Permalänk
Medlem

gtek tid?

hallå jag har tänkt at beställa från gtek..

jag undrar om det är ett seriös företag?
hur långtid det tog att få hem varorna?
någon som har haft något problem med företaget?

ha de bra///

Visa signatur

:D:D:D

Permalänk
Medlem

1. mycket seriöst ja
2. beror på jag har beställt grejjor dom kommer i lager nästa månad och det drar ju ner tiden tills dess. så kolla upp om de finns i lager.
3. Nej

Visa signatur

"man skall inte kasta pil i gummibåt"

Permalänk

Sist jag beställde tog det väl cirkus 5 månader. Sen avbeställde jag. Sämsta jag någonsin varit med om.

Visa signatur

Abit NF7-S rev 2.0 | XP2400 Mobile @ 2640 MHz AQYHA 0429 | X800pro <flashat> XTPE | 2x512 mb TwinMos Twister pc3700 | Maxtor,Samsung 280GB | DangerDen RBX,MAZE4,DHC,Eheim1048 |

Permalänk
Medlem

Beställde lite Zalman delar därifrån. En VGA kylare med 2 extrafläktar. Jag beställdedet på skärtorsdagen och fick det i onsdags. Så det tog inte så lng tid tycker jag ju. Det var ju en massa helg och allt så man kan ju inte begära att dom ska jobba då.

Det tar inte lång tid om man beställer saker i lager.

Permalänk
Medlem

1: Otroligt bra företag 5/5
2: Om de har grejorna hemma så får du dem efter 2-3 dagar MAX
3: Har aldrig haft problem med dem

Visa signatur

[ 3800+ x2 [ asus A8N-sli-se [ xfx 7900gt [ 160 gb [ twinmos 1024mb [ bzerk 500w [ beantech igloo [

Permalänk

2 - 5 arbetsdagar om det finns i lager säger dom väl?

Permalänk

Alltid fått bra och snabba leveranser av dem. Företaget är mycket seriöst och har kunnig personal, ring dit vetja.

Permalänk
Medlem

Väldigt bra företag ! .. och väldigt bra service.. leveranstiden är väl.. normal?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

när jag skulle beställa datordelar (ca hälften av alla komponenter i min dator) så väntade jag i ca 1 månad, ibland var det bara en vara som inte var i lager, sen vips! så var det fler som inte var i lager längre.. sen vart den som inte var i lager för inne i lager, så dom hade inte lagt undan några varor åt mej, utan väntade vackert tills alla var i lager samtidigt. så efter lite mer än en månad avbröt jag och drog in till sthlm och köpte alltsammans till ett billigare pris.

därför tycker jag inte att man ska beställa många saker därifrån, och speciellt inte om nån inte är i lager..suck

men förutom att dom inte lägger undan varor så tror jag nog att det är ett bra ställe

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Precis samma sak var jag med om när jag skulle köpa vattenkylning, det slutade med att jag avbeställde några delar som inte fanns inne och köpte andra på ett annat ställe. Då tog det en dag innan jag fick dem. (La en ny order på eftermiddagen dagen efter fick jag det.) (Företagspaket = Snabb leverans)

Visa signatur

Indigoue hatar dubbla negationer.

Permalänk
Medlem

skitföretag. bestäälde fläktkonroll. den var trasig, springa i kretskort. men jag fick ingen ersättning. gtek skyllde på posten och posten på gtek.... AKTA ER FÖR DETTA FÖRETAG!!

Permalänk

Har beställt därifrån fyra-fem gånger har gått relativt fort all gångerna under två veckor. Det enda problemet jag haft var att ett CCFL rör var rödgrönt istället för rött :/

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk

Jag har aldrig haft något problem med dem, snabba leveranser utan fel och bra kundservice (angående småsaker).

Permalänk
Medlem

Beställde fläktar där. efter en vecka skickade jag email och fråga var grjejorna var, på så snabb tid som en halvtimma svarade dom att de har haft fullt upp med nya saker ingående och sa att de skulle skicka dan efter. fick paketet dan efter de skickade.
min erfarenhet:bra,snabba på att svara på frågor och skicka om de inte har mycket att göra.

Visa signatur

xp2500+@2151mhz| MSI k7 via kt3|Gainward Geforce4 Ti4800-se 275/513@300/600|TwinMos 768mb(pc2700)|Maxtor diamond plus 9 80gb|

Permalänk
Medlem

Tog 2 månader att få mina 5 VGA-silencers... Iofs tror jag inte att det berodde på Gtek utan på leverantören. Mycket serriöst företag förövrigt. Bra att ha och göra med.

Permalänk
Medlem

Skitföretag. De "glömde" att skicka med en av mina Papst 120mm senast.

Permalänk
Medlem

Jag beställde lite fläcktar osv. inga problem där inte..

Visa signatur

AMD 8320, Radeon 7950 etc... | Trächassi :) |

Permalänk
Avstängd

seriösa: JA
leveranstider: åt helvet* snea.. en o en halv månad för 3 neon rör o lite annat...

Permalänk
Medlem

Seriösa: Kan man nog påstå

Leveranstid: ÅT HELVETE Tog nästan ett halvår innan jag fick sakerna, o då sa jag ändå till om saker som dom inte hade i lager som skulle tas bort!

Visa signatur

.:R u the way u r becuse u have choosen:.

Permalänk
Medlem

Kan folk tillföra nåt vettigt istället för att svära över leveranstiderna, har ni några belägg på att det inte var ert fel ens. Och hur svårt är att stava ordentligt?

Seriöst företag, tog 1 vecka att få mina saker packade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 412
Kan folk tillföra nåt vettigt istället för att svära över leveranstiderna, har ni några belägg på att det inte var ert fel ens. Och hur svårt är att stava ordentligt?

Seriöst företag, tog 1 vecka att få mina saker packade.

det är väl klart man är upprörd om om det tar ett halvt år och få hemm grejjjorna.

Visa signatur

"man skall inte kasta pil i gummibåt"

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

mycket bra företag och det har gått på några dagar varje gång jag beställt

Permalänk
Medlem

Beställde två fläktar därifrån. De kom ett par dagar efter men det var fel fläktar. Tog kontakt med dom två dagar efter kunde jag hämta ut de nya med en fraktsedel så det var bara att slänga i de gamla fläktarna i lådan och sätta på lappen. Snabb och bra service även om det var ett litet missöde.

Visa signatur

LaserMagic
Web: www.lasermagic.se
Mail: info@lasermagic.se

Permalänk
Medlem

Samma för mej också, beställde massa grejor. Typ ett lysrör fanns inte i lager. När det väl hade kommit var det nåt annat som inte fanns.
Avbeställde.

Beställde en annan gång, tog "bara" 2 veckor.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Beställt därifrån flera gånger och har aldrig haft nå problem med leveranstiden...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kex
skitföretag. bestäälde fläktkonroll. den var trasig, springa i kretskort. men jag fick ingen ersättning. gtek skyllde på posten och posten på gtek.... AKTA ER FÖR DETTA FÖRETAG!!

Samma sak med en av mina fläktar....
leveranstiden brukar vara crika 2 veckor om allt är i lager och om det ej är i lager så är det bara att avbeställa

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE

Permalänk
Medlem

Beställt massor av grejer från gtek, funkar prima.

Permalänk
Medlem

Köpt ett antal prylar därifrån. Alltid snabb leverans. Trevliga att ha o göra med.

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem

Jättetrevliga, fick ringa många samtal och vänta lite drygt 3 månader för att få en sladd utbytt som de hade i lager men de skickade inte trots att det var utrett att jag skulle ha en ny på garantin...

Skulle samtidigt beställa Chassi och lite modd men det gjorde jag inte, numer avråder jag alla som frågar mig om butiker att hanla från gtek, sprider lite skit... det är dom värd

Visa signatur

Varför är aut
omatisk radb
rytning så bra?