Permalänk

Asus eller MSI

Jag ska inom några dagar, beställa en ny dator.., men nu undrar jag vad för moderkort jag ska välja, Asus eller Microstar?

Kan också säga att jag troligen kommer köpa en AMD Athlon64 3400+ cpu, så ni vet..

ja, jag har läst swecs recension..

Permalänk
Medlem

Vet inte om det finns ute, men MSI släpper väl sitt K8N Neo Platinum snart, nForce3 250GB chipset vilket verkar lovande. Men vad du än väljer så är nog ett med PCI/AGP lås att rekommendera.

Visa signatur

"This message was transmitted on 100% recycled electrons"

Permalänk
Medlem

Har de liknande saker på korten ?

Ner man tittar på nedanstående länk så känns juh det som om ASUS och Abit är det märke man väljer nu när processor, bushastighet och sådant ökar i storlek och pressar moderkorten ännu mer. (Som lovat att de skall köra med dyrare, högkvalitativa kondingar från japan).

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk

Asus skulle jag tatt om dom hade haft ett moderkort ute med NF3 250GB, MSI har ju sitt K8N Neo Platinum Edition, finns på komplett....

Permalänk
Medlem

varför väntar du inte på socket 939???

Jag ska också köpa en amd64 dator men väntar på det nya socket !
Vet inte när det riktigt kommer men borde dyka upp inom ett par veckor iaf !

Visa signatur

| intel i5 | 4GB | Radeon 4890 1GB | 1.5TB | Win7 Ultimate x64 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Makaveli_the_don
varför väntar du inte på socket 939???

Jag ska också köpa en amd64 dator men väntar på det nya socket !
Vet inte när det riktigt kommer men borde dyka upp inom ett par veckor iaf !

Kanske för att det är mycket dyrare, men inte speciellt mycket bättre?

Om du har bestämt dig för socket 754 så hade jag tagit Asus K8N-E Deluxe.
Vet dock inte när det kommer att finnas i butik, men det lär ju vara när som helst.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk

Makaveli_the_don
AMD Athlon64 3800+ | http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=300874&cks=SER | 7400 :-

det svider

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr. MASS
Har de liknande saker på korten ?

Ner man tittar på nedanstående länk så känns juh det som om ASUS och Abit är det märke man väljer nu när processor, bushastighet och sådant ökar i storlek och pressar moderkorten ännu mer. (Som lovat att de skall köra med dyrare, högkvalitativa kondingar från japan).

Jahaps nu har man stressat igen, vare tvungen att springa och glömde infoga länken:)

http://www.xbitlabs.com/news/mainboards/display/2004060215300...

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Medlem

Jag tänkte ta ett Asus först men valde sen MSI K8V NEO FSR för den var bäst i swec test!

Permalänk

754 kort
Epox - bästa överklockaren
Msi - näst bästa överklockaren och snyggare PCB
Gigabyte - PCB ala LAN paty med neon o tjafs för den som gillar det

i den ordningen, alla nforce3 250Gb

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

MSI k8t neo-fis2r har fått bra recensioner. bla "bästa produkt" av sweclockers.

Visa signatur

Athlon64 3200+ | MSI K8T NEO-FIS2R | Kingston 1024 PC3200 | Connect3D Radeon 9800Pro | Seagate 160GB SATA | Antec Midi Tower

Permalänk
Medlem

Har ett MSI kort och är väl nöjd med det, mycket stabilt och mycket finesser. Fast det är väl ingen höjdare på att klocka, kommer max upp i 235*10. Fast jag kör oftast med 10% dynamisk överklockning, tycker personligen att DOT är skitbra

Permalänk

dape varför skulle man vilja köpa ett moderkort baserat på via k8t800 när nforce3 250 finns tillgängligt? villa man ha oviss _kanske_ fungerande agp-lås eller sämre features?

Ska man köpa ett A64 kort idag köper man nforce3iaf om man skall klocka.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

K8T800 Pro ska ju ha PCI-lås, så vilket man väljer när nog närmare en personlig preferens.

Visa signatur

"This message was transmitted on 100% recycled electrons"

Permalänk

Cojniz _SKA HA_ är en sak HAR är en annan. Om du hade följt med branchen på sistone så hade du sett att VIA haft stora problem med sitt chipset då det gäller implementeringen av AGP/pci-lås teoretiskt ska det finnasn där men i praktiken har de tom haft att ordna fungerande exemplar till testsiterna. De har också sagt att de inte vet var felet ligger utom att det är hårdvarumässigt. Så de flesta tillverkare har inaktiverat denna funktion i sina BIOS.
Förhoppningsvis kommer de att ordna låsen i framtiden men tills att det kommer bevis på detta samt nya BIOS så kan jag itne påstå att VIA's krets har lås.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

Har inte läst mer än en recension av K8T800 Pro chipset ännu, men som sagt. Enligt specen på Pro chipet så ska det ha PCI-lås, vilket jag antar i så fall kommer dyka upp när flertalet retailkort baserade på detta chipset kommer.

Visa signatur

"This message was transmitted on 100% recycled electrons"

Permalänk
Medlem

oC MasteR Jay du har helt rätt. Jag vet dock ingen butik som har något nforce3 250 på lager så om man är i behov av en dator snabbt så kan man prioritera.

Visa signatur

Athlon64 3200+ | MSI K8T NEO-FIS2R | Kingston 1024 PC3200 | Connect3D Radeon 9800Pro | Seagate 160GB SATA | Antec Midi Tower

Permalänk
Permalänk

Ja, det är bra, finns även två Epoxkort med 250 gb, varav ett av dom i lager