Var finns spel och program ikonerna?

Permalänk

Var finns spel och program ikonerna?

Någon som vet var spel och program ikonerna finns?

,Tack!

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Hedersmedlem

Menar du ikonerna på skrivbordet ?
I så fall finns de i mappen c:\Documents and Settings\'användare'\Skrivbord\

Är det start-menyn du menar så finns de här: c:\Documents and Settings\'användare'\Start-meny\

Byt ut 'användare' mot ditt eget inloggningsnamn

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

jag menar ikonerna som bara .jpg fil eller något annat bild format.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

sök efter *.ico så borde du få upp

EDIT: i windows förstås

Permalänk
Hedersmedlem

Jag gav nog lite fel info förra gången. Sökvägarna jag gav var ju till genvägarna. Själva ikonerna ligger ju oftast inbakade i .exe-filerna., Dvs de körbara programfilerna. Kan även ligga som lösa .ico-filer. Allting ligger i de mappar som angivits vid programmens installation.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

hur kan jag öppna .ico filer så det blir bilder?

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
Jag gav nog lite fel info förra gången. Sökvägarna jag gav var ju till genvägarna. Själva ikonerna ligger ju oftast inbakade i .exe-filerna., Dvs de körbara programfilerna. Kan även ligga som lösa .ico-filer. Allting ligger i de mappar som angivits vid programmens installation.

mm, de har du rätt i provade en sökning på *.ico, fick inte upp särskilt mkt.. men i vilka exe filer?

EDIT: %SystemRoot%\system32\SHELL32.dll

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
Själva ikonerna ligger ju oftast inbakade i .exe-filerna.

De flesta kan plockas ut med lite hjälp av ResHacker.

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.