Permalänk

Krashglad dator...

Min dator har börjat crasha ungefär 10-15 mins efter start... Så fort man startar war3 så hänger den sig direkt. Andra spel som cs1.6, UN2004 eller Farcry kanske det hänger sig en gång i timmen:S väldigt irriterande, jag vet att datorn klarar spelen galant men... den krashar... och sen tar man ju själv klart och trycker på reset knappen, och då händer det rätt ofta att skärmen inte svarar... men den får ju nån typ av signaler, för fönstret "no signal" kommer ju ej upp... Sen väntar man lite... sen startar man den igen. då funkar skärmen igen... sen krashar den igen... och sen kan jag hänvisa er till början av texten:S

Va f*n har det hänt med min kära gullegris till dator? Någon ide?

Visa signatur

๑ŅIĉ¹๑

Permalänk
Medlem

kolla hur varmt grafikortet är och om du har rätt drivrutiner till det, även hur fragmenterad datorn är. fortsätter ljuden och så om du spelar musik?

Visa signatur

[P4 Nortwood 3.0ghz@3.5ghz][Abit Ai7 i865PE µGuru][Antec true power 480W][Infineon 512*2 ][Cooler master stacker chassi][Ati Radeon 9800pro Arctic cooling rev.2]

Permalänk

om jag inte sa det så formaterade jag om datorn och testade igen... och grafik kortet har drivrutinerna som kom med de. Men musiken dör också... Men överhetning är ju en grej som är tänkbar... hrhr... har en bra dator, men... lite dåligt chassi och fläkt system... om man säger så...:P

Visa signatur

๑ŅIĉ¹๑

Permalänk
Medlem

okej, men om grafikkoertet är överhettat så ska musiken i winamp iallafall fortsätta, jag vet faktiskt inte alls vad det kan vara, testa att söka efter virus elelr cleara cmso, då brukar det mesta lösa sig

Visa signatur

[P4 Nortwood 3.0ghz@3.5ghz][Abit Ai7 i865PE µGuru][Antec true power 480W][Infineon 512*2 ][Cooler master stacker chassi][Ati Radeon 9800pro Arctic cooling rev.2]

Permalänk

ska testa med musik... kom på en sak.... vi hade musik i högtalarna i rummen... Men virus ligger jag med rätt möe på... Laddar ner rätt möe skit från internet.

Jag har nu uteslötit både virus och överhetning.... Omformaterade datorn och kollade temp i bios... tempen var 34
nåt mer tips?

Visa signatur

๑ŅIĉ¹๑