Permalänk
Medlem

ftp-klient

Jag behöver en ny ftp-klient, kör cuteftp-pro nu, är så j-a trött på skiten, för ibland cpar programmet ur, rätt ofta, och så kan man inte fortsätta ladda ner filer som man påbörjat, kanske låter trivialt, men jag sitter på en adsl-uppkoppling så ibland är det väldigt frustrerande som idag, min data har laddat hela natten, en dvd-image på 3,45 GB, har laddat ner 2 GB, tagit ca 15 timmar, och nu måste jag börja om från början pga av det d'ära skitprogrammet, anledningen till att jag kör cuteftp-pro är att mina huvudsakliga ftp-servrar kör krypterat liksom min egen ftp, så att kunna använda krypterad ftp-trafik är ett krav på klienten, likaså måste den fungera under windows, nån som kan hjälpa mig med én mer "professionell" ftp klient månne? Känns som cuteftp-pro är ett j-a dagisprogram liksom, är väldigt sur nu för hade räknat med attt ha filen hemma nu på morgonen så fuckar hela skiten ur istället,

/mvh Rikkard

Visa signatur

A7N8XE-d, xp2500@3200, 1 GB twinmos ddr 400, radeon 9800pro, 2*120gb segate raid 0 +400 gb segate

Permalänk

Flash FXP @ http://www.flashfxp.com

/Bobby_Digital

Visa signatur

| Antec Sonata | Zalman 7000A CU | Asus P4C800 Deluxe | P4 2.8 Prescott | 1GB Kingston RAM | 2st WD200GB SATA, 1st WD250GB IDE, 1st Seagate 120GB IDE | NEC 2510 |

Permalänk
Medlem

provar den lite nu, måste säga jag gillar redan denna klient, känns riktigt fin

Visa signatur

A7N8XE-d, xp2500@3200, 1 GB twinmos ddr 400, radeon 9800pro, 2*120gb segate raid 0 +400 gb segate

Permalänk
Medlem

Prova FileZilla oxå, nätt, snabb och lättarbetad

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk

UltraFXP utan tvekan!

Har allt som FlashFXP har (de liknar väldigt mycket), men också fler funktioner som t.ex. automatisk SFV (CRC) check vid nedladdning.

/Anders

Visa signatur

**************************
Om det fungerar för bra, installera om det...

Permalänk
Hedersmedlem

om man ska ladda ner stora saker med en instabil lina medans man sovar är inte flashfxp ett alternativ...

det kommer upp en ruta när man blir connectad som frågar vad man ska göra, avbryta, fortsätta eller skriva över, om man inte gör något inom 30 sek skriver den över! så GRYMT dålig funktion...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
om man ska ladda ner stora saker med en instabil lina medans man sovar är inte flashfxp ett alternativ...

det kommer upp en ruta när man blir connectad som frågar vad man ska göra, avbryta, fortsätta eller skriva över, om man inte gör något inom 30 sek skriver den över! så GRYMT dålig funktion...

Det går iofs att ändra med lätthet, i "File Exist Rules" ;).

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk
Hedersmedlem

ah! tackar, det har jag inte sett faktiskt

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Jag lägger min röst på FlashFXP, en bättre alround FTP-klient får man leta efter...

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Hmm, en DVD-image på 3.45Gb, det låter inte lite FarCry rip det, å warez är olagligt

Jag FTP:ar med TotalCommander, utmärkt utforskarersättarprogram, som man lätt kan köra resume download på.

Permalänk
Medlem

Bulletproof FTP är dugligt bra.

Permalänk
Medlem

reaper: Har de gjort en klient..?

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Jag använder SmartFTP. Den är gratis.

http://www.smartftp.com.

Visa signatur

» Answer to Life, the Universe, and Everything.
» How can we balance the budget overnight? Easy. Put a tax on sex.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
reaper: Har de gjort en klient..?

Ja. http://www.bpftp.com/

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk

Smart FTP som nämnts ovan är faktiskt en riktigt bra och kompetent FTP klient. Dessutom gratis till skillnad ifrån Flash FXP. Ultra FXP gillar jag inte riktigt designen på trots att de i princip har kopierat Flash FXPs design. Vad jag inte gillar med Ultra FXP är att kö fönstret måste ligga vågrätt och man kan inte ha de uppdelade i lodräta rutor om i Flash FXP.

Annars är även detta en bra klient och till skillnad ifrån Flash FXP klarar ju Ultra och Smart FTP flera threads samtidigt vilket inte finns i dagens 2.1 version av Flash FXP. Kommer dock komma i version 2.2 som finns i betaversion nu.

/Bobby_Digital

Visa signatur

| Antec Sonata | Zalman 7000A CU | Asus P4C800 Deluxe | P4 2.8 Prescott | 1GB Kingston RAM | 2st WD200GB SATA, 1st WD250GB IDE, 1st Seagate 120GB IDE | NEC 2510 |

Permalänk
Avstängd

WS_FTP använder jag.

Visa signatur

Eller inte.