Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dape
När jag spelar quake 3 så kör jag i upplösning 640x480 med 125hz på skärmen och com_maxfps 125. Vilket gör att min fps ligger på 125 hela tiden. Om fps:en eller hz:en är lägre så märker jag det och presterar sämre.

Eftersom inte många håller med om att man behöver så mycket fps så gör det nog inte så mycket att D3 låser sin fps till 60.

Man fixar så att man har 125fps i Q3 eftersom man kan göra vissa hopp som inte funkar om du har t.ex 100fps. Att du skulle bli en sämre Q3 spelare för att du har t.ex 100fps tror jag inte på. Du kanske har några demos som visar skillnaden?

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

En sak är ju säker, kortet kommer ju lätt vara det bästa på marknaden när det kommer ut, men sedan kommer ju som bekant r420 korten...
Jag var nära på att köpa ett Ti4600 när jag köpte min dator för ett år sedan, men efter flitigt läsande på olika forum bestämde jag mig för ett 9700 Pro istället, och tacka f*n för det

Nu är det snart dags att börja klocka sönder kortet....

Måste ju köpa ett nytt grafik kort snart liksom, det är ju över ett år gammalt

Visa signatur

[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]
[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]
[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]

Permalänk
Medlem

First Look: FarCry with Pixel Shader 3.0!
http://www.pcper.com/news.php

Citat:

What is even more remarkable was that Crytek, the developers of the engine of FarCry, told the audience that it took only three weeks to implement these changes.

Före

Efter

Före

Efter

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Det är helt otroligt, vilken skillnad, kan inte tro det är sant

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem

Detta kort verkar mycket lovande....vill ha. Att kortet inte tar så mycket ström är ju också lovande, men har någon sett en test på hur kylningen fungerar?? Man vill ju inte ha ett kort som går alltför varmt med en irriterande fläkt som skriker.

Permalänk

Fy f*n vilken skillnad det blev med PS3.0

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Var glad att ni slipper sånna här modeller.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaktland
och vad f*n vet du om det? sorligt att du hoppas så mycket på ati,
vorre finemang om ati kom med ett motsvarande fx5800 så kan ati fjantarna sitta där och glo

Jag vet inte vad du gjorde medans 9800xt var bäst, du kanske glodde då. om Nvidias 6800ultra är bättre än atis x800xt så köper jag det bästa men e det tvärtom får DU väl sitta och glo igen elle´?

Visa signatur

:Dator1-:P4 3ghz|PSU450W|512DDR |Abit X800pro|800-BUS|Skärm:HDTV

:Dator2-:AMD64-3200+(1mb cache)|CORSAIR 1024mb ram 400mhz CL2.0|Soundblaster audigy 2|ASUS 9800XT 256mb|5 chassi fläktar|Skärm:HDTV

Permalänk
Medlem

Är det bekräftat att R420 kommer stödja PS3.0 eller inte?

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ozric
Är det bekräftat att R420 kommer stödja PS3.0 eller inte?

Det kommer inte göra det, tyvärr. :/

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilfirin
Det kommer inte göra det, tyvärr. :/

Nästan lite idiotiskt gjort av dom.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Nästan lite idiotiskt gjort av dom.

Instämmer...

Visa signatur

Nil desperandum!

Permalänk
Medlem

Är det denna kvalitet vi missar med ATI kommer nog r420 att floppa, då hjälper inte lite bättre kontrastskala i vertex shadern direkt.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

ATi's new character revealed; Ruby

Ruby är uppbyggd av 80 000 polygoner medans Nvidias Nalu har 200 000 plygoner.

http://karpo.org/images/Dunno/Ruby.jpg

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Hoppas nVIDIA vinner den här gången det behöver de

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Nästan lite idiotiskt gjort av dom.

Håller med! Med tanke på att nVidia pushar hårt med sitt "the way its meant to be played" så tror jag dom kommer få många utvecklare att använda SM3.0. Känns som en stor miss av ATI att inte stödja det. Om ATIs kort är lika snabb eller aningen snabbare så tror jag många väljer nVidias kort före ATIs, det skulle jag göra iallafall. Nu gäller det för ATIs kort är rejält mycket snabbare om de skall lyckas bra tror jag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
ATi's new character revealed; Ruby

Ruby är uppbyggd av 80 000 polygoner medans Nvidias Nalu har 200 000 plygoner.

http://karpo.org/images/Dunno/Ruby.jpg

hur mycket ut av den "extra" mängden är Nalu's hår ?

hmm jag tror att vi har 2 veckor kvar tills vi kan dra slutsatser... (ATi kommer inte ha SÅ problem om x800pro inte slår 6800U, men om x800XT inte gör det eller saknar nödvändiga (eller "soon-to-be-nödvändiga") finesser så har dom säkrat andraplatsen... för ett bra tag framöver - nVidia är bra på att utnytja en förstaplats

PS Ruby är snyggare DS

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Bilder mAster9 länkar till är inte rättvissa. Bilden "före" är förmodligen tagen med alla inställningar på low medan bilden "efter" med allt på max + SM3.0. FarCry ser mycket snyggare ut hos mig iaf än vad som syns på bilden "före". Har Readon 9600pro. Kolla in skillnaden mellan vattnet på båda bilderna så fattar ni.

Visst är det snyggt med SM3.0 och Ati bör som sagt använda det också R420.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Bilder mAster9 länkar till är inte rättvissa. Bilden "före" är förmodligen tagen med alla inställningar på low medan bilden "efter" med allt på max + SM3.0. FarCry ser mycket snyggare ut hos mig iaf än vad som syns på bilden "före". Har Readon 9600pro. Kolla in skillnaden mellan vattnet på båda bilderna så fattar ni.

Visst är det snyggt med SM3.0 och Ati bör som sagt använda det också R420.

Jag tänkte också på det. Särskillt på den undre bilden. Det luktar fuffens

Permalänk
Medlem

Jävlar vad snyggt det blev

Permalänk
Medlem

Jag tycker att ATI gjort ett bra beslut att skippa PS och VS 3.0. Jag tror att ATI har satsat lite mer på att göra ett så billigt kort som möjligt. Och om X800pro/XT visar sig vara gämnlika skulle jag hällre ta ett X800 innan 6800ultra. Har en känsla av att ATI har kokat ihop något speciellt. Plus att man kommer inte att behöva en 1000kr nätagg för att få fart på det. Men om det nu är så att ATI inte lyckas så kommer jag nog sitta med ett 6800ultra i händerna ganska snart (så fort jag köpt nya minnen).

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ozric
Det är helt otroligt, vilken skillnad, kan inte tro det är sant

Kanske för att det INTE är sant? Har du kört Far Cry med ett DX-9 kort? Det ser lika bra ut som de bilder som ska illustrera de så kallade PS 3.0 effekterna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Kanske för att det INTE är sant? Har du kört Far Cry med ett DX-9 kort? Det ser lika bra ut som de bilder som ska illustrera de så kallade PS 3.0 effekterna.

Nej, Innan du yttrar dig var snäll o ha lite fakta som backar upp dig. Det är en stor skillnad på tex displacement mapping och vanlig bumpmapping. Och i och med att bumpmapping i tex FarCry andvänds väldigt mycket i inomhus miljöer så är skillnaden märkbar.

http://www.bostream.nu/crass/farcry3.0shaders.jpg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crass
Nej, Innan du yttrar dig var snäll o ha lite fakta som backar upp dig. Det är en stor skillnad på tex displacement mapping och vanlig bumpmapping. Och i och med att bumpmapping i tex FarCry andvänds väldigt mycket i inomhus miljöer så är skillnaden märkbar.

http://www.bostream.nu/crass/farcry3.0shaders.jpg

Och du antar att FarCry på bästa utan PS3.0 ser ut som de bilder innan? Visst det är bra att GF6800 stödjer PS3.0 men frågan är hur mycket det kommer användas OM ATI inte implementerar det i deras R420. (PS 1.4 någon?)

Permalänk

Kan ju säga att skillnaderna mellan PS2 och PS3 är mindre än de mellan PS1.1 och PS2... Visst det kanske är synd att ATi inte stödjer PS3 men det betyder inte att spelen direkt kommer se sämre ut, tvärtom; då nVidia själva hela tiden har "pushat" på att alla ska använda PS1.1 i stället för 1.4 och 2.0 så kommer de nog inte ha det så lätt att få alla att helt plötsligt gå över till 3.0...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Kanske för att det INTE är sant? Har du kört Far Cry med ett DX-9 kort? Det ser lika bra ut som de bilder som ska illustrera de så kallade PS 3.0 effekterna.

Du har rätt, och den bilden som visar útan 3.0 ser ut som på allt på low i farcry.

Permalänk
Medlem

Tjatter, tjatter...

Permalänk

Nalufilmen var jävligt imponerande. Se bara på hennes hår när hon ruffsar till det i vattnet... imponerande Nvidia. ATI's svar i Ruby tyckte jag såg lite väl billigt gjort ut. Att utveckla en figur med slickat hår kan säkert vem som helst göra. Kanske har Nvidia äntligen lagt ned lite tid på att utforma kretsar med bättre tekniker för att rendera mer kvalitet?

Visa signatur

Nil desperandum!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman
Jag tycker att ATI gjort ett bra beslut att skippa PS och VS 3.0. Jag tror att ATI har satsat lite mer på att göra ett så billigt kort som möjligt. Bla bla bla

Japp, skippa 3D-stödet då med, så blir det ett prisvärt kort för de som surfar och spelar patiens.

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.