Permalänk
Medlem

Waterchill

En gång för alla nu.
Tycker ni som har Waterchill att det funkar bra lr att det är dåligt?

Visa signatur

Main: Intel i7-970 4.00 Ghz | 24GB DDR3-1600 | PowerColor 290X | Samsung 830 2x256GB
Server: Dual Intel E5645 2.53 Ghz | 24GB ECC DDR3-1333 | PERC 5/i | Samsung 8x2TB | Intel 320 80GB
XtremeSystems WCG

Permalänk
Medlem

Waterchill ÄR bra. Det är ju i stort sätt bara bra komponenter som många köper när dom plockar ihop egnasystem. Det är väl egentligen bara blocken som är "special" och dom är ju bra.

Permalänk

Så vitt jag vet så har inte waterchill nån chans mot ett riktigt vasst ihopplockat system. Jag skulle aldrig rekommendera någon att köpa waterchill när man för nåra hundralappar till kan få ett highend-system. Ett tips är www.vcore.dk . Själv köpte jag Whitewater grejer där för nån månad sen.

Permalänk
Medlem

Det är precis som wizard1337 säger.
Oftast blir det billigare med ihopplock.. Men de flesta "n00bsen" brukar inte lägga ner 30min extra på sin vattenkylning.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Är det värt att köpa waterchill för mig. Jag har nu SLK-947U, Socket A/478 plus en 92-mm fläkt på. blir det stor skillnad i temp då?
På graffet har jag en VGA Silencer.

Visa signatur

Main: Intel i7-970 4.00 Ghz | 24GB DDR3-1600 | PowerColor 290X | Samsung 830 2x256GB
Server: Dual Intel E5645 2.53 Ghz | 24GB ECC DDR3-1333 | PERC 5/i | Samsung 8x2TB | Intel 320 80GB
XtremeSystems WCG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fusionracing
Är det värt att köpa waterchill för mig. Jag har nu SLK-947U, Socket A/478 plus en 92-mm fläkt på. blir det stor skillnad i temp då?
På graffet har jag en VGA Silencer.

Vad jag vet så är väl vatten alltid bättre än luft oavsett system (oftast ). Men jag tror inte du skulle tjäna allt för mkt på att köpa waterchill. Btw, vad ligger du på för temps nu?

Permalänk

Waterchill paketen funkar hur bra som helst vem bryr sig om 1-2 grader åt nått håll!!!´

ska man ha vattenkylning så spelar det inte nån störe roll om du köper ett waterchill eller ett eget hop plock så länge du tar 1/2 tum

Visa signatur

A64 3400@2600 Msi K8N platinum 1024 Adata pc 3200 Gecube X800 pro

Permalänk

Jag har en XP 2400+ som ligger i ~60º (5 chassifläktar, Whisperrock IV med fläkt på 5000rpm) och VCORE på 1.94V.

Min fråga är:
Hur mycket måste jag lägga ner på ett vattenkylningssystem för att få CPU'n kallare och datorn betydligt tystare än vad den nu är? Vad är mest prisvärt?

Permalänk

Även om du nu skaffar waterchill, så se för fasen till att skaffa arctic silver 5 Det kan hjälpa dig en hel del grader faktiskt.

Permalänk

hur mkt bätre är as5 mot 3.an då?
jag har 3.an nu

funderar på att köpa det paketet osså

Visa signatur

*im back from out of space to bash your sorry asses *

Permalänk

folk säger 5-7 grader, själv vet jag inte riktigt, men jag har schyssta temps med min vattenkylning iaf

Permalänk

Jag svarade nej eftersom:

1. Mitt cpu-block var sönder vid ankomst.
2. Min tank sprack efter ett par dagar.
3. Mitt NB-block sprack helt spontant efter ett par veckor.

Så nu sitter man här med fläktkylning och dött grafikkort...

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

Jag ligger på på runt 30 idle och runt 50 full load.

EDIT: Jag har Arctic Silver 5

Visa signatur

Main: Intel i7-970 4.00 Ghz | 24GB DDR3-1600 | PowerColor 290X | Samsung 830 2x256GB
Server: Dual Intel E5645 2.53 Ghz | 24GB ECC DDR3-1333 | PERC 5/i | Samsung 8x2TB | Intel 320 80GB
XtremeSystems WCG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyber Judas
Jag svarade nej eftersom:

1. Mitt cpu-block var sönder vid ankomst.
2. Min tank sprack efter ett par dagar.
3. Mitt NB-block sprack helt spontant efter ett par veckor.

Så nu sitter man här med fläktkylning och dött grafikkort...

va sa asetek om det då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
va sa asetek om det då?

Skall först och främst skicka in vattenkylningen och grafikkortet till komplett där jag köpte det. Tror dock inte att de ersätter mitt grafikkort. Men Vattenkylningen skall de fixa.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

de måste väl betala graffet oxå om deras felaktiga produkt har pajjat dina saker!

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Jag kan svara ganska bra på den fråga för jag har just haft ett waterchill paket (pumpen, radeatorn, fläkten, cpu blocket) då fick jag upp min dator till 2400mhz (inte 1 mhz till gick) bytte till DD 1/2" block, och datorn tuffar på i 2700mhz....

Så...skulle jag råda någon till vattenkylning så skulle jag råda dem till att köpa "rätt" ifrån första stund, och de där med att waterchill är lättare att bygga ihop osv är bs...fixar man att trycka ihop sitt waterchill så fixar man DD´s block oxå.

*förtydligande

Jag menar inte att waterchill är kasst på något sätt, jag var hel nöjd med det. Waterchill är tex otroligt mycke bättre än koolance, men det finns bättre än waterchill för inte så mycket pengar mer.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok
Jag kan svara ganska bra på den fråga för jag har just haft ett waterchill paket (pumpen, radeatorn, fläkten, cpu blocket) då fick jag upp min dator till 2400mhz (inte 1 mhz till gick) bytte till DD 1/2" block, och datorn tuffar på i 2700mhz....

Så...skulle jag råda någon till vattenkylning så skulle jag råda dem till att köpa "rätt" ifrån första stund, och de där med att waterchill är lättare att bygga ihop osv är bs...fixar man att trycka ihop sitt waterchill så fixar man DD´s block oxå.

*förtydligande

Jag menar inte att waterchill är kasst på något sätt, jag var hel nöjd med det. Waterchill är tex otroligt mycke bättre än koolance, men det finns bättre än waterchill för inte så mycket pengar mer.

Du fattar själv att den ökingen är typ omöjligt va?

Permalänk
Antielefant
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok
Jag kan svara ganska bra på den fråga för jag har just haft ett waterchill paket (pumpen, radeatorn, fläkten, cpu blocket) då fick jag upp min dator till 2400mhz (inte 1 mhz till gick) bytte till DD 1/2" block, och datorn tuffar på i 2700mhz....

Så...skulle jag råda någon till vattenkylning så skulle jag råda dem till att köpa "rätt" ifrån första stund, och de där med att waterchill är lättare att bygga ihop osv är bs...fixar man att trycka ihop sitt waterchill så fixar man DD´s block oxå.

Eh?

Köp ett Antarctica då, om du nu har såna problem. Personligen når jag de där 2700 MHz med Waterchillblocket. Inte Prime-stabilt, men det saknar jag en v-modd för.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

jag skulle plocka ihop eget från dangerden.com

då du får mycket för pengarna, mycket billigare än sverige också.
300 kr på bara radiator och 200 ungefär per block. pumparna ligger ungefär 200 kr billigare än sverige.

jag kollade på skojjs skull, jag fick ihop ett hyffsat system för 2000 kr. köp rbx blocken, de är effetivast just nu.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur jag ska rösta, är 42-43º idle bra för en oklockad XP 1700+? Den blir uppåt 48º när jag spelar och jag använder AS3-pasta.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

roadspig: sök lite på mitt nick så hittar du screenshot, jag kör stabilt i 2700mhz inga moddar osv.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk

Angående min vattenkylning som gick sönder och nämns ovan så har jag nu lite mer info.
Komplett ersatte mitt grafikkort, men kommer inte att ersätta vattenkylningen. De tycker att jag misshandlat hela paketet då ett block spruckit och vattentanken sprack. Sedan var radiatorn lite repig. Att grejjerna sedan höll tre veckor och sprack under drift verkar de skita i.
Får se vad asetek säger om det...

Visa signatur

"?"