. Jag tankar 40gb på en dag endel gånger, och då har jag 10mbit. Nej, nått bättre får dom allt komma med...

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da´Russian Stallion
300gb i månaden är som sagt som en fis i rymden. Jag tankar 40gb på en dag endel gånger, och då har jag 10mbit. Nej, nått bättre får dom allt komma med...

Var hittar du så mycket intressant att ladda ner ?

För att fylla 300gb kvoten så får man ladda ner mer än 400mb i timmen dygnet runt...Räcker för de flesta.

MARKUS

Permalänk
Medlem

ja det räcker för det flesta men inte om man har 100 Mbit!

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

hmm, rätt intressant.. ajg har laddat 90 gigg på dom senaste 50 dagarna..
fast jag har ju "bara" bostream 8/1Mbit/s

Visa signatur

Allting har en ände, fibern den har två
Layer 2 loopen har ingen, men den får va med ändå

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av negative
Var hittar du så mycket intressant att ladda ner ?

För att fylla 300gb kvoten så får man ladda ner mer än 400mb i timmen dygnet runt...Räcker för de flesta.

MARKUS

Man köper inte 100mbit om man bara laddar ner och håller sig till normala mängder. Du lär ha rätt mycket utgående trafik också.

Min server spottade ur sig 8Gb på en kväll när jag länkade till en 50mb-film här på forumet tex.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk

Ta priset för 10mb och gångra det med 10, då har ni det pris som det borde vara. Inte särskilt billigt va.

Personligen så har jag svårt att se nyttan med att ha 100mb, visst att det är kul och lattjo men hur många skulle använda det till nyttiga och lagliga saker ? Eller kanske att BBB har nåt annat i skjortärmen som drar stor bandbredd, typ TV eller filmer via internet och då med samma kvalitet som vanlig TV eller DVD.

Till topic.
Nej, jag kommer inte att skaffa 100mb men det beror mest på att jag bor på landet

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk
Medlem

Den mest intressanta frågan är den som ännu inte är besvarad - nämligen vad som händer när man passerat gränsen 300GB under en månad. Det man kan tänka sig är väl att man antingen blir nedgraderad till 10Mbps, eller att man blir debiterad en kostnad för varje överskjutande GB.

Om det är det senare alternativet som blir aktuellt så är det nog lite i dyraste laget, annars blir det hela genast mer intressant.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanS
Den mest intressanta frågan är den som ännu inte är besvarad - nämligen vad som händer när man passerat gränsen 300GB under en månad. Det man kan tänka sig är väl att man antingen blir nedgraderad till 10Mbps, eller att man blir debiterad en kostnad för varje överskjutande GB.

Om det är det senare alternativet som blir aktuellt så är det nog lite i dyraste laget, annars blir det hela genast mer intressant.

Jag läste förut att man kommer bli "nergraderad" till 10Mb.

For the record så skulle jag nog uppgradera om jag nu hade BBB fiber. Dock skulle ganska många fasta kostnader och dylikt gå före, t.ex mobilräkningen

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte det är värt att betala nästan 3 gånger så mycket för 100 Mbit faktiskt.

Permalänk
Medlem

prissättningen är ju väldigt billig jämtemot 10Mbit för 320:- och 100mbit för 895:- i månaden annars blir ju 320*10=3200
3200:- kostar ju 10st 10Mbit anslutningar och man får 100Mbit för 895:-
fast tycker ändå det är för mkt stålar....
10Mbit räcker ypperligt.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB