Permalänk
Medlem

Xbox Fläkt? (Volt)

Nån som vet om xbox fläkten ar temp styrd?, o mellan vilka volt den styrs imellan, tror att max är 7v

Permalänk

jag vet inte riktigt men kolla på ett xbox forum kanske, t.ex. www.psxcare.com eller nått

Permalänk
Medlem

skruva isär den vetja

Visa signatur

flippy @ Quakenet

Permalänk
Medlem

tror den är temp styrd för i dashboardet avalaunch finns det en funktion där man kan ställa in i hur mångra procent fläkten skall arbeta.

Visa signatur

"Vi kämpar, det är på allvar."

Permalänk
Medlem

Den är tempstyrd via mjukvaran. Det finns ett mjukvaruknäck för att köra den på högre varv.

Enklast är att koppla den direkt till 12V om du vill. Bäst är att byta ut den mot en tyst 80mm. Fast man får såga lite för att göra plats.

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk

Stämmer bra som Pelle76 skriver men jag tyckte att det var enklare att ändra "Fanspeed" till 100% i Avalunch, då matar den ut 12V på originalanslutningen...
Detta förutsätter ju i och för sig att man använder sig av Avalaunch...
Annars finns det även möjlighet att ändra detta i Biosen...

Permalänk
Medlem

Avalaunch?.. Plz, berätta mera så man förstår..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Avalaunch är ett dashboard som du kan byta till istället för det där vanliga gröna menyerna som är standard. Allt om det där kan du läsa här: http://www.xbox-scene.com/

Visa signatur

//Odin

Permalänk
Medlem

Du måste lägga in den nya fläkthastigheten i BIOS .. lägger du bara i avalaunch så påverkas inte fläkthastigheten när du spelar.. .. har testat

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Ehhhmmm... jo, fläkhastigheten fungerar även vid spel, åtminstone för mig....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schlbuditz
Ehhhmmm... jo, fläkhastigheten fungerar även vid spel, åtminstone för mig....

ehm.. nja.. jag ställde in 100% i BIOS.. så när jag startade den gick den på max.. sen när jag kom till dashboard ställde den ner.. och när jag startade spel gick den på max igen.. därför påverkar inte avalaunch det.. Det kan jämföras med att klocka datorn i windows.. "Det är alltid bättre att göra det i bios" om man ska göra det ordentligt..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Avstängd

Lånar denna tråd lite: hur lägger man in avalaunch? Måste man ha chippat xbox? När man kopplar in xboxen till datorn, måste man ha chippat för att göra det? Ska man ha en *rak* tp kabel då?

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
ehm.. nja.. jag ställde in 100% i BIOS.. så när jag startade den gick den på max.. sen när jag kom till dashboard ställde den ner.. och när jag startade spel gick den på max igen.. därför påverkar inte avalaunch det.. Det kan jämföras med att klocka datorn i windows.. "Det är alltid bättre att göra det i bios" om man ska göra det ordentligt..

Ja vad vet jag, det blir kanske skillnad om man ställer om fläkthastigheten i BIOS också... Jag har bytt till en temperaturstyrd fläkt i min xbox och därmed måste jag köra den på 12V för att den ska snurra... En dag installerade jag dock en ny version av Avalaunch och då glömde jag bort fläktinställningen vilket medförde att efter cirka 10 min. spelande stängde xboxen av sig och började blinka, överhettningsskyddet alltså... Lät den svalna, ändrade inställningen i Avalaunch och vips kunde jag sitta och spela i timmar igen med normala temperaturer...

Alltså måste det bero på om man även har gjort ändringen i BIOS....