Permalänk
Medlem

Sunbeam Rheobus 20W x 4, rev. 2

Tjena jag tänkte köpa en "Sunbeam Rheobus 20W x 4, rev. 2" GTEK...
|
|
v

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=755&session=1c73e5b...

Jag undrar om man bara sätter i 3-pins kontakterna från fläktartna i den.. och så snurar dom ??

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Ser ju ut som en kopplingsplint (Det där blåa) så du måste nog skala kablarna till fläkten... Men det är enkelt.

Sen måste du koppla in en molex från nätagget också. det är ju därifrån strömmen kommer.

Om fläktarna inte snurrar är det bara att vända på sladdarna.

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk
Medlem

men det står att strömmen drivs av en 4-pins kontakt

Permalänk
Hedersmedlem

Du matar ström till kontrollern med en 4-pins kontakt. Men fläktarna kopplar du in på skruvterminaler (bara att knipsa att fläktarnas ev. strömkontakter först).

Vill du istället har 3-pins kontakter ska du ta dig en titt på rev. 3.

Permalänk
Medlem

men det är alltså inte svårt att fixa ihopa Rev.2 :an själv...

en sak till... jag behöver BARA skala fläktsladden, och stoppa in dom i Rheobusen ??? sen får fläktarna automatiskt ström?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av j0nathan
men det är alltså inte svårt att fixa ihopa Rev.2 :an själv...

en sak till... jag behöver BARA skala fläktsladden, och stoppa in dom i Rheobusen ??? sen får fläktarna automatiskt ström?

Det är toklätt...

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av j0nathan
en sak till... jag behöver BARA skala fläktsladden, och stoppa in dom i Rheobusen ??? sen får fläktarna automatiskt ström?

Nä... Du måste koppla in 4pins-kontakten (molex) från nätagregatet också... Det är en likadan som är kopplad till hårddisken och till CD-romen.

Men köp den... Det är tokenkelt... Du kommer fatta när du får den. Annars får du mer hjälp då.

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv