Permalänk
Medlem

Slidern var ett speciell Charm datorn hade med sig. Och att kameran var dold hela tiden och skyddad vart ju bättre. Dock så verkar det som trots den högre upplösningen på 72:an så verkar den ha mycket sämre fokus på kortare avstånd tex vid text. Och det är ju jävligt synd för det rä precis det jag använder den till, att ta kort på prislappare, prov mm. Längre motvi tec träd skiter jag fulltsändigt i.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
Cod

Hp skriver också att IPAQ är Pocket Pc (samt andra tillverkare) och sidor som gör recensioner.

Att det är "Pocket PC" är jag helt med på. Men att använda förkortningen PPC tycker jag är fel. PPC är i mina ögon PowerPC(processorarkitektur och namn på äldre Mac:ar)

Visa signatur

Hey, how you doin'?

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag verkligen om min Tungsten T3, grymt stor o bra skärm. Dessutom tycker jag PalmOS verkar mer stabilt.

Nackdelen är dock att programmen är inte direkt windows vänliga. Utan man får sätta sig in väldigt mycket för att få det att funka. Surt tycker en del. Men jag gillar att pilla på handdatorn

Permalänk
Medlem

Var på väg att köpa en Ipaq, men jag satsade på en T3 istället. Har inte ångrat det en sekund.

Fantastisk skärm, och ett bättre stöd för Windows Office program än Pocket Pc (ironiskt nog) är väl de främsta säljargumenten.

Vad gäller spelen så har pocket pc en hel del fler. Men det verkar som om utvecklingsverktygen för Palm och Pocket PC har konvergerat såpass på sistone att de flesta som utvecklar spel nuförtiden gör det för båda plattformarna. Men det är bara min lilla teori - det kan ju vara så att det var T3'an och Zodiakens popularitet satte igång spelutvecklandet på Palm.

Annars har Palm även stöd för Java numera (vilket jag skulle bli väääldigt förvånad om Pocket PC hade), så en massa typer av java-program (spel och dyl.) går att använda.

Men så fort den här rackaren kommer ut så skiter jag i allt vad handdatorer heter. Vem vill ha en handdator när man kan få en riktig x86 PC i ungefär samma format?

http://www.ministrymobile.com/

(jo, jag vet, kontrollen ser knäpp ut - den går inte att vika. Men läs vidare - kontrollen går att byta ut, och skärmen kan man ta bort så att man bara har en mini-pc. Skitcoolt )

Visa signatur

Stolthet och principer är intelligenssubstituerande egenskaper.
Trött på 'inbäddade' journalisers lögner i media? -> Medialens.org

Permalänk
Medlem

Här finns det en attraktiv rackare till http://www.aximsite.com/x30review/ , $349 för toppmodellen verkar vara ett riktigt kap.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pärkele
om Pocket PC hade), så en massa typer av java-program (spel och dyl.) går att använda.

Men så fort den här rackaren kommer ut så skiter jag i allt vad handdatorer heter. Vem vill ha en handdator när man kan få en riktig x86 PC i ungefär samma format?

http://www.ministrymobile.com/

(jo, jag vet, kontrollen ser knäpp ut - den går inte att vika. Men läs vidare - kontrollen går att byta ut, och skärmen kan man ta bort så att man bara har en mini-pc. Skitcoolt )

Snygg grunka du hade där. riktigt snygg.

Fast jag har nog ångrat lite mitt T3 köp. För att multimedia stödet till T3 är ju inget att hoppa upp i taket för. Försöker convertera videofilmer (avi,mpeg o mm) men det verkar bara hacka. Jag kör MMPlayer, men den klagar hela tiden på "BITRATEN" är för hög. Så vet du om något bra videoconverteringssprogram som mer eller mindre T3 komptabibelt?

Permalänk
Medlem

carpark: Kinoma Producer. Är precis som det låter gjort för att användas med Kinoma. Ingen aning hur bra det funkar, stod en notis om det i Allt om Handdator som jag köpte idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glaurung
carpark: Kinoma Producer. Är precis som det låter gjort för att användas med Kinoma. Ingen aning hur bra det funkar, stod en notis om det i Allt om Handdator som jag köpte idag.

Tackar för tipset! Faktum är att jag har redan Kinoma Producer, men kinoma-filerna är ju inte direkt bantade.

Provade idag att konvertera en 44s (ca 3mb) -> 6mb Kinoma fil. Och konvertering tog väldigt lång tid, mycket längre än att konvertera till MPEG eller AVI.

MMPlayer däremot är riktigt fin, klarar det mesta även DIVX fast jag har inte råd att köpa det.

Permalänk
Medlem

Använder MMplayer dagligen med min Zire 71, upplösning 320X240 bitrate mellan 80-130 och divx 5 codec. Flyter som en dröm. Du bör helt klart kunna använda en högre upplösning än vad jag kör med pga processorn i T3:an är ett antal snäpp krafitgare än vad jag har. Använd Virtual Dub för att konvertera filerna, och se till att kryss för "Decimate frames by 2" för att det skall flyta bra. Om du känner dig riktigt skurkig så kan du dela upp alla filmer i 1 min block och lägga de i en playlist, detta kommer då att resultera i att Nagscreenen aldrig kommer upp. Eller så köper man det. Kinoma är värdelöst, filerna blir stora som faen, kvaliten är kass och det kostar pengar.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Använder MMplayer dagligen med min Zire 71, upplösning 320X240 bitrate mellan 80-130 och divx 5 codec. Flyter som en dröm. Du bör helt klart kunna använda en högre upplösning än vad jag kör med pga processorn i T3:an är ett antal snäpp krafitgare än vad jag har. Använd Virtual Dub för att konvertera filerna, och se till att kryss för "Decimate frames by 2" för att det skall flyta bra. Om du känner dig riktigt skurkig så kan du dela upp alla filmer i 1 min block och lägga de i en playlist, detta kommer då att resultera i att Nagscreenen aldrig kommer upp. Eller så köper man det. Kinoma är värdelöst, filerna blir stora som faen, kvaliten är kass och det kostar pengar.

Tackar för tipset! Fast när jag provade detta med en fil som va ca 30 mb blev outputen 35mb. Detta verkade inte banta ner det. Jag körde med DIVX 5.05 Codec.

Permalänk
Medlem

Säker på att du drog ner upplösningen och ändrade bitraten på filen?

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Avstängd

en ipaq 2210 eller 4150 blir det. tror det lutar åt 2210 modellen.

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

bra köp. Har en ipaq 2210 genom jobbet. Alla som har palmpilot på jobbet är avundsjuka. Kommer med det mesta man behöver installerat. Word, excel, outlook, mediaplayer mm mm. Och batteritiden är bra. Funkar bra att kolla fim o lyssna på mp3 på också.

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Säker på att du drog ner upplösningen och ändrade bitraten på filen?

Ojsan, glömde sänka upplösningen. Fast min demo-version av MMPlayer är totalt buggig, det är version 2.10, verkar inte stödja T3:s funktioner. det går inte att titta på fullskärm.