Behöver hjälp, Ideer .. Chassi sida till Chieftec Fulltower Plexi

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp, Ideer .. Chassi sida till Chieftec Fulltower Plexi

Hejsan!.. Min ena sida har pajjat.. eller blivit förstörd iaf.. var lite oförsiktig när jag kapade upp ett hål .. aja.. sak samma.. tänker nu köpa en Stor plexiskiva eller Lexanskiva som täcker hela sidan .. sen ska jag måla lite runt om på insidan av plexit med nån mörk färg så blir det säkert fint.. och ha transparent i mitten o.s.v.. Frågan lyder: Hur Fan ska jag fästa sidan? . nån som har några förslag? ..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

lim:P

Visa signatur

System :: Aopen HQ08 :: Hiper Type-R 580W :: Gigabyte ATX nForce4 SLI :: AMD Athlon 3000+ :: TwinMOS 2 x 1024 PC3200 :: GeForce 6800 GT :: 2 x 200GB
Säljes :: 2 st 250 GB HDD Sata :: 8 st 120 mm fläktar
Mail :: Emil.hermansson@hotmail.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StltcH
lim:P

.. jooo.. men tanken är ju att den ska gå ta bort också

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

MasteraCe
köp en popnit tång och använd popnitar (borra hålen genom plåten och plexit och så slänger du på popnitarna bara. Annars kan du ta ganska tun plexi skiva och fästa med eltejp (såg nån som gjorde det förut )

Visa signatur

Opteron 144 265x9 :E

Jag har en anmärkning för jag är en badboy! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CerpA
MasteraCe
köp en popnit tång och använd popnitar (borra hålen genom plåten och plexit och så slänger du på popnitarna bara. Annars kan du ta ganska tun plexi skiva och fästa med eltejp (såg nån som gjorde det förut )

Eltejp ? .. loool.. njaa.. men seriösare än så.. skruvar kanske skulle funka.. hmm.. man kanske skulle sätta fast plexit med gångjärn på ena sidan.. vore ju bekvämt

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

joo som en dörr det var smart

Visa signatur

AMD 8320, Radeon 7950 etc... | Trächassi :) |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiker
joo som en dörr det var smart

mjo.. hur tjock plexi tror ni man behöver? .. är ju ganska stor bit trots allt

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

4-6 mm gissar jag på

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]

Permalänk
Medlem

föreslår ju att du skruvar och använder en 6 mm skiva!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DevilDuck
föreslår ju att du skruvar och använder en 6 mm skiva!

ook.. 6mm är inte lite att ta i? .. är ju rätt mycket ändå.. jag använde 2mm sist och det var rätt hårt.. 3-4mm borde väl räcka? .. Jo jag ska skruva.. ska bara hitta några lämpliga gångjärn

edit: jag hade inte en sån stor skiva av 2mm men det verkade rätt stabilt

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

ett chassi brukar vara 0,8 mm

Visa signatur

System :: Aopen HQ08 :: Hiper Type-R 580W :: Gigabyte ATX nForce4 SLI :: AMD Athlon 3000+ :: TwinMOS 2 x 1024 PC3200 :: GeForce 6800 GT :: 2 x 200GB
Säljes :: 2 st 250 GB HDD Sata :: 8 st 120 mm fläktar
Mail :: Emil.hermansson@hotmail.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StltcH
ett chassi brukar vara 0,8 mm

aaaa.. men plexi är ju lite skörare än metall inte sant?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Hmm köp ett fördigt fönster???

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Hmm köp ett fördigt fönster???

Färdigt fönster? .. vad ska jag med det till.. ska ju täcka hela chassisidan med Plexi..

Folk som inte orkar läsa igenom tråden innan dom svarar

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Avstängd

För mycket "Ge mig ideer och förslag"-trådar tycker jag. Sitt och klura tills du har en färdiggenomtänkt lösning i huvudet

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
ook.. 6mm är inte lite att ta i? .. är ju rätt mycket ändå.. jag använde 2mm sist och det var rätt hårt.. 3-4mm borde väl räcka? .. Jo jag ska skruva.. ska bara hitta några lämpliga gångjärn

edit: jag hade inte en sån stor skiva av 2mm men det verkade rätt stabilt

det måste ju hålla

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apanson
För mycket "Ge mig ideer och förslag"-trådar tycker jag. Sitt och klura tills du har en färdiggenomtänkt lösning i huvudet

Mjo.. men vissa spammar trådar.. jag gör kanske en tråd per månad max.. aja.. tack för hjälpen alla iallafall.. tror jag kör på 3-4mm eller nåt.. tror det blir bra

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Glöm nu inte att posta bilder sen när det blir klart!

Visa signatur

• P4 3Ghz 800Mhz FSB • Hercules 9800 Pro • 2st WD 120Gb • 2st WD 160Gb • Seagate 200gb • Lian-Li PC-75 •

Permalänk

jag hade kört på silvertejp det håller bra iaf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fortune
Glöm nu inte att posta bilder sen när det blir klart!

Nädå ..

Thakrillo: .. mmm.. blir ju sådär jättesnyggt också ? :D..

dock tänkte jag ha nån snygg bild målad på insidan.. tänkte först på att gravera.. men är inte den stadigaste på handen .. hmm nåja..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

jag kör helsida i Fulltower.. har 3mm det är lagom. presis så man kan böjja ner armarna på HDD lådorna utan att slipa av eller kapa bort dom.

Jag fixa en Plexi bit som va 1cm större än hålett jag kapa upp. sen köpte jag Stark dubbelhäftande tejp sen silicon sträng runt om på insidan o maskera upp på utsidan nånmilimeter o silicona o drog med fingrett så det blev en liten fas bara..

Här e en liten bild på min Skarv med Svart silicon

Här ser man oxå på HDD hållar armarna böjda lite neråt för det är tajt redan från början med dom mot plåten.

Permalänk
Medlem

jaa.. det var fint.. men som sagt så ska jag sätta in Bara plexi.. ska inte såga ut i dörren.. eftersom den är sönder..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Du jag gjorde som du tänkte förut men jag fäste det med dubbel tejp som provisoriskt.... Men du kan ju borra hål i plexit och i ramen på chassit och fästa plexit med skruv.....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Här är resultatet.. ..

Här testar jag lexanet så det passar.. och har även målat kanterna blå för att få en "blå ram"

WohoO!

Bild när jag tagit bort skyddsplasten.. syns kanske lite dåligt

Datorn isatt.. Nu kanske ni undrar varför nätagget sitter så högt upp? .. Jo.. Var tvungen att vända på fästplåten.. annars hade plexit hamnat uppochner.. ajabaja Chieftec ;/ .. Nåja.. tycker det blir bättre nu att ha nätagget högt och en 92mm under

Samma fast öppen..

Testar datorn, WOhooo! it works!

Utan blått lysrör.. ...

Utvärdering: Jo det vart snyggt och bra.. men måste fixa en bättre anordning som håller fast dörren, samt att det lossnade en lite färgflisa när jag tog bort målartejpen tyväär.. men det syns inte särskilt.. ska fixa det sen..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

ändå.. fast du kanske skulle ha tagit lite bättre bilder..
du har välll ändå en digital kamera som kan ta bilder upp te 1280*1024 eller ? var det mer

Visa signatur

"I happen to be the man who wrote the code, but Bill made it famous"-David Bradley (Mannen bakom ctrl-alt-delete)

Permalänk
Medlem

Det finns en sak som heter blixt ;)... eller ficklampa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse
Det finns en sak som heter blixt ;)... eller ficklampa

Joo.. men hade man sett mkt om man hade använt blixt mot plexi? .. hade nog bara blivit en stor fet reflex

Minus: 1600x1200 klarar den.. dock bara 7 bilder max då..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!