Permalänk

Uhm, skrivarfärgen tar slut på direkten =/

Sitter och klämmer på en helt ny Lexmark Z600, skriver ut skitfina bilder och verkar vara en riktigt schysst skrivare!

Men nu är grejen här att skrivarfärgen och framför allt bläcket har tagit slut på 7 DVD-fodral som jag skrivit ut =/

Farsan köpte ju skrivaren för att det var billiga patroner till den, men dom ska väl inte vara mindre för det? =O

Jag skriver ju ut på maximal kvalitet men det påverkar knappast hur mycket färg och bläck som dras?

Kan det vara så att patronerna man fick med var små äckliga saker?

Eller vad tror ni? Vet ni något om skrivaren och så?

Visa signatur

Antec Performance TX1050B || Antec SmartPower 2.0 500W 12V || Asus P5W DH Deluxe || Intel Core 2 Duo E6600 || Asus Extreme GeForce 7950GX2 1gb || Corsair Twin2X 6400 2x1024MB || WD Raptor 74GB 10K-RPM || Seagate Barracuda 320GB NCQ 16MB SATA2 || Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic || LG 20,1" L204WT || Papst 3x 80x80. 1x 92x92, 1x 120x120, Temp. control, Low noise ||

Permalänk

Patroner som följer med vid köp är ofta mindre eller inte helt fyllda.
Det är på patroner som tillverkarna tjänar pengar, inte på skrivarna, tänk på det.

Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...

Permalänk
Medlem

lexmark har ju aldrig haft billiga patroner vad jag vet iallfall....
500 spänn för en patron

Permalänk
Medlem

Re: Uhm, skrivarfärgen tar slut på direkten =/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Battousai
Sitter och klämmer på en helt ny Lexmark Z600, skriver ut skitfina bilder och verkar vara en riktigt schysst skrivare!

Men nu är grejen här att skrivarfärgen och framför allt bläcket har tagit slut på 7 DVD-fodral som jag skrivit ut =/

Farsan köpte ju skrivaren för att det var billiga patroner till den, men dom ska väl inte vara mindre för det? =O

Jag skriver ju ut på maximal kvalitet men det påverkar knappast hur mycket färg och bläck som dras?

Kan det vara så att patronerna man fick med var små äckliga saker?

Eller vad tror ni? Vet ni något om skrivaren och så?

Är det patronerna som följde med när ni köpte skrivaren ? Isåfall är det inte så konstigt att dom tagit slut så fort, dom fyller nämligen inte patronerna helt.

Billiga patroner? Du borde bli ståupp-komiker! Lexmark kör med printerhuvudet på själva patronen därför är dom dyrare än på skrivare där detta sitter i själva skrivaren. Sen är det så att bläckstråleskrivare säljs med förlust, det är på patronerna företagen tjänar pengarna. Därför är patronerna omotiverat dyra, och dom blir inte billigare av att man sätter printerhuvudet på själva patronen! Lexmark och HP har dom i särklass dyraste patronerna på marknaden.

Canon har billigast patronerna, canon kör med printerhuvudet i skrivaren istället. Nackdelen är att om printerhuvudet kloggas igen och det inte går att fixa till så måste man köpa nytt och det blir dyrt.

Om du skriver ut på högsta kvalitet så går det givetvis mer bläck! Punkttätheten blir ju mindre och därav går det mer bläck.

Sen ska du inte räkna med att du kan skriva ut för många färgsidor, lite över ett tiotal brukar man kunna skriva ut innan någon färg tar slut. Tror den skrivaren du har kör med 3 färger i 1 patron? Den har alltså 1 svart patron och 1 färgpatron?...Så om tex en av färgerna tar slut så är det i princip bara byta patronen...Canon kör ofta med 4 patroner, 3 patroner med enskiljd färg och 1 svart, mycket bättre.

Permalänk

Heh, jag tror nog jag vet att svart och färg är två skillda patroner!

Och sluta mumla en massa skit, min "sparsamme" farsa sa att patronerna var billigare till den här skrivaren än till andra så jag tror nog det stämmer, han har jobbat inom IT nästan hela sitt liv så jag tror nog han vet aaaaningen mer än någon nOOb på Sweclockers!

Visa signatur

Antec Performance TX1050B || Antec SmartPower 2.0 500W 12V || Asus P5W DH Deluxe || Intel Core 2 Duo E6600 || Asus Extreme GeForce 7950GX2 1gb || Corsair Twin2X 6400 2x1024MB || WD Raptor 74GB 10K-RPM || Seagate Barracuda 320GB NCQ 16MB SATA2 || Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic || LG 20,1" L204WT || Papst 3x 80x80. 1x 92x92, 1x 120x120, Temp. control, Low noise ||

Permalänk
Citat:

Och sluta mumla en massa skit, min "sparsamme" farsa sa att patronerna var billigare till den här skrivaren än till andra så jag tror nog det stämmer, han har jobbat inom IT nästan hela sitt liv så jag tror nog han vet aaaaningen mer än någon nOOb på Sweclockers!

hahahaha

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför i helvete frågar du då här då?

Vad du än gör, köp inte nya patroner från Inkclub, sämsta skiten som tar slut direkt och värdelös support. Företaget har även varit med i Sverker-tv och kastades i soptunnan vilket säger en del...

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

Fyll på dom själv, ganska lätt på Lexmarks patroner. Krävs lite våld för att skära bort locket bara, sen behöver du en spruta med fin nål och bläck. När du är klar sätter du tillbaka locket och förseglar kanten med tejp. Medan du gör detta och efteråt, tryck skrivarhuvudet mot lite ihoprullat hushållspapper.

Permalänk
Medlem

Lexmark? Billiga patroner!?!

Det enda jag har hört i media, tester osv är regelrätta varningar om att Lexmark skänker bort skrivare för att sedan sälja patroner till vansinnespriser. Vissa (om det var Sverker i Plus, kanske? ) har t o m mer eller mindre kallat Lexmark ett bluffföretag. Men det kanske har ändrats det senaste året; vad vet jag...?

EDIT: Nu ska tilläggas att detta är ganska allmänt för bläckstråleskrivare, och i synnerhet fotoskrivare, som ofta kör med fler än 4 färger i extremt små patroner. Lexmark har dock varit klart dyrast i drift under många år, vad jag har sett.

Farsan köpte iaf en färglaser istället, efter mycket letande och räknande. Mycket bra och arkivbeständiga bilder, och t o m det billigaste standardpapper ger helt ok utskrifter. Snabb som f-n och billig i drift också, så man står inte och svär och lever i en timme om man råkar sabba en mörk utskrift i A4-format. En sida kostar några få kronor/sida istället för några tior. Och så kan man dra ut svartvita sidor billigt och snabbt som f-n också (nästan 4 ggr så snabbt som i färg) på samma skrivare, som en extra bonus, om den gamla s/v-lasern skulle ge upp.

En laser som duger till foton och sånt är inte direkt billig i inköp iofs, men man har inte skrivit ut många "rullar" med foton innan en bläckstråle kostar mer än en färglaser totalt... (Jodå, vi har räknat på toner, överföringsvals, papper och allt.) Det är väl meningen att man ska ha råd att använda grejerna också, eller...?

Visa signatur

Tetradeca: i9-7940X @ 4 GHz H₂O | ASUS Rampage VI Extreme | 128 GB DDR4-3600 MHz | RTX 3070 Ti | GTX 1070 | LG OLED55CX | LG OLED48C1 | 2 x Acer XB271HU
Hex (server): i7-4930K @ 3.4 GHz H₂O | ASUS P9X79 | 64 GB DDR3 1866 MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

HHAHAAHAHAAH. Om du kollar runt i typ 30 sek på nätet finner du snabbt att LExmark för de dyraste patronerna!!

SÅ går det när man köper en skrivare för 99kr...

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem

Lexmark gör Dyra patroner men är oftast billiga i inköp...

Lexmark har dom i särklass dyraste bläckpatronerna.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Som alla andra säger så har lexmark svindyra patroner 400-600 för ne jävla patron som illa kvick tar slut efter några utskrifter, har själv LExmark Z11 som har dammat här i snart 2 år aldrig orkar köpa patroner till den eftersom de är så dyra.

Vill du ha bra skrivare och billiga patroner så ska du köpa en canon eller hp.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

har en lexmark själv, den drar färg som jag vet inte vad. tar slut efter bara några dvd fodral. antar att det är för att skrivaren är budget modell.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk

en färgpatron till skrivaren kostade 300, inte farligt alls skulle jag säga men

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

en färgpatron till skrivaren kostade 300, inte farligt alls skulle jag säga men

Beror ju på hur mycket bläck en sådan patron innehåller.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Du märkte inte att du missuppfattade det han sa va?
Det var inte så han menade, läs igen

[QUOTE]
[/QUOTE]

Bla bla bla bla, antingen har din far några mystiska kontakter på svarta marknaden / är polare med en chef på lexmark, annars så har både du och din far väldigt fel, synd....