Permalänk
Geeks
SweClockers

Bra billig dremel kopia?

Undrar om någon köpt en riktigt bra dremel kopia? De flesta verkar vara skräp, men jag vill inte betala 800kr för att såga upp ett 120x120mm stort hål för radiatorn.

Kan tänka mig att betala <400kr.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Vilket sammantträffade. Jag tänkte precis samma sak

Visa signatur

[u]CPU:[/u] AMD 64 3200+ [u]Mobo:[/u] MSI K8N NEO Platinum [u]Minne:[/u] 2x512mb Micron PC3500 433mhz DDR [u]Grafikkort:[/u] ATI Radeon 9800 Pro [u]Ljudkort:[/u] Soundblaster Audigy 2 ZS [u]HD:[/u] Maxtor 160GB 7200rpm SATA

Permalänk

heh... riktigt bra... ptja... jag har den dom säljer på clasohlson för 199kr och den fungerar finfint.. får med ett fint kit med adaptrar... slipverktyg.. sågverktyg osv... riktigt prisvärt..

Visa signatur

#c++.se @ quakenet.

Audiofil

Permalänk
Medlem

199kr på preem! dom har ett etbjudande på ferm(namnet på kopian)

Visa signatur

Dator1: AMD 64 x2 4400+, GeForce 7800GTX, 2Gb ram, 1.2TB HD
Dator2: P4 2,4MHz @ 3,2, MSI PT880 NEO LSR, PC2300 512MB, NVIDIA 6600GT 256MB 500GB HD
Dator3: AMD 64 x2 4800+, X1950XT 256MB, 2Gb ram, 250gb HD

Permalänk
Inaktiv

ett litet tips bara...
spendera dom där sista 200 kronorna på att köpa sågtrisoor och dylikt då dom man får med suger apröv

Permalänk
Medlem

Har också Clas Ohlson dremeln. Problemet med den är att verktygen har en benägenhet att flyga iväg när man arbetar med den

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TrustoR
Har också Clas Ohlson dremeln. Problemet med den är att verktygen har en benägenhet att flyga iväg när man arbetar med den

äsch inte alls.... bara man drar fast dom ordentligt så....

Visa signatur

#c++.se @ quakenet.

Audiofil

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biograf1001
äsch inte alls.... bara man drar fast dom ordentligt så....

Han menar nog kapskivorna! Fick en bit som lossna och flög iväg och träffa halsen tur att den inte var vass! Blev väldigt rädd ,då jag inte kunde rapa(rapa gör man endå dör man ) trodde jag skulle dö *då den hade träffat halsen*

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1Ce
Han menar nog kapskivorna! Fick en bit som lossna och flög iväg och träffa halsen tur att den inte var vass! Blev väldigt rädd ,då jag inte kunde rapa(rapa gör man endå dör man ) trodde jag skulle dö *då den hade träffat halsen*

hehe ja, jo.. det har jag själv tänkt på.. för man drar ju bara fast dom med nån sketen 2mm skruv.... dom är också jäkligt tunna så att gå av kan dom nog göra.. men det har aldrig hänt mig... ska nog ha skyddsglasögon nu mera

Visa signatur

#c++.se @ quakenet.

Audiofil

Permalänk
Medlem

Jag har också börjat med skyddsglasögon, man tror att de inte är någon fara men när man första gången blir träffad av en kapskiva som splittras så kommer man alltid ha glasögonen på sig efter det. Jag brukar även köra med långärmad tröja när jag leker i plexi för det blir så varmt de som flyger iväg, plexi partiklarna bränner rätt gött när man kört länge.

Permalänk

Clas Ohlson har ändrat sin "dremel" den har annan nu snabbchuck nu funkar kanon min polare har en sån.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag köpte en billig jävel (119kr) på gekås.. har funkat hittils...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YamahaJojje
Clas Ohlson har ändrat sin "dremel" den har annan nu snabbchuck nu funkar kanon min polare har en sån.

Jag köpte min på classe, när ändrade de ? Och hur vet man vilken av dem man har? Jag skulle tro att jag har gammal men den funkar perfekt, det dåliga är kapskivorna som sprängs när de börjar bli dåliga.

Permalänk

Vet ej vi var där och köpte den i förrgår då stod det nyhet. Har du chucknyckel till din isf har du den gamla?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag kör med en original dremel. aldrig några problem. kvalitét så det ryker om det.

nackdelen är att.. den är DYR! verktygen som man kan köpa till likaså..

provade att köpa ett icke original verktyg.. med lite möda så gick det att använda ett sånt osså

Visa signatur

Livet lurar oss alla

Permalänk
Medlem

Köp inte en bruksbo, sämre kvalite får man leta efter.
Har pajat två stycken nu

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YamahaJojje
Vet ej vi var där och köpte den i förrgår då stod det nyhet. Har du chucknyckel till din isf har du den gamla?

Jag har ingen chucknyckel vad jag vet, sitter en liten "knapp" som man trycker inn så kan man vrida runt och sätta inn ett nytt tillbehör... måste vara den nya då?

Permalänk

Jag köpte en sån här liten väska med dremel originaltillbehör. Men jag är inte alls nöjd med kapskivorna, dom slits tokfort(ca. 2 skivor per 80x80 hål) och 2ggr har skivan spruckit och skickat splitter över hela rummet, och även orsakat en ofrivillig piercing i mitt ögonbryn. Ingen som kan rekommendera en -riktig- kapskiva som håller, och kapar bra??

Visa signatur

Epox 8RDA v2.2: XP2800+@2.3Ghz 1GbCrucial pc3200 2-2-2-11 : 2280GB hdd på 7diskar : Hiper Type-R 580w.

Permalänk
Medlem

Jag har den nya från classe. En liten fråga till er som har den: Fick ni med 2 st spännhylsor (tror att de heter så)? Jag fick bara med en så vissa verktyg passar inte.

Saken jag pratar om är den lilla avlånga saken met ett hål i toppen som spänner fast verktyget (under den saken som man lossar på när man ska byta). Ni som har verkyget förstår nog. :/

Permalänk
Medlem

Jag fick med 2 spännylsor
jobbigt att du inte kan använda allt men stick o klaga ....

Permalänk
Medlem

Jag fick 2st jag med, har du kollat så den inte ligger under den svarta plasten kaufmann? Om du har kvitto kvar så gå o klaga direkt ! De är skyldiga dig en sådan ! Har du inte kvitto kan du få låna mitt Jag tejpade fast det i plast lådan för jag visste att kopior går sönder och jag klagar mer än gärna på classe.

Permalänk
Medlem

Det är två års garanti på classes så det är klart man har kvar kvittot Jag har använt min mycket och den är toppen!

Permalänk
Medlem

Får smita dit och vifta med kvittot i helgen då. Annars blir det till att ropa på Sverker..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaufmann
Får smita dit och vifta med kvittot i helgen då. Annars blir det till att ropa på Sverker..

hahaha helt rätt!!

Permalänk
Medlem

Det löste sig enkelt, skickade ett mail och förklarade för dem. De skickar en ny på posten. :>

Permalänk
Medlem

Gött, ja de kan ju inte kosta mycket för dem inte. De får ju en nöjd kund som kommer handla mer där änn om de hade sagt "Ne du har inget här o hämta!"

Permalänk
Medlem

Inne på samma, behöver 3st 120 hål för fläktar så slänger inte gärna ut mer än 200:-

Är de den här ni menar på classe? Multiverktyg CO/TECH Art.nr 30-8622

Annars såg jag nåt på rusta som borde fungera. Undrar om den håller för sina 69:-?

http://www.rusta.se/product.asp?product_id=2861

Permalänk
Medlem

Jag hade hellre köpt en dremel kopia än en sådan sticksåg, dremeln är smidigare och är det inte jätte tjock plåt som ska sågas så funkar kapskivor perfekt. Och dremeln kan du använda till mycket mer, gravera, fräsa, polera, slipa, kapa och massa mer. Med en sticksåg kan du endast kapa. Och det lär ju inte vara någon bra kvalitet på en sticksåg för 69kr. Iofs är det inte bra kvalitet på dremel kopian heller men den funkar om man inte använder den varje dag och kör lugnt med den. Min har inte fått någon minsta skada och jag har ändå fräst ganska mycket plexi med den. Så mitt tips är att köp en dremel kopia CO/TECH och strunta i sticksågen.