Se hur din banbredd försämras ju länge ifrån telestationen du bor

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Adsl2+ verkar ju vara det ända rätta efter man har läst den här tråden. Är mycket nöjd med mina 8,95mbit ifrån BBB.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zlay
Hur skall jag tolka ditt svar? Kan du vara vänlig utveckla?

Telia släpper snart sin 0,5 ADSL tjänst på upp till 9km.
Läste även någonstans om att man då med extended reach kunde nå upp till 11Km. Dock så kommer du aldrig kunna klaga på att det går för sakta på dom avstånden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Telia släpper snart sin 0,5 ADSL tjänst på upp till 9km.
Läste även någonstans om att man då med extended reach kunde nå upp till 11Km. Dock så kommer du aldrig kunna klaga på att det går för sakta på dom avstånden.

Släpper snart? Extended reach på upp till 9km har funnits sen början av april om jag inte minns fel, iaf hos Telia.

Skanova har dessutom släppt avstånds-begränsningarna helt gällande 0.5Mbit/s-tjänsten (eller var det gällande hela ADSL-utbudet?), men jag betvivlar att någon ISP vill erbjuda sina tjänster på det avståndet, då jag genom egna erfarenheter märkt att det fungerar rätt dåligt på dessa avstånd. Som jag fattat det så är det ingen annan teknik eller uppdatering som används vid Extended Reach (9km), eller har jag fattat helt fel?

Visa signatur

Tänk på att din upload är någon annans download.

Permalänk
Medlem

en del tycks tvivla på att jag har 40 meter till stationen...

den ligger rakt över gatan, både telia och bredbandsbolaget har mätt upp det till 40 meter
teknikerna jag vart i kontakt med (som har varit ute och mätt) säger också 40 meter...

eller rättare sagt, jag har inte 40 meter till telestationen utan 40 meter till telecentralen och därifrån distribueras all trafik ut till stationerna

innanför ett par fönster med spegelfilm(rullgardin) står ett antal SUN rack (man ser 3 st om fönstret är öppet och solfilmen upprullad) och dessa står på bottenvåningen (ca 2m från gatunivå)

ibland är det tekniker där som öppnar fönstret och det gör inte ont att titta in en stund...

det bruna huset bortom porten är telia's
fotat från mitt sovrumsfönster m 35mm vidvinkel

EDIT stavning: ttt
(det räcker med 2 t så nu har jag sparat ett t till jag behöver det nästa gång)

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Får man flytta hem till dig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
en del tycks tvivla på att jag har 40 meter till stationen...

den ligger rakt över gatan, både telia och bredbandsbolaget har mätt upp det till 40 meter
teknikerna jag vart i kontakt med (som har varit ute och mätt) säger också 40 meter...

eller rättare sagt, jag har inte 40 meter till telestationen utan 40 meter till telecentralen och därifrån distribueras all trafik ut till stationerna

innnanför ett par fönster med spegelfilm(rullgardin) står ett antal SUN rack (man ser 3 st om fönstret är öppet och solfilmen upprullad) och dessa står på bottenvåningen (ca 2m från gatunivå)

ibland är det tekniker där som öppnar fönstret och det gör inte ont att titta in en stund...

http://undcon.com/sweclockers/station.jpg

det bruna huset bortom porten är telia's
fotat från mitt sovrumsfönster m 35mm vidvinkel

Moha! Nu vet jag exakt vart du bor! Gå o lägg dig o sov bara, gör det!

Visa signatur

"You don't get the picture. You're getting framed."
-Randy Fitzsimmons

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nifti
Moha! Nu vet jag exakt vart du bor! Gå o lägg dig o sov bara, gör det!

du är så välkommen så, skicka ett pm så får du portkoden eller trycker du B och lägenhetsnummret så öppnar jag åt dig

alltid kul att träffa swecare live

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Önskar grafen stämde lite bättre, 1800m och i bästa fall 7 Mbit....

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Avstängd

2500m å jag kan inte få varken BBB eller Felia får bara ha mitt sketna SugHem med typ 0.5mbit eller så(fast det ska vara 1mbit)

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

3110 m från telestation
Maxxar ca 7 Mbit/s
Bredbandsbolaget ADSL2+ 10 Mbit
Hade ca 6.5 Mbit/s med BBB 8 Mbit/s

Visa signatur

[Esc]

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Jag tycker alla verkar få väldigt låg fart ? Nästan alla som skriver i den här tråden bor närmare än 3700meter men får sämre fart än mig...aja man ska inte klaga

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!