Permalänk
Medlem

Köpa ny CPU

Okej jag tänkte lägga runt 1000kr på en ny CPU och det jag undrar är ska man ta:

Athlon XP-Mobile 2500+ (Barton), 72 Watt, 512kb Cache, FSB 266, Bulk ~ 800kr

eller

Athlon Barton XP 2800+ 2.075GHz, bulk ~ 1000kr

eller

Athlon Barton XP 3000+ 2.167GHz (FSB400), bulk ~ 1200kr

Vilken är mest prisvärd och vilken klockar bäst av dem tro?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

XP-M 2500+ lär klocka bäst i alla fall.

Edit: Eller såg att det 72W nu..då vet jag inte riktigt säkert.

Permalänk
Medlem

OM du ska lägga 1000:- så varför inte AMD - Athlon XP-Mobile 2400+ (Barton), 35 Watt för ~900 på www.shg.biz klockar underbart

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Jag tror 2400+@35watt hamnar på 1150kr inkl frakt o allt.

Visa signatur

..!

Permalänk
Medlem

okej, vad går den att pressa upp till? på ett ungefär? kommer köra med peltier och vatten...

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

hm, 2600mhz ??? tror jag sett nån med 2600mhz... går nog mer, beror på minnen och sånt.

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

okej, men hur presterar den då? Grejen e ju att värme är inte så noga e mer intresserad av max prestanda, 200x13 antar jag att de kör då eller??

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

XP-M 35W ska klocka grymt bra.

Permalänk
Medlem

okej jag vill ju gärna pressa den till max Dock har jag för mig att mitt moderkort inte klara mer än 3Ghz, dock inte säker..

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekomendadera XP-M 2600+ 47W dom ska klocka bättre än 2400+ 35W har jag hört men dom är då ännu lite dyrare...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zightx
Jag skulle rekomendadera XP-M 2600+ 47W dom ska klocka bättre än 2400+ 35W har jag hört men dom är då ännu lite dyrare...

Instämmer den är bäst.

Permalänk
Medlem

okej nån som vet vilka som säljer dem? på buggy är det få som visar om det är just 47W eller inte.. Eller är alla det??

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

www.shg.biz jag köpte min där. Fick bra stepings tom men ring och kolla upp stepings om du är så noga med den. I regeln klockar alla med den CPU 2600mhz och uppåt beror lite på dina andra komponenter så jag kan rek. den varmt.
2400+ är en del som är missnöjda med den.
Det är vad jag har läst här på forumet.

Permalänk
Medlem

okej får gör det, 1200 e ju inte så farligt

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood