Permalänk
Medlem

Avinstallera XP MSN?

Tänkte installera nyare MSN än den som finns inbyggd i XP... det är väl inte bara att uppgradera? Vill gärna ta bort den gamla versionen.

Permalänk
Medlem

Den som är inbyggd i XP heter Windows messenger. Den som man laddar ner heter Msn messenger.

Windows messenger bör du inte avinstallera då den behövs vid bl. a. fjärrhjälp.

Det är bara att installera den senaste versionen av båda. De nuvarande versionerna blir överskrivna av respektive uppdatering.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rauter
Den som är inbyggd i XP heter Windows messenger. Den som man laddar ner heter Msn messenger.

Windows messenger bör du inte avinstallera då den behövs vid bl. a. fjärrhjälp.

Det är bara att installera den senaste versionen av båda. De nuvarande versionerna blir överskrivna av respektive uppdatering.

Måste lägga in en sak här, dom blir inte alls överskrivna. Den som följer med Windows den ligger kvar i alla fall och du får två att hålla reda på tyvärr, ibland råkar man ta fel eftersom dom ser rätt lika ut..... men inget större pronlem egentligen men ville bara rätta lite där.....

Visa signatur

Fear

Permalänk
Avstängd

Windows Messenger Removal

----------------------------------

Start -> Run -> Type: "RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove"

Press ENTER and let windows do the rest

----------------------------------

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Medlem

Kan inte begripa hur dumma vissa kan vara! Det är ett jävla tjatande om Windows Messenger varenda gång, hur får man bort det osv.
De flesta väljer den bloade skiten som heter MSN messenger med skitspel, travel, reklam som fan och inga vettiga funktioner utöver windows messenger.

Snacket om mer proffs prg, minnes, prestanda, enkelhet, stabilitet borde Windows Messenger vara självklara valet, kör den istället.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear
Måste lägga in en sak här, dom blir inte alls överskrivna. Den som följer med Windows den ligger kvar i alla fall och du får två att hålla reda på tyvärr, ibland råkar man ta fel eftersom dom ser rätt lika ut..... men inget större pronlem egentligen men ville bara rätta lite där.....

Jag påstår inget annat heller. Läs noggrannare och du kommer se att jag har skrivit i pluralis.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Snacket om mer proffs prg, minnes, prestanda, enkelhet, stabilitet borde Windows Messenger vara självklara valet, kör den istället.

Håller med, men vissa MÅSTE ju ha sina tuffa "visningsbilder" och msn plus ... (Miranda är att föredra framför allt annat tycker jag)

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apanson
Håller med, men vissa MÅSTE ju ha sina tuffa "visningsbilder" och msn plus ... (Miranda är att föredra framför allt annat tycker jag)

Precis!
MSN plus fungerar för win messenger också utan problem för dessa som andvänder det. Miranda är bra att text chatta med, men som jag nämnt förut så räknas denna bort då jag/andra nyttjar voicechat, webcam över msn protokollet som är trots allt rätt smidigt.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|