Snart vinner spelen mot cracken!

Permalänk

Snart vinner spelen mot cracken!

Vad tror ni?
Kommer kopieringsskydden att vinna mot alla hackare som gör cracks?
Det har kommit till min kännedom att det nya Starforce 3 ska vara skit svårt att knäcka.
Och det lär ju inte bli lättare för som små liven:)
Jag tror iallafall att inom en rimlig tid så kommer det slutas göra fixar till alla spel enbart därför skydden helt enkelt tar för lång tid att knäcka, eller blir omöjliga att knäcka!

Mvh/Richard

Permalänk
Medlem

Knappast. Crackers ger aldrig upp kan man ju hoppas på

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Omöjligt att knäcka kan det väl inte bli eller? Sen tror jag att det kommer att komma crack till spel länge till. Flera användare har ju haft problem med diverse nya spel som har använt sig av nya tekniker för att stoppa piratkopieringen. Nej, det kommer alltid att finnas folk som knäcker saker så enkelt är det.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem

Ha ha, inte en chans, Det kommer alltid finnas begåvat folk som crackar, hackar, osv osv tror knappast det kommer något som kan totalt utestänga hackers.

Permalänk

Snälla. StarForce 3 har blivit knäckt ett otal gånger redan.

Så länge det finns spel att cracka så kommer folk att cracka dom. Går det att skydda ett spel, så går det att ta bort skyddet. Det gäller bara att hitta rätt del i koden som gör att skyddet inte funkar.

Visa signatur

Core 2 Duo@3.0GHz|Geforce 8800GT 512MB|3GB DDR Ram|160GB Hitachi Deskstar 7K250 1x250GB Maxtor 1x 750GB Whattevva|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimmelmann
Snälla. StarForce 3 har blivit knäckt ett otal gånger redan.

Grejen med Starforce är att företaget bakom det är otroligt dedikerade, och de uppdaterar ständigt skyddet. På så sätt kan man, även om man kanske inte hindrar kopieringen helt och hållet, hindra spridningen de första viktiga veckorna när spelet ska släppas.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tror aldrig att det kan gå så långt. Vad jag vet så måste något existera för att få det att inte funka. Vad jag vet så brukar de som crackar spel osv använda sig av reverse engineering för att knäcka skydden osv. Det enda skydden bidrar med är att de som köper sina saker och licenser, får sin frihet borttagen.

Permalänk
Medlem

Borde det inte vara smartare att dra ner spelkostnaderna genom att helt enkelt skippa skyddet? Det knäcks ändå efter ett tag.

Permalänk
Medlem

så länge det går att spela spelet eller titta på filmen går skydden att knäcka!

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Medlem

Jag har väldigt svårt för mig att tänka att de skulle ge upp. Då blir det ju bara mer av en kick att knäcka kopieringskyddet. Finns en hel massa crackers där ute. Så länge det finns kopieringskydd, finns det de som knäcker dem.

Permalänk
Medlem

Men hur är det om de sätter nåt som "sitter" fast på skivan och inte går att kopiera bort, och varje skiva är speciell till denna "sak".
(=olik kod ("sak") på varje skiva, samma program kan inte hantera någon annan skiva)

Men förståss allt som finns i programväg kan väl simuleras på ett eller annat sätt.

Så med andra ord så är väl de grejer som måste reggas mot nätet det bästa! men inte 100%iga

Permalänk
Medlem

Crackning går ju att förebygga genom att som t.ex online spel uppdateras hela tiden, Som CS blir ju uppdaterat konstant och fler och fler olagliga CD keys blir ofunktionela, dock så tror jag inte det är nåt problem att knäcka även den nyaste uppdateringen men det är bara onödigt eftersom att det kommer en ny efter nån dag. Andra spel som inte behöver uppdateras som offline spel är iallfall för tillfället värda att cracka.

Dock om MS får igenom sitt nya palladium system till fullo så kommer det bli oehört mycket svårare att knäcka allt möjligt, varför orkar jag inte ens gå in på eftersom att det skulle ta för lång tid men sök på Palladium så hittar ni nog något om ni är intresserade-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimmelmann

Så länge det finns spel att cracka så kommer folk att cracka dom. Går det att skydda ett spel, så går det att ta bort skyddet. Det gäller bara att hitta rätt del i koden som gör att skyddet inte funkar.

Exactamundo

Visa signatur

Tjoflöjt

Permalänk
Avstängd

undrar hur många kopieringsskydd som ska vara oknäckbara finns där ute?

Konstigt nog så kommer det hack efter hack till dessa spel

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Detta "problem" tror jag kommer att sina bort när spelen blir mer online riktade.

Permalänk
Medlem

Stora problemet med kopieringsskydd är väl att det faktiskt är lagligt att ta kopior för eget bruk (säkerhetskopior).

Kopieringsskydd hindrar alltså användare från sin lagliga rätt. Dessutom är det lagligt att göra crack till spel eftersom det gör det möjligt för användarna att göra någonting som är lagligt.

Jag brukar använda mig av crack på spel jag köpt för att slippa ha cdn i hela tiden. Ytterst irriterande att vara tvungen att ha skivan i när spelet faktiskt inte behöver det.

Permalänk

Hade det inte vart för phantasy star online till Gamecube så hade ju gamecuben inte vart "knäckt" än idag.

Permalänk
Medlem

Varje nytt hinder medför en ny lösning, oavsett vad man pratar om.

Så jag tvivlar starkt på att det kommer komma nåt slags kopieringsskydd som är ocrackbart

Visa signatur

//Dhenniz
"ASUS A6U laptop"

Permalänk
Medlem

tycker utbudet på cracks redan har börjat sina. Det verkar bli färre och färre människor som orkar ägna sitt liv åt att gratis ge andra glädje.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det vore skönt om man slapp kopieringsskydd, de är bara en pina för oss som köper spelen.

Permalänk

^^ stämmer så bra så. Köpte Thief 3 nyligen. Kan inte ens spela orginalet större delen av tiden. Det är ju kul att piratverren fungerar utmärkt men sen när man går och köper spelet så blir man bonkad i röven av eidos.

Dom har man köpt sitt sista spel av. Lär nog inte köpa särskillt många fler spel sålänge kopieringsskyddet finns där.

Kopieringsskydd: Bonka kunderna i röven och låt piraterna spela gratis.

Visa signatur

Asus Maximus Extreme IV ● Intel 2600K @ 4.7Ghz ● Zalman CNPS9900 MAX ● Corsair XMS3 4x4096mb 1600Mhz ● EVGA Geforce GTX 980 Ti ● SB X-Fi Titanium Pro ● Corsair AX850 Gold

Permalänk
Medlem

Ett av dem svårare skydden var "fade"

Visa signatur

Amd Phenom II X4 965, Ati HD5870, 8gig ddr3 , Revodrive samt Intel ssd

Permalänk
Medlem

Finns det något olagligt som man har lyckats förhindra till 100%?

Trots larm, kameror och skit rånas ändå banker.
Trots säkerhet etc etc, så händer ditten och datten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Hade det inte vart för phantasy star online till Gamecube så hade ju gamecuben inte vart "knäckt" än idag.

Det ser iofs ut som det kan börja bli ändring på det nu........:D

Visa signatur

Pappas: 5900X,16GB, GTX 3070, M.2 1TB Gen4, PG278Q.
Barn 1: 4790K, 24GB, GTX 1080Ti, SSD 1TB, 24" IPS.
Barn 2: MSI Laptop i5-7300HQ, 8GB, GTX 1050, HDD 1TB, SSD 128GB.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 7900XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4abx
tycker utbudet på cracks redan har börjat sina. Det verkar bli färre och färre människor som orkar ägna sitt liv åt att gratis ge andra glädje.

Eftersom att man knappast tjänar pengar på att ägna sitt liv åt att knäcka diverse koder och skydd så är det nog inte många som inriktar sig på detta, sen när, som en föredetta medlem i Razor sa, När man behöver oroa sig för att ens medarbetare ska hugga en i ryggen och lämna ut en till polisen så är det inte längre något kul med det. Dessa personer gör ju detta för att dom tycker det är kul, inte för att tjäna pengar. sen är ju inte crackning allt dom gör i sina grupper heller. Så det är ju inte konstigt att det inte finns för många personer som tillhandhåller med cracks.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jag 567
Men hur är det om de sätter nåt som "sitter" fast på skivan och inte går att kopiera bort, och varje skiva är speciell till denna "sak".
(=olik kod ("sak") på varje skiva, samma program kan inte hantera någon annan skiva)

Men förståss allt som finns i programväg kan väl simuleras på ett eller annat sätt.

Så med andra ord så är väl de grejer som måste reggas mot nätet det bästa! men inte 100%iga

Man har redan testat hårdvaruskydd, needless to say så blev det också crackat, trots att det skulle vara helt "omöjligt" att cracka.. Det är nog bara att inse att det inte finns några säkra kopieringsskydd, så man kanske bör välja andra strategier som att göra spelen mer on-line inriktade. Fast det dröjer nog ett bra tag innan t ex konsolspel blir enbart on-line spel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geezer
Det vore skönt om man slapp kopieringsskydd, de är bara en pina för oss som köper spelen.

WORD

Blir så himla irriterad av att soliders: heroes of world war 2 gör en "checking disc" varje gång man ska starta spelet. Cd-spelaren varvar upp och ner konstant med en fastfrusen mus och 100% cpuanvändning som följd.
Jag orkar inte spela det spelet just p.g.a det =/
Roligt att vänta tre minuter för att spela ett uppdrag för att sen stänga ner igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Hade det inte vart för phantasy star online till Gamecube så hade ju gamecuben inte vart "knäckt" än idag.

Problemet med gamecube är att den använder sig av speciella skivor. Det är helt enkelt praktiskt omöjligt att kopiera spel eftersom kostnaden är för hög.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk

Dem kan ju börja sänka priserna istället

Varför ska ett nytt playstation2 spel kosta 600 spänn när samma spel går på 300 till pc'n?

Permalänk

Jag tänker inte ge upp bara för starforce

Visa signatur

Intel Core2Duo E8400 - Gigabyte EP35-DS4 iP35 - Corsair 4x2048MB PC2-6400 - Gainward 8800GT 512MB - Antec Sonata 500 -