Permalänk
Medlem

HeavenMods i lokal tidning

tjo!
tänkte bara dela med mig lite av en artikel som kom i tidningen idag, om ptz0n och hans dator

Läs hela artikeln på:
http://www.gd.se/Article.jsp?article=35352

Visa signatur

:: xp 3000+, Asus a7n8x Deluxe, 2*256mb Samsung pc-3200, Hercules Radeon 9500 pro, IBM 180gxp totalt 300gb ::

Permalänk
Medlem

heheh. fräckt

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk

Vad är det som är så speciellt med det där chassit? Ser ut som vilket fönsterchassi med neon som helst..

Permalänk

Nice skulle med vilja ha ställt ut min tror att den platsar iaf

Visa signatur

amd64@vatten, no more. Mini-itx.
Min kompis är överkluckad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _GaNgStEr
Nice skulle med vilja ha ställt ut min tror att den platsar iaf

har du bild på det så man kan bedömma om den platsar

Permalänk

Svårt att bedöma, men 1,5år för det där låter lite... mycket

Permalänk
Citat:

"Erik Pettersson har lagt ned mycket tid och pengar på att göra något personligt av sin dator."

Visar ju på att dom inte alls har någon insyn i datormoddande över huvud taget. Jag säger inte att datorn är ful, men speciellt originell och personlig är den väl ändå inte.

Permalänk
Medlem

Det verkar som dom inte har hittat den dolda extrema moddvärlden ännu...

Visa signatur

Hyvää Joulua!

Permalänk
Medlem

"De kan vara inklädda i rosa plysch, vara motivlackade, innehålla radiostyrda bilar, gosedjur eller byråar."

Jag har då aldrig sett en dator som innehållit en byrå.

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk

jag trodde det hette "byråer"

Permalänk
Medlem

visst, burken är ju inte snyggast i världen men utanför "moddvärlden" så får den publicitet, för att det är sådär en moddad dator ska se ut, om de nu finns regler. Sedan är det detaljkvalité så de räcker och blir över.. "måste ses" skulle ja vilja säga :]

Visa signatur

:: xp 3000+, Asus a7n8x Deluxe, 2*256mb Samsung pc-3200, Hercules Radeon 9500 pro, IBM 180gxp totalt 300gb ::

Permalänk
Medlem

GO ptz0n GO!

Visa signatur

System :: Aopen HQ08 :: Hiper Type-R 580W :: Gigabyte ATX nForce4 SLI :: AMD Athlon 3000+ :: TwinMOS 2 x 1024 PC3200 :: GeForce 6800 GT :: 2 x 200GB
Säljes :: 2 st 250 GB HDD Sata :: 8 st 120 mm fläktar
Mail :: Emil.hermansson@hotmail.com

Permalänk
Medlem

Det är nog med all rätt som Ptz0n är med i tidningen...
Av dom grejerna jag har sett han bygga så har dom varit mycket väl utförda med mera.
Dessutom så vann han väl modd-tävlingen på DH?

Visa signatur

Föredetta kanalj.
JohanWJohanWWJohanWWW

Permalänk
Medlem

Ni är så tragiska!
Ni måste hålla på att skriva en massa skit om hans dator, men det som det handlar om är att ni är så fruktansvärt avundsjuka! Ni försöker smutskasta på alla de sätt för att det inte ska vara lika glorifierat!

fyfaan för sådana som er, ni vet vilka ni är!

Visa signatur

"Linux är bara gratis om din tid är värdelös"

Permalänk

Tror de har skrivet fel "innehålla radiostyrda bilar, gosedjur eller byråar." tror han sa att datorer kan finnas i dessa inte att dessa kan finnas i datorer

Visa signatur

Bison: You have made me a very happy man.
Colonel William F. Guile: And next, I'll make you a dead one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sargan
Ni är så tragiska!
Ni måste hålla på att skriva en massa skit om hans dator, men det som det handlar om är att ni är så fruktansvärt avundsjuka! Ni försöker smutskasta på alla de sätt för att det inte ska vara lika glorifierat!

fyfaan för sådana som er, ni vet vilka ni är!

Här tog vi åt oss.
Måste väl få säga vad vi tycker? Fritt land. Eller?
Tur är så kan jag hålla inne med vad jag tycker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maxxe
Håller allt med, ser inget personligt där inte.
"Andra nya finesser är rattar som styr fläktarnas hastighet och en display som visar temperaturen.", "En hel del pengar har det också kostat."
Låter som ALLT är köpt färdigmoddat.

Men vet ju inte, kan ju vara så att han gjort allt själv o.s.v
Men burken var ju inte ful iaf, bra ptzon

Men snälla!
Har du ens sett vad killen har byggt? Ett väldigt hett tips är ju att söka efter Digidoc och sedan efter trådna skrivna av Ptz0n... Eller varför inte hans passiva nätagg?
Det är ingen n00bj'vel med tummenmittihanden vi snackar om, utan killen kan sina saker.

Visa signatur

Föredetta kanalj.
JohanWJohanWWJohanWWW

Permalänk
Medlem

Personligen förstår jag inte hur det kunde ta 1,5år. Sen så är jag inte så mycket för bara tomma fönster. Men det kanske de som tog ut datorerna var

Permalänk
Medlem

"De kallas vår tids Epa-traktorer"
Haha, klockrent!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad ska man säga? Grattis. Tycker att datorn din är mycket snygg, kanske inte orginell, men snygg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maxxe
Glömde du läsa
"Men vet ju inte, kan ju vara så att han gjort allt själv o.s.v
Men burken var ju inte ful iaf, bra ptzon"

du kan ju med läsa raden "Låter som ALLT är köpt färdigmoddat." saakta

precis, LÅTER

Ja, jag läste hela ditt inlägg.
Fast det är väl en tolkningsfråga...

Visa signatur

Föredetta kanalj.
JohanWJohanWWJohanWWW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Audioslave
Vad är det som är så speciellt med det där chassit? Ser ut som vilket fönsterchassi med neon som helst..

Du är bara avundsjuk.... För en pensionär som läser tidningen är det väl fruktansvärt speciellt? Målgruppen för artikeln är väl inte sweclockers i första hand direkt...

Visa signatur
Permalänk

ucsh varför ska de alltid bli en massa gnabb omallt!! ja tycker iaf att datorn va fin även om ja själv inte skulle vilja ha den (vill ha de distkret).... sen antar ja att dom menar att chassit e personligt om man jämför me köpta lådor.... kul iaf att du fick va me i tidningen ptz0n!!! inte alla som får de

Visa signatur

All you need is love!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maxxe
Håller allt med, ser inget personligt där inte.
"Andra nya finesser är rattar som styr fläktarnas hastighet och en display som visar temperaturen.", "En hel del pengar har det också kostat."
Låter som ALLT är köpt färdigmoddat.

Men vet ju inte, kan ju vara så att han gjort allt själv o.s.v
Men burken var ju inte ful iaf, bra ptzon

Eeeh.. Färdigmoddat? Du kan juh kolla några av projekten i min sign.. INGET på burken är köpt färdigt förutom själva hårdvaran och ccfl:et...

Du bör läsa på lite innan du yttrar dej tycker jag personligen... Jag vet juh inte vad ni tycker..

EDIT: Sorry läste inte hela inlägget.. men men.. kolla min sign..

Var juh inte bästa bilden man kan ta på burken häller... De ifrån GD var mest intresserade av fönstret då dem inte var så insatta. Detta kanske drar fler seriösa moddare till swec

Och för alla som klagar på att det tagit lång tid så är detta mitt första projekt och jag har utifrån det lärt mej allt jag nu kan inom pcmodd/elektronik. Stort tack till alla swec:are..

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.
Erik Petterssons blogg om webbutveckling

Permalänk
Medlem

Mycket fint gjort ptz0n
Väldigt sällan man ser någon som är så nogran med alla detaljer som du

Personligen gillar jag inte sidofläktarna på chassit men smaken är ju delad.

Tummen upp

Visa signatur

.::We are geeks togheter::.
.::>>WWW.KYLNING.TK<<::.
ASUS A7V KT600 / Duron 1,6 Ghz / 256Mb TwinMOS PC3200 Cl 2.5 / WD Caviar 80GB / Sapphire Radeon 9200 Atlantis 64MB DDR /

Permalänk
Medlem

DEt finns en liknande artikel i Ulrichehamns tidning... fast där får man bara sen en fläkt och ett fläkt galler.... riktigt besviken på tidningen att dominte publicerar bilder på hela datorn....

Visa signatur

Its nice to be important but its more important to be nice!!!! Respect to the man in the icecream van - HP (Scooter)

Permalänk
Medlem

Bra gjort ptz0n verkar ha gjort ett bra jobb med chassit och grattis till platsen på utställningen och i tidningen.

Dessutom så är det ju inte bara roligt för ptz0n utan för hela "modd världen" nu när den äntligen får lite uppmärksamhet från de som inte är så insatta.

Personligen tycker jag att vi på swec tar och gör en resa och kollar på utställningen när den börjar, och kan inte alla ha t-shirtar där det står "Jag Moddar" :D:D

Åter igen mycket bra jobb ptz0n

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 2600X Kylning: Noctua NH-D15 Moderkort: ROG Strix B-450-F GPU: MSI GTX 1070 Armor OC Minne: 32 GB Corsair Vengeance PRO PSU: EVGA Supernova 650 G2 Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_cypher
....och kan inte alla ha t-shirtar där det står "Jag Moddar" :D:D

Åter igen mycket bra jobb ptz0n

Eller varför inte: Sweclockers.com - Moddarens bästa vän :D:D

Visa signatur

.::We are geeks togheter::.
.::>>WWW.KYLNING.TK<<::.
ASUS A7V KT600 / Duron 1,6 Ghz / 256Mb TwinMOS PC3200 Cl 2.5 / WD Caviar 80GB / Sapphire Radeon 9200 Atlantis 64MB DDR /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zipic
Eller varför inte: Sweclockers.com - Moddarens bästa vän :D:D

det var ju mycket bättre

nä men vet någon när utställningen börjar? skulle vara kul att se hur de får ihop det hela till en utställning

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 2600X Kylning: Noctua NH-D15 Moderkort: ROG Strix B-450-F GPU: MSI GTX 1070 Armor OC Minne: 32 GB Corsair Vengeance PRO PSU: EVGA Supernova 650 G2 Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

27 mars börjar den.