en pigg i bildskärmskontakten ur...

Permalänk
Medlem

en pigg i bildskärmskontakten ur...

Hejsan hejsan. Jo, som rubriken ur. Den sitter säger så har en liten pigg ur en av skärmkontakten åktstenhårt fast i datorn, och man får alltid "passa in" kontakten rätt för att få någon anslutning med skärmen när man ska koppla in den. Vad är det lättaste sättet att göra? Köpa en helt ny sladd? Löda fast den lilla piggen igen? Ge mig förslag!!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

lättast är väl köpa nytt. Minimum jobbinsats typ

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem

Kanske är lättast, men ack så dyrt! En skärmsladd till min gamla bugetskärm, Samtron 76E, skulle kosta runt 500hundringen. förmodligen ännu dyrare till "märkesskärmar", tror han i affären sa runt 1000kr. Hutlöst, att dom kan sova om nätterna!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darke
Hutlöst, att dom kan sova om nätterna!

Visa signatur
Permalänk

Av ren nyfikenhet - varför behöver du koppla ur skärmen med jämna mellanrum? Det enklaste borde ju vara att bara låta eländet sitta.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Medlem

Brukar vara 3 års bytesrätt på Skärmar. Kan du "lura" garantiavdelningen hos tillverkaren så borde du kunna få en ny på posten.

Min Samtron gick sönder och jag fick en nyare modell dessutom. Samt en extra kabel. Kan sälja den till dig Darke för 499:- hehe

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belch
Brukar vara 3 års bytesrätt på Skärmar. Kan du "lura" garantiavdelningen hos tillverkaren så borde du kunna få en ny på posten.

Min Samtron gick sönder och jag fick en nyare modell dessutom. Samt en extra kabel. Kan sälja den till dig Darke för 499:- hehe

Kanske blir lite problem att några månader hävda att ett saknat stift i kontakten är ett fabrikationsfel.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Medlem

Barnstormer, om det har "lossat" pga bristande kvalité så är det ju RMA, inge snack

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.