Hjälp angående HP och Norton programvaror

Permalänk

Hjälp angående HP och Norton programvaror

HGejsan jag har en HP dator här, med en extra partition som det är "hela windows kitet" Mao man trycker på F10 och så kommer man in i HP's egna "systemåterställning" Och det är egentligen bara en image grejj typ.. OCh det har jag kört nu, så nu skall den juh vara "clean" och isntallerar då norton å firewallen utan att koppla i nätverkskabeln. Men när datorn har stått på i ca 10 minuter så dör nortons antivirus och även Firewallen. Det är XP på burken, och skulle jag skriva köra en ordentlig format på datorn så skulle garantin försvinna ifrån datorn, och det vill inte ägarn till datorn. Så ere någon som har ngt förslag på hur man skall göra?

Permalänk
Medlem

Varför ska nätverkskabeln vara utdragen när du installerar norton? warez?

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk

Nej för att riskera å inte få typ blaster osv...

Permalänk
Medlem

vad menar du med dör? hur gammal är burken?

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk

Ehum, dem lixom försvinner ifrån Tray'n och även ifrån processlistan...

ca 2 år

Permalänk
Medlem

Låter onormalt, antingen får du formatera C:\ eller hitta en annan skiva med norton om det nu skulle vara felet.

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Base
Låter onormalt, antingen får du formatera C:\ eller hitta en annan skiva med norton om det nu skulle vara felet.

Har redan testat en polares Norton skivor, och format C: går inte för då försvinner garantin vetöt..

Nee men jag tänkte ta Swec som en sista utväg innan jag lämnar in burken!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _zapduden
Har redan testat en polares Norton skivor, och format C: går inte för då försvinner garantin vetöt..

Nee men jag tänkte ta Swec som en sista utväg innan jag lämnar in burken!

Vem har garanti som försvinner när man formaterar hårddisken? aldrig hört talas om något liknande. Fick man inte med en recoveryskiva som man brukar få med OEM system?

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Base
Vem har garanti som försvinner när man formaterar hårddisken? aldrig hört talas om något liknande. Fick man inte med en recoveryskiva som man brukar få med OEM system?

Ehum, ne dem säger att recovery skivan och XP skivan ligger på den andra partitionen! Och skulle jag skriva en format C: på burken så skulle garantin på burken försvinna... Det va vad dem sa på Siba där den är köpt och även på HP supporten!

Permalänk
Medlem

Då får du nog lämna in burken tyvärr.

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk

Bra att du skrev d för då se ägarn d å då kan jag göra det, utan å komma på motargument!! TAckar! väntade bara på d. hehe=)

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*